VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

De wintervelgen liggen wel op zolder hoor. ;) Op de zomervelgen liggen zo goed als nieuwe bandjes. :)

Vulk

Toen ik vandaag aankwam bij Thuur zag ik dat het uitzicht van de poort ietwat veranderd is.  :eusa_think:

Samen met Mehn heb ik het dashboard en middenconsole van mijn 850 gewisseld! Zelfs ondanks de hitte gingen de werkzaamheden bijzonder vlot!
Gelukkig had Thuur voldoende maatregelen voorzien om de hitte te trotseren. Een ware partytent boven de auto en een dispenser met ijskoud water!

Thuur kwam ook even kijken.

:eusa_think:
Dit hadden we ook nog ontdekt (niet mijn auto).

Foto's van het totale resultaat volgen van zodra mijn BNVI terug normale waarden bereikt!
In het naar huis rijden nog een gigantische bui getrotseerd, ik merk duidelijk het verschil met de nieuwe draagarmen!

Mehn, Thuur hartelijk bedankt!

)()()sT

Jij kiest altijd de heetste dagen uit om naar Limburg te komen hè  :o
Wij zitten momenteel in het andere deel van het land, daar barst dadelijk een stevig onweer los denk ik...

Mooi werk daar!!!

Vulk

Deze hadden jullie nog tegoed:

Ik twijfel nog of ik de middenconsole ook zou ombouwen naar deze van een T-5R (is die van een R hetzelfde?) of als ik deze donkergrijze laat zitten.

Enige wat ik nog mankeer zijn de 2 bodemplaten, maar dan de variant van een dashboard met bijrijdersairbag. Ik twijfel ook nog of ik het bovendek ook verander door een variant met bijrijdersairbag.
Ik ben er zeer tevreden mee!

rogerV701998

:eusa_clap:

Ziet er netjes uit.

Zijn dat blikjes Jupiler? :eusa_think: ;D

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 10-07-2010 21:08:25
Toen ik vandaag aankwam bij Thuur zag ik dat het uitzicht van de poort ietwat veranderd is.  :eusa_think:

http://www.vulk850.be/volvo/dash/thuurbo.JPG

Samen met Mehn heb ik het dashboard en middenconsole van mijn 850 gewisseld! Zelfs ondanks de hitte gingen de werkzaamheden bijzonder vlot!
Gelukkig had Thuur voldoende maatregelen voorzien om de hitte te trotseren. Een ware partytent boven de auto en een dispenser met ijskoud water!

http://www.vulk850.be/volvo/dash/party.JPG

http://www.vulk850.be/volvo/dash/mehn1.JPG

Thuur kwam ook even kijken.

http://www.vulk850.be/volvo/dash/thuurplooibaar.JPG
  :eusa_think:
Dit hadden we ook nog ontdekt (niet mijn auto).

http://www.vulk850.be/volvo/dash/artistiek.JPG

Foto's van het totale resultaat volgen van zodra mijn BNVI terug normale waarden bereikt!
In het naar huis rijden nog een gigantische bui getrotseerd, ik merk duidelijk het verschil met de nieuwe draagarmen!

Mehn, Thuur hartelijk bedankt!

Ziet er weer gezellig uit in Maastricht.

Wanneer gaat Thuur die loods achter de garageboxen kopen? :eusa_think: ;D

Vulk

Citaat van: rogerV701998 op 11-07-2010 09:27:10
:eusa_clap:

Ziet er netjes uit.

Zijn dat blikjes Jupiler? :eusa_think: ;D

Veel te dure autosnelwegcola's! Maar wat hebben die gesmaakt!

elianmars

Dat ziet er fraai uit, Thomas! Dit is toch wel het mooiste 850 dashboard  :eusa_clap:

Tipje: leg een paar plastic boodschappentasjes achter in de wagen. Dan kun je daar je afval in kwijt. Zo zonde van de wagen dat-ie als vuilnisemmer gebruikt wordt  :-\

mehn

Citaat van: elianmars op 11-07-2010 10:22:54
Tipje: leg een paar plastic boodschappentasjes achter in de wagen. Dan kun je daar je afval in kwijt. Zo zonde van de wagen dat-ie als vuilnisemmer gebruikt wordt  :-\

Ik denk dat deze foto genomen is bij 35 graden, vlak na een rit van ruim 200km.
Groot gelijk dat ie dan eerst lekker gaat douchen i.p.v. de auto opruimen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 11-07-2010 10:25:38
Citaat van: elianmars op 11-07-2010 10:22:54
Tipje: leg een paar plastic boodschappentasjes achter in de wagen. Dan kun je daar je afval in kwijt. Zo zonde van de wagen dat-ie als vuilnisemmer gebruikt wordt  :-\

Ik denk dat deze foto genomen is bij 35 graden, vlak na een rit van ruim 200km.
Groot gelijk dat ie dan eerst lekker gaat douchen i.p.v. de auto opruimen ;)

Opruimen zou niet nodig zijn als je de rommel gelijk in het tasje gooit, in plaats van ergens in de auto  ;)

Sbv

volgende stap climate control(ecc) inbouwen vanuit een donor auto ?

UserID6342

Citaat van: Sbv op 11-07-2010 11:00:19
volgende stap climate control(ecc) inbouwen vanuit een donor auto ?
Pff, weet waar je aan begint want het is een ^&%%$$# klus, ik zou er zelf nooit aan beginnen om eerlijk te zijn.  Dan kun je beter er eentje halen met goed werkende ECC en de rest dan overbouwen.

Sbv

Als je een vergelijkbare auto hebt staan is het simpel gezegt alles 1 op 1 overbouwen. Wel erg veel werk, maar niet onmogelijk lijkt me zo.
Het enoge wa je dan nog dient te doen is vullen uiteraard, maar verder..

UserID6342

Citaat van: Sbv op 11-07-2010 11:07:05
Als je een vergelijkbare auto hebt staan is het simpel gezegt alles 1 op 1 overbouwen. Wel erg veel werk, maar niet onmogelijk lijkt me zo.
Het enoge wa je dan nog dient te doen is vullen uiteraard, maar verder..
Ben het met je eens dat alles te maken is natuurlijk, maar onderschat het niet.  Qua bekabeling alleen al kun je voor de grootste verrassingen komen te staan. Ik heb er ondertussen al verschillende gesloopt en heb volgens mij pas 2x een bijna dezelfde bekabeling aangetroffen met ECC.  Was toevallig beide van een auto uit '96.  Volvo heeft in de 850 net kabels gebruikt zoals het schijnbaar uitkwam / wat ze op voorraad hadden want er zit geen enkele logica in.  Zie ook bijvoorbeeld de diverse verhalen / drama's over het aansluiten van bijvoorbeeld electrische ramen. Wel kabel erin, geen kabel erin, wel of geen relais, ineens andere kleurcode, "slechts" 1 ontbrekend draadje in de originele boom, etc.

Sbv

Goed punt, verschillende kabelbomen heeft Volvo soms wel een handje van en om ook die helemaal over te bouwen.....