brandstofmeter

Gestart door Folcher, 05-06-2008 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Folcher

Hoe kan ik het beste controleren waarom de brandstofmeter niet functioneert.
Er werd al eerder gezegd dat ik het signaal van de vlotter moet controleren, kan iemand mij vertellen waar ik dat het beste kan meten ? of is er een andere wellicht betere manier ??
Betreft overigens een 850 GLT aut. 2.5-20V uit 1992.

Alvast bedankt voor de tip.

groeten
Jan

UserID6342

ff opzoeken waar de tankvlotter zit, draad eraf en tegen de massa aanleggen, reageert de meter (dus tank is ineens vol) is de kabel en meter in orde en tankvlotter / massa slecht, reageert meter niet kan de draad onderbroken zijn of meter suf..  Vaak is het een massaprobleem...

Folcher

De vlotter vind ik dan waarschijnlijk ergens in de vloer van de kofferbak ??, heb daar onder de bekleding wel een chromen plaat gezien die volgens mij gedemonteerd kan worden, 'k-zal vanavond eens kijken.
Bedankt voor de tip.

groeten
Jan

Enno

de deksel het meest naar het midden, het dichst bij de achterbank  & waarschijnlijk ook nog de kleinste is de deksel van de vlotter. De grotere deksel is die van de brandstofpomp.

Folcher

#4
Heb de deksel boven de vlooter gedemonteerd, bedrading om te kunnen meten doorgeknipt en vlotter uit de tank gehaald. Vervolgens voltage gemeten op de + draad, en blijkt dat ik slechts 6,5 volt meet !
In de vlotter lijkt alles okee, deze doorgemeten en ik meet weerstand die toe en afneemt met op en neer bewegen van de vlotter. Ik wijt dus het probleem aan te laag voltage ??? en waar ligt de oorzaak, toch een (bijna)draadbreuk ??!! of heeft iemand een ander idee ?

wie helpt.........