VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Hij is nu een weekje 'aangepast' en ik moet echt zeggen dat het HEERLIJK rijdt nu.
Werkelijk stukken sneller geworden, echt genieten.

Vulk

Gisteren gingen we naar Maastricht om een huwelijk te vieren van de vriendin van mijn vrouw. Een gelegen moment om de auto nog eens achter te laten bij Thuur.

Dus 's morgens met 4 man in de auto richting Thuurbo.nl 2.0 gereden. Desondanks het frequentie filerijden deed de auto het goed. Het bijgeluid van de koppeling is echter niet meer onder controle te noemen. Het kraken begint terug vrij ernstig te worden, maar goed het is wat het is. ;D

Thuur bracht ons met zijn auto naar de Markt van Maastricht en hij begon aan m'n auto. Kachelradiator vernieuwen, reactiearm van de versnellingsbak vernieuwen, achterruitensproeier doet het niet meer en de auto maakt een rammelend geluid bij koude motor. De nieuwe schakelbussen waren helaas niet binnen.

Rond 17u kreeg ik een SMS dat alles voorspoedig was verlopen en dat mijn uitlaat nu ook weer lekdicht was.  :eusa_think: Mijn auto stond keurig 'achterom' bij Thuur.

Na het feest gingen we te voet de auto ophalen en de auto liep geweldig. Thuur zal hier vast wel nog aanvullen hoe de kachelradiator + baksteun er uit zag en wat er nu juist mis was met mijn uitlaat.
Verder is er precies ook nog een vervelende trilling verdwenen uit het stuur. Achterruitensproeier doet het uiteraard ook weer prima.  :eusa_dance:

Vulk

Net ontdekt dat er nog wat Thuurbo.nl promomateriaal in het dashboardkastje zit + een dop die ik al een tijdje kwijt was.

Service heet dat.  :eusa_clap:

Vulk

Ik sta stil. :(

Net 10 km gereden, even een boodschap doen, starten, .... en het vertikken. :(

Startmotor gaat goed rond, en net voor de motor wil aanslaan komt er niets.
Ik heb even niet veel tijd om te zoeken, maar ik dacht dat dit een gekend probleem was?

Ik ben nu even bij mijn ouders, en ga binnen een uurtje nog eens proberen als de motor koud is. Anders wordt het afslepen vrees ik.

maruska

benzinepomp ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Dacht ik ook al aan. Waar vind ik die? Ik heb een gastank.

KIM

Onder de vloerplaat net achter de achterbank zit een zilverkleurig deksel. Wanneer je deze losschroeft, kom je bij het deksel van de benzinepompunit uit.
Hier kun je met behulp van een schroevendraaier of gewoon zo luisteren of de pomp loopt. Doe dat luisteren even tijdens het starten; volgens mij gaat de pomp dan pas lopen.

Vulk

Ok, welk gereedschap moet ik meenemen? Om er aan te kunnen?
Ik heb begrepen dat een tikje op de pomp tijdelijk kan helpen?

Daf46

Is dat niet gerelateerd aan relais 102 ?

thuur

De pomp moet je horen zoemen inderdaad, een paar seconden nadat je de auto op contact zet. Een tikje kan een versleten pomp weer even tot leven wekken. Check ook relais 103, die kan ook op zo'n momenten opspelen.

Kan ook zijn dat ie verzopen is door b.v. een lekkende drukregelaar of injector. Dan zou hij als ie wat afgekoeld is weer moeten starten. Kan wat pruttelend lopen in het begin.

Gr :-\

Vulk

Ok, we vertrekken hier dadelijk. Welk gereedschap neem ik mee? Mijn gereedschapskist heb ik niet bij de hand.

KIM

Citaat van: Vulk op 06-08-2012 17:48:09
Ok, welk gereedschap moet ik meenemen? Om er aan te kunnen?
Ik heb begrepen dat een tikje op de pomp tijdelijk kan helpen?

Sleuteltje 12 en 10 geloof ik. 12 voor het vloerpaneel en 10 voor het deksel van de pomp. Neem maar een doppensetje mee, dan lukt het zeker.

Maar als de pomp gaat lopen bij contact aan, kun je het waarschijnlijk op de vloer (zonder m los te halen) ook wel horen. De pomp zit rechts net achter de bank onder het vloerpaneel.

Vulk

Als de pomp dan wel draait en de auto start niet, wat is het dan wel? :)

KIM

Verzopen zoals Thuur zei of een probleem met de ontsteking.

Wout309t

Neem ook een draadje mee om evt relais te overbruggen.
2011 V70 2.0T R-Design MT