VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: pwberg op 29-12-2013 13:09:12
Citaat van: Vulk op 29-12-2013 13:06:21
Binnen enkele weken moet ik terug naar de keuring. Bijna elk jaar heb ik een discussie over de veerpootbrug. Is die origineel of niet? (en als het niet origineel bevonden is, dan moet ik extra betalen voor 'tuning'.)

Zou het risico niet nemen en hem eraf halen voor de keuring. De- en montage < 5min...

Op zich is er geen risico aangezien het een origineel accessoire is. Gewoon de factuur meenemen zou in principe al voldoende moeten zijn. Maar nu zullen ze het nooit opmerken volgens mij.

mehn

Je kunt altijd nog de buis thuislaten. Die montageplaten? Geen idee wat dat is ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Zo zie je maar weer hoe belachelijk en volkomen nutteloos zo'n keuring is.  ::)
Ik heb er nooit een opmerking over gehad.

Vulk

Ik ben benieuwd of ze terug gaan beginnen over de bevestiging van mijn lpi-tank. :)

StefanCJ

Ach, België   ::)

;) :)

hertogjan6

hoezo afkeur?

Ps ziet er netjes uit nu nog een laagje blanke lak  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Vulk

Goed lezen: geen afkeur, maar tuningsbijslag.
Verder denk ik, dat als hun oog al op de veerpootbrug valt, dat ze misschien iets kritischer gaan verder zoeken. Mijn verlagingsveren mogen bijvoorbeeld ook niet onder de auto zitten. Die heb ik dan wel zwart laten coaten.
De 3" DP haal ik er elk jaar onderuit.

razorx

Keer op keer verbaas ik me meer over overheden. Als een stel doorgeslagen dictators die de grip verliezen verzinnen ze weer wat om hun ambtshalve terreur veilig te stellen, de burger in het angsthoekje te trappen om vervolgens volop te graaien in onze portemonnee.

Zo, dat lucht op. ;)

Ik hoop dat het je wat gezeur scheelt Thomas.

Daf46

Zelfs een versterker in de koffer valt onder tuning (of hebben ze die regel al geschrapt intussen)

Piere

Citaat van: Vulk op 29-12-2013 19:35:59
Ik ben benieuwd of ze terug gaan beginnen over de bevestiging van mijn lpi-tank. :)

Bij jou ook ja? ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Vorig jaar. Soit, attest ligt al klaar.

Daf46

Citaat van: Piere op 29-12-2013 23:53:47
Citaat van: Vulk op 29-12-2013 19:35:59

Bij jou ook ja? ;D
Waarover zeuren ze dan specifiek, mijne komt ook van bij Limburgse LPG techniek, volgens mij hebben ze daar zelfs nog niet deftig naar gekeken.

Ze vragen wel iedere keer of dat ronde deksel open kan, maar vermits ze daar geen inbussleutels hebben hebben is het nog nooit open gedaan op de keuring. Bij een niet LPI tank is dat met zo een apendagekast en die moet ook open bij de keuring.

Vulk

Yes, Thuurbo tijd!

Vandaag op het programma, de stuurkogels.

Voor de verandering terug de originele downpipe er terug onder gehangen om binnenkort de auto te keuren.

Ook nog even twee Sachs schokdempers gemonteerd langs achter.

En omdat er onder de linker skirt wat roest uitkwam, de skirt losgemaakt, roest aangepakt en terug gemonteerd.

Terug een fijne dag gehad. De kont van auto is weer een pak strakker, het stuurgedrag is nog niet wat het zou moeten zijn, maar dat komt wel goed van zodra de auto uitgelijnd is. Op naar de volgende.  :eusa_dance:

razorx

Weer top Thomas en Arthur!

Vulk

Citaat van: razorx op 18-01-2014 20:08:40
Weer top Thomas en Arthur!

En Maikel. :)