VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Daarom koop ik ze gewoon altijd nieuw.

)()()sT

Tja...  ik moet de volgende keer ook een compleet nieuwe bekleding gaan scoren omdat ik afgelopen keer die punten waar de klikkers in komen heb moeten lijmen met locktite  :eusa_eh:

Vulk

Mijn "oude" ligt nog bij Thuur en echt dramatisch is die er niet aan toe. Die van de R was er veel beter aan toe, vandaar.
Is wel in het donkergrijs.

Vulk

De foto's

ief

Ik geloof maar zo dat Red Lady nog géén wasbeurt gehad heeft sinds ik vertrokken ben..... :eusa_naughty:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Vulk

Het had heel hard geregend! Red Lady zag er wel goed uit.
Tijd dat ik eens naar Rauris afreis.

ief

Citaat van: Vulk op 07-11-2010 09:10:43
Het had heel hard geregend! Red Lady zag er wel goed uit.
Tijd dat ik eens naar Rauris afreis.
Wees welkom, gezellig! :)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Vulk

Gisteren nog's bij Thuur geweest! Ondanks de wateroverlast ging de rit goed.
De olielekkage is opgelost. Ik heb gelijk beide slangen vervangen, anders ben ik binnenkort weer aan de beurt.

Oud vs nieuw:

Nog wat voorbereidend werk voor een fijne upgrade:

Even de ruwe kantjes ervan doen....

En we zijn ook lid van DE club: Thx Yits & Mehn (maken en transport)

Aan de koppeling zijn we helaas niet toegekomen, voor de volgende keer dan maar weer.

arjen850

Welkom bij de club :eusa_clap: Verschil te merken?

elianmars

Dat doorgeefluikje zat er volgens mij nog niet toen ik ooit eens bij Thuur ben geweest  :eusa_think:

Merk je verschil met die vpb, Thomas?

Oh, dat had Arjen ook al gevraagd  :eusa_shifty:

Vulk

Ik kan nog niet oordelen. Ik ben naar huis gereden door extreme omstandigheden.
Het stukje dat ik binnendoor reed was het wel te merken! Iets stugger achterin, een pak stiller!

Ik merk het meer dan de veerpootbrug voorin geloof ik.

Vulk

Toen ik de 270 000km passeerde dacht ik dat het tijd was voor een tussentijdse evaluatie van de auto. Momenteel staat de teller voorbij de 273 000km en heb ik wat tijd/goesting gevonden om het uit te schrijven.

Ik heb de auto nu 2,5 jaar en heb er ongeveer 63 000km mee gereden. De onderhoudssheet is ondertussen uitgegroeid tot een grote lijst. Het is mijn eerste auto en ook de enige die ik toendertijd ben gaan bekijken. Het leek me een goede en eerlijke auto (en dat was het ook), maar achteraf bekeken veel te kaal en een berg achterstallig onderhoud.

Dat alles is nu opgelost waardoor het een "goed" exemplaar is. Bij een potentiële opvolger kan ik dus gerichter op zoek en met meer kennis. Voor het onderhoud blijf ik steevast langs gaan bij Thuur Geen garage doet 't met zoveel liefde, plezier, toewijding en precisie!

M'n 850 geeft me nog elke dag een fijn gevoel als ik hem zie staan, 's avonds ga ik altijd nog stiekem even kijken voor ik ga slapen.. Ik ben de auto dus zeker nog niet beu! Ik wil de auto minstens naar de 350 000km rijden en hopelijk zelfs naar de 400 000.
Alleen stel ik mij de vraag wat we (ben ondertussen getrouwd) gaan doen als er serieuze problemen komen aan de 850. Ik denk aan een motorrevisie, turbowissel, spuitwerkzaamheden, ... Gaan we dat geld in deze investeren of in een mogelijke opvolger? Het zal vermoedelijk de opvolger worden... Hopelijk blijven deze grote kosten nog een tijd uit, want ik heb al aardig in de auto geïnvesteerd en wil dus de komende periode "zorgelozer/goedkoper" gaan rijden. Ik zal zeker niet nalaten van hem te onderhouden, maar ik denk dat ik de grootste pijnpunten gehad heb. Eens deze punten terugkomen (rond de 4 ton?) dan moet hij er uit...

Vroeger was ik niet echt te vinden voor de V70classic, maar hoe meer ik hem in het echt kan bewonderen, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het de betere auto is. Hij is minder mooi dan de 850, maar in bepaalde kleuren is hij toch heel mooi. Kanshebbers: zwart, saffron, laserblue, garnet red. Een automaat zou ook mogen, AWD niet.
Verdere wensen: een turbo, leder of leder/alcantara, airco, stoelverwarming en een dakraam,...

Wanneer? Ik denk over twee jaar, maar dan staat de 850 pas op 330 000km... Het voordeel is dat ik dan wel kan zoeken naar een mooie opvolger en dat ik de tijd heb om te zoeken. In die opvolger kan dan eventueel wel meer geïnvesteerd worden, maar dat wijst de toekomst dan wel uit.

Ik heb dus zeker geen spijt van mijn aankoop en ik ben er heel wat wijzer door geworden...
Wat er dan met de huidige moet gebeuren in de toekomst? Ik hoop hem te kunnen verkopen aan een liefhebber of tegen dan mijn vrouw te kunnen hebben overtuigen om in een roffel te gaan rijden. Als één van deze 2 opties niet lukt, dan trek ik hem uit elkaar... Er zitten veel onderdelen in die ik in de "nieuwe" kan gebruiken (veerpootbrug, versterker, ...) of waarmee ik anderen gelukkig kan maken (R-interieur, ...)

Time will tell...

Piere

Citaat van: Vulk op 15-11-2010 17:22:58
Eens deze punten terugkomen dan moet hij er uit...

Laat maar weten dan ;)

Mooie en realistische evaluatie, je leest zo dat je'n liefhebber bent :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

)()()sT

Ik heb dezelfde twijfels en gedachten... Alleen weet ik dat ik in principe deze auto wil houden, echter, ik zou het liefste een gewone "werkauto"  hebben om deze wat te sparen. Helaas zijn dubbele vast lasten een beetje zonde geld  :eusa_eh:

Vulk

Ja en elke maand enkele 100'n euro en een dag energie in de auto duwen is ook wel extreem.
Dan kan je beter een grote inspanning (tijd en financiëel) doen, zoals Marco, om'r dan een tijd vanaf en gerust te zijn.
Hoe je het draait of keert, ze worden oud en je moet veel moeite doen om ze 100% betrouwbaar te houden. Zeker als je wat kritisch bent.

Met dank aan Thuur en FGG, omdat ik heel even in hun V70 mocht rijden. Eikels  :evil: