beschermplaat onder motor laat los

Gestart door robert_tdi_aut, 04-06-2008 17:12:55

Vorige topic - Volgende topic

robert_tdi_aut

Hallo,

heb nu al voor de tweede keer in korte tijd het volgende probleem:
de beschermplaat onder de motor laat los aan der achterkant. Hij blijft vervolgens alleen nog aan de schroeven aan de voorkant hangen en schuurt met lage snelheden met de achterkant over de grond (bij normaal rijden komt ie door de rijwind vanzelf van de grond af..).
In eerste instantie dacht ik dat de universele garage die mn olie had ververst de plaat niet goed had vast gezet. Dus bij hun terug geweest; vast gezet; tijdje zonder probleem gereden.
Vandaag zat tot mijn verbazing de plaat weer los. Zou dit verband kunnen hebben met de hogere snelheden (ben in Duitsland geweest afgelopen weekend) dan in Nederland waardoor de plaat loskomt?

Mijn vraag is in ieder geval: is dit een bekend probleem (alleen bij diesel?) en is het een optie om de plaat gewoon weg te laten??  ???

Graag hoor ik van jullie ervaringen/reacties :)

Gr Robert
1996 855 TDI AUT

Turbo-Geek

Rijd al een 9 maanden zonder plaat, gaat prima zonder hoor. Bovendien heb je een beter zicht op evt lekkages als je weleens onder de wagen kruipt en merk je evt lekkage veel sneller op ipv dat het een tijdje in de bak lekt.
Heb hem er destijds onder vandaan gehaald ivm sleutelen en ben te lui geweest om dat vieze ding schoon te maken en terug te plaatsen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jan piet

Herken het probleem, irriteer mij er mateloos aan! Tussen de laatste beurten 'duvelt' ie er onder uit, miz niet netjes werken in de garage. Duurt tussen de 1000 en 10.000 km voor ie er weer af lag. ( Afkloppen, nu hangt ie alweer 13.000 km)
Garage geeft zelf aan dat het te gemakkelijk omgaan en niet nalopen van de bevestiging is.
Wil hem er zelf wél pertinent onder hebben, scheelt miz namelijk ook brandstof en zou invloed kunnen hebben op de koeling van je blok. Met mijn km's ( 110-120.000 p/jr) is een paar procent besparing waar ik niks voor hoef te doen interessant. Vertik het om m'n gas er nml voor los te laten.
Gr, JP

Jan_D.

Is die afdekplaat van de diesel soms anders??

Ik heb er 150000 km terug in Frankrijk één kapot gereden. Daar is destijds bij een dealer een nieuwe gemonteerd. Nooit meer iets mee gehad.

Jan

mehn

Citaat van: Jan_D. op 04-06-2008 21:57:33
Is die afdekplaat van de diesel soms anders??

Ja, die bedekt de hele motor aan de onderkant.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: