VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

En is bij die van Darius niet de strip nog geheel te verwijderen?

Vulk

Misschien wel, maar die was al goed roest. Er kwam ook al wat roest aan de lasnaden en dergelijke.

Ik kan die er wel inbouwen, maar dan sta ik even ver. Dan doe ik het liever gelijk helemaal goed. Roestvrije klep, overspuiten en die kan er terug 13 jaar tegen. ;D

Vulk

Vanmorgen kwam ik trouwens bij de wagen en ik vond het raar dat mijn wielen niet 100% recht stonden. Toen ik in de wagen keek bleek dat het stuur wel recht stond.

Aangezien ik toch al veel te vroeg wakker ben (om Joke naar haar werk te brengen, haar auto heeft geen werkende pinkers op dit ogenblik) kon ik even wat testen.

De parking hier op het werk is nog behoorlijk vlak dus daar maar geprobeerd. Wielen recht (stuur licht schuin) en de auto loopt netjes rechtdoor.

Ik dacht dat ze zoiets corrigeerden tijdens het uitlijnen? Het is sowieso niet lekker rijden dus dat zullen we dan maar eens fixen. :)

Veerschotels vervang ik dan wel een keer. Een 850 zonder bijgeluiden is geen 850. Met de ramen dicht hoor je het niet trouwens. Gisteren met de kap open enkele keren in een putje gereden en dan is het duidelijk te horen.

Scooby Doo

Die verbindingsasjes tussen de veerpoot en de stabilisatorstang durven ook wel flink van zich laten horen.

Maar wat betreft de wielen, bij uitlijnen wordt het stuur vastgezet in rechte positie, dus hebben ze blijkbaar ergens iets niet goed gedaan  :eusa_think:.

Suc6
Puppy Power!!!

Vulk

Als de temperaturen morgen meevallen zal ik maar alle boutjes eens natrekken en eens zien of ik het geluid kan opsporen.

9/10 ligt het toch aan die veerschotels.

Vulk

Nieuw autootje voor Joke wordt waarschijnlijk een Opel Corsa 1.2 van eind 2008.

10k km op de teller, 5 deurs. Netjes in het zwart. Kan een maxi-cosi in langs achter.
Nog even alles regelen en de 850 heeft er een broertje/zusje bij.

Misha

Citaat van: Vulk op 04-07-2009 17:07:55
Nieuw autootje voor Joke wordt waarschijnlijk een Opel Corsa 1.2 van eind 2008.

10k km op de teller, 5 deurs. Netjes in het zwart. Kan een maxi-cosi in langs achter.
Nog even alles regelen en de 850 heeft er een broertje/zusje bij.

Al eens gas gegeven met de 1.2 in de Corsa ?
Tis geen T, dat mag duidelijk zijn, maar ik vond de 1.2 Corsa echt irritant traag. Echt irritant.
Mijn vriendin rijdt in een 1.0 Alto maar dat is echt veel prettiger en pittiger. Mijn ex rijdt in een 1.0 Atos, ook dat is prettiger en rijdt gewoon meer als een auto.

De 1.2 van Opel is echt een drama motor. imho.

Zonde, verder is het een net afgewerkte en prettig rijdende auto. Beter naar de 1.4 of zelfs naar een Diesel kijken.

Positief bedoeld trouwens !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Ja, mijn ma heeft een 1.2 van 2004. Joke heeft daar al enkele keren mee gereden en was daar helemaal weg van. Haar vectra 1.6 van 1994 is een pak trager hoor.

De deal is trouwens rond, binnen een goede week is de vectra weg en staat de Corsa voor de deur. Joke heel blij en ik stiekem ook wel een beetje. :)

Ze rijdt trouwens een 7000km op een jaar dus een diesel is zeker niet rendabel. Al zeker niet als het meestal korte stukjes zijn. :)

)()()sT

Ehh... Maxicosi past erin, heb ik wat gemist? :evil:

Misha

Citaat van: Vulk op 04-07-2009 18:39:45
Ja, mijn ma heeft een 1.2 van 2004.

Klopt, heb ik ook gehad, en dat is een andere motor en andere auto, daarmee gaat het wel best (als je boven de 3000 rpm blijft)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Citaat van: )()()sT op 05-07-2009 10:56:58
Ehh... Maxicosi past erin, heb ik wat gemist? :evil:

Neen, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. ;D
Citaat van: Misha op 05-07-2009 11:04:55
Citaat van: Vulk op 04-07-2009 18:39:45
Ja, mijn ma heeft een 1.2 van 2004.

Klopt, heb ik ook gehad, en dat is een andere motor en andere auto, daarmee gaat het wel best (als je boven de 3000 rpm blijft)

Het is idd geen racemonster nee. Ik denk dat hij vooral trager is door het extra gewicht. Maar zoals gezegd, ze is er heel blij mee dus ik ook. :)

Freakybaby

Citaat van: Vulk op 05-07-2009 12:37:08
Maar zoals gezegd, ze is er heel blij mee dus ik ook. :)

En daar gaat het om.. Zij moet erin rijden, niemand anders  ;)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Vulk

850-club kentekenplaathouder ligt al meer dan een jaar op de kast te wachten op montage.
Vanavond er toch maar een voorgeschroeft. Spijtig genoeg zijn de batterijen van mijn cam plat. ;D

)()()sT

Past dat, in combinatie met de Belgische plaat en die logo's aan weerszijden?

thijsj

Citaat van: Vulk op 28-06-2009 15:18:42
Het nieuwe stuurtje ziet er zo uit. Ik ben tevens nog op zoek naar een zwart frontje voor de radio.
http://www.vulk850.be/mappen/wibo/slides/IMG_0439.JPG
Misschien is dit een tip, maar zijn de SC-802's er eigenlijk wel in zwart? Deze lijkt zwart, maar er staat light grey in de omschrijving, dus misschien klopt de foto niet... Anders is dit misschien een optie ;)
past nog iets beter bij je bouwjaar :eusa_angel: