VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Netjes hoor Thomas  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

dielie850

Citaat van: Vulk op 27-05-2013 06:39:19
Het blok is nog steeds stuk. De auto heeft sindsdien niet meer gereden. Hij wil eerst weten wat er juist aan de hand is alvorens hij er een ander blok in legt.
Een hitteloper toch :eusa_think:

Vulk

Gisteren voor de verandering nog eens bij Thuur geweest! Tijd om de achterasrubbers te vervangen.

Eerlijk is eerlijk, Maikel & Thuur hebben zowat alle werk gedaan, ik heb met veel bewondering toegekeken. De eerste bus ging er met het Jack-tooltje vlotjes uit, de tweede bus bleek te sterk voor het tooltje.

Maar zelfs zonder gevloek en gescheld is het goed gekomen. :)

De kont van de auto voelt stukken strakker aan. De kont volgt netjes de voorkant zonder zich nog veel te "zetten".

Ik heb nu wel last van een zeer vervelende trilling doorheen de auto bij 120km/u en het wordt alleen maar erger als ik harder ga rijden. Morgen wordt de auto uitgelijnd en ik denk dat ik de 4 banden maar eens opnieuw zal laten balanceren.

Thx & Mehn & Thuur!

razorx

Dit is qua wegligging een heel dankbare klus. Wat zag dat oude rubber er uit zeg.
Ik mag binnenkort met de TT aan de gang. Nrfh heeft bij 270dkm nieuwe gehad.
TT zit nu op 272dkm. Kan bijna geen toeval zijn. ;)

Jij zit toch ook rond die kilometerstand dacht ik?

Hans Duiven

Pwoah!

Diep respect voor dit soort kluswerk beste Heeren van Volvo!   :eusa_clap:

Vulk

Citaat van: razorx op 16-06-2013 19:55:51
Dit is qua wegligging een heel dankbare klus. Wat zag dat oude rubber er uit zeg.
Ik mag binnenkort met de TT aan de gang. Nrfh heeft bij 270dkm nieuwe gehad.
TT zit nu op 272dkm. Kan bijna geen toeval zijn. ;)

Jij zit toch ook rond die kilometerstand dacht ik?

Hij staat op 327k nu.

elianmars

Goed werk, mannen!  :eusa_clap:

razorx

Inderdaad. Vergat ik te zeggen.
Mooie werkplek ook.

JeffreyC

Mooi werk! Ik heb me er laatst ook aan begeven, wel op een losse achteras.
Ik ben wel benieuwd hoe het rijd ik zal het pas merken als mijn ombouw compleet is.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Vulk

Deze avond de auto laten uitlijnen en alle vier de wielen tot op nul gram laten balanceren!

Za-lig. Zo hoort hij te rijden! ;D

Vulk

Ik heb de hele discussie over al dan niet originele onderdelen monteren even afgesplitst: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64978.0.html

Vulk

Enkele weken terug is FPEDE hier geweest met een vriend van hem. Die vriend kan blijkbaar goed met de camera overweg.

Twee leuke foto's:

hertogjan6

echt respect voor jou en bouke die is echt flink goed gepolijst!!

(wat hangt er trouwens rechts achter onder je bumper?) ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Vulk

De vulleiding voor mijn gastank.

Vulk

Gisteren nog eens bij Thuur geweest voor wat TLC (Thuurbo's loving care) voor de 850.

Voor het vertrek nog even door de tuin gelopen, nog een paar dagen en ik heb rijpe tomaten!

Een rustig ritje gehad richting Thuur, met constant dreigende onweerswolken die mij achtervolgden. Eens in Maastricht aangekomen haalden de onweerswolken mij in en kreeg ik een ware zondvloed over mij heen. Een zeer mooi klank- en lichtspel.

Snel de auto binnen gezet en we konden beginnen

Grote werken stonden er niet op de planning. Een nieuwe luchtmassameter gemonteerd (preventief), de remolie ververst. Dat bleek hard nodig na 5 jaar:

Verder kraakte mijn koppeling terug wat.  :eusa_shifty: Maar na het smeren van het contactpunt van de hulpkoppelingscylinder is het terug helemaal stil. ;D

Nog de olie ververst en de bougies vervangen. Niet zo handig als het gerief in de auto zit en de auto omhoog staat.

En er is tegenwoordig ook een Thuurbo-plant:

De auto rijdt niet beter door al die werken (tenzij de koppeling dan), maar het is weer lekker rustig in mijn hoofd doordat alles terug netjes op orde is.

Op naar de volgende, dan gaan we de carterventillatie nog eens aanpakken.