VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Gisteren nog iets leuks meegenomen bij Thuur. Een setje perfo's met nog goeie banden er op.
Bedoeling is om deze als wintervelgen te gaan gebruiken i.p.v. het staal. Na de winter gaan de banden er af en ga ik de velgen (laten) opknappen. Ik denk gewoon om het zelf te gaan proberen, aangezien het wintervelgen zijn.

Twee velgen zijn netjes, de andere twee hebben wat stoeprandschade. Ze zijn er mooier uitgekomen dan ik verwacht had. Overigens heb ik ze gepoetst met dasty en autoshampoo, velgensreiniger had ik niet in huis. Daar ga ik binnenkort maar mee aan de slag.

Voor poetsen:

Na het poetsen kwamen ze er best wel ok uit.

En nog een pakje ontvangen van B-wax Shop!  :eusa_dance:

fpede

Zie zien er in ieder geval beter uit dan de mijne eruit zagen voor de opknapbeurt,..  ;)

Je 850 gaat er helemaal anders uitzien met deze beauty's.  ;D

UserID6342

Citaat van: Vulk op 28-07-2013 08:24:09
Gisteren nog eens bij Thuur geweest voor wat TLC (Thuurbo's loving care) voor de 850.
Ben je Thuur niet aan het spammen Thomas met die bezoekjes allemaal ;D ;D ;D ;D ;D.  Mooi om te zien het werk wat je/jullie aan de auto doet :eusa_clap:

Vulk

Het was 3 maand geleden dat ik er geweest was. Ik ga gemiddeld om de 6 weken dus ik had Thuur wat verwaarloosd. ;D

)()()sT

Voor een winterset zou ik die Perfo's lekker zo laten 8)

Piere

Citaat van: )()()sT op 27-10-2013 11:20:27
Voor een winterset zou ik die Perfo's lekker zo laten 8)

Ik zou de Perfo's opknappen voor in de zomer en de Columba's houden voor de winter :eusa_shifty:

:evil:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Ludo

Citaat van: Vulk op 27-10-2013 06:40:49
Het staat gewoon voorgeschreven om het om de 90.000km (of is het nu 100.000) te doen, dus doen we dat maar gewoon. :)

Als je het volgens voorschrift wil doen, ben je een beurt overgeslagen, het is nl 45.000km.
Kijk maar in het handleidingsboekje van mehn. pagina 9:6

Vulk

Net even een filmpje gemaakt van het roken, kwestie van de (eventuele) vooruitgang te kunnen volgen.
Dit was één week na het vervangen van de carterventilatie, motor goed warmgereden, 5 minuten stationair gedraaid.

http://www.youtube.com/watch?v=z9YDtkJ7JFE&feature=youtu.be

Vulk

Zaterdag voor het eerst de 850 een waxlaagje gegeven met 'Poorboys'-spul. Vandaag uit de garage gehaald en dit is het resultaat.

Niet verkeerd denk ik zo. Stilaan begin ik mij wel te storen aan de staat van de motorkap en hier en daar nog een plekje.

elianmars

Wat staat die bumper toch mooi!  8)

rogerV701998

Staat er mooi bij Thomas!

widebody

Mooie auto, Thomas. Zuinig op zijn!

Maarja, dat doe je al ;D.

Vulk

Ik ben vandaag begonnen met de benzinetank vol te gooien! Op het eerste zicht geen lekkage te zien. Toen ik aankwam bij Thuur (na 2u rijden), gaf de meter nog dit aan:

Dit probleem is opgelost dus!

Verder heeft Thuur vandaag alle koelwater + kachelslangen preventief vervangen. Ik zit niet te wachten op een ontploffende slang zodus. De oude slangen waren bijzonder zacht in vergelijking met de nieuwe. Enkele foto's:

Bovenstaande foto bewijst dat het originele spul dus wel gewoon bijzonder goed past. Mensen die dus roepen dat het allemaal brol is wat niet goed past zitten er dus goed naast en lezen de handleiding niet.  :P De slangen zaten binnen enkele minuten vast zonder geklooi, gevloek en geklaag.

Verder had ik rammelende remblokken voor en piepende remmen achter. Thuur heeft beide problemen opgelost. We hebben wel ontdekt dat de voorste remschijven dun beginnen te worden. Eén remklauw ontbreekt een stofhoes, de andere klauw gaat stroef. De voorremmen worden dus binnenkort vervangen.

Voor de rest zijn de perfo's onder de auto gekomen, interieurfiltertje gemonteerd en het dashboard voor de verandering nog eens vastgezet. Een zeer fijne dag gehad die smaakt naar meer. Er is nog meer werk aan de winkel!

elianmars

Ja, dat doet Thuur toch veel liever dan rolgordijnen ophangen  ;D

fpede

Mooi werk geleverd weer, wil ik toch ook eens doen, die slangen vervangen  ;)
Geen foto van de auto met de perfo's?