S60R remmen op een 850 en X70 classic

Gestart door MarkoC70T5, 05-06-2008 11:31:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

reneetje

Citaat van: -D©©©L- op 23-10-2009 20:14:49
Citaat van: reneetje op 23-10-2009 20:05:32
Citaat van: Johann op 23-10-2009 19:58:09
Ach ja, dan maar hobbie. Pest is dat het gewoon tig keer beter remt dan zo'n hele schijt AP set bij elkaar..  ;D

Jazeker , en de Kerstman bestaat ook.. ;)

Wat kost een vergelijkbare AP set eigenlijk ? 
Citaat van: nickk. op 23-10-2009 20:24:08
Citaat van: Laserblue op 23-10-2009 20:16:12
Citaat van: spekkie99 op 23-10-2009 19:16:37
profi setjes worden net zo gehobbyd als Marco nu zelf doet/laat doen hoor, alleen zie je dan alleen maar het eindproduct.

2k is niet gek hoor, de porsche set is goedkoper maar de meesten zijn duurder.

???
Hispec
XYZ
CTF
Wilwood
WPpro
en die roze waar ik de naam even van kwijt ben  :eusa_shifty:

allemaal goedkoper volgens mij  :eusa_think:

De 'echte' merken, zijn duurder. Zoals Stoptech, Movit, AP.
Heb een dikke 1500 pond betaald voor een komplete AP set , met de toenmalige koers en verzendkosten iets van rond de 1750 euro, precies weet ik het niet meer zo , maar zou ik kunnen nakijken.
Weet ook zo niet wat de pond vandaag de dag doet.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

V70geRwin

Citaat van: reneetje op 23-10-2009 20:34:40
Citaat van: -D©©©L- op 23-10-2009 20:14:49
Citaat van: reneetje op 23-10-2009 20:05:32
Citaat van: Johann op 23-10-2009 19:58:09
Ach ja, dan maar hobbie. Pest is dat het gewoon tig keer beter remt dan zo'n hele schijt AP set bij elkaar..  ;D

Jazeker , en de Kerstman bestaat ook.. ;)

Wat kost een vergelijkbare AP set eigenlijk ? 
Citaat van: nickk. op 23-10-2009 20:24:08
Citaat van: Laserblue op 23-10-2009 20:16:12
Citaat van: spekkie99 op 23-10-2009 19:16:37
profi setjes worden net zo gehobbyd als Marco nu zelf doet/laat doen hoor, alleen zie je dan alleen maar het eindproduct.

2k is niet gek hoor, de porsche set is goedkoper maar de meesten zijn duurder.

???
Hispec
XYZ
CTF
Wilwood
WPpro
en die roze waar ik de naam even van kwijt ben  :eusa_shifty:

allemaal goedkoper volgens mij  :eusa_think:

De 'echte' merken, zijn duurder. Zoals Stoptech, Movit, AP.
Heb een dikke 1500 pond betaald voor een komplete AP set , met de toenmalige koers en verzendkosten iets van rond de 1750 euro, precies weet ik het niet meer zo , maar zou ik kunnen nakijken.
Weet ook zo niet wat de pond vandaag de dag doet.

heb mijn porsche set destijds ook bij elkaar gehobbyd voor 1250 maar het gaat er vooral om wat je zelf wil volgens mij. Marco wilde graag de s60r remmetjes en super om dat dan te realiseren, hulde voor het betere hobbywerk!

V70geRwin

Alles voor 2000  :o doe je goed alleen al die achterbrackets waren 300 euro  :eusa_whistle:

nickk.



Over twee weken als het goed is, en dat voor íets minder dan voorgenoemde bedragen :eusa_shifty: Complete set overigens(velgen + remmen).

KMvrtr

Laten we deze opmerking ook even niet vergeten:

Citaat van: -D©©©L- op 22-10-2009 18:49:15
........... Heel veel alternatieven die stofhoezen om de zuigers hebben, zijn er ook niet. (en daarmee ook geschikt voor de overvloedige hoeveelheden zout op sommige oostblok wegen).........

Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in BBK's, maar Marco is volgens mij wel iemand die alles vooraf goed heeft uitgezocht.
Voor zover mij bekend zijn inderdaad niet veel uitvoeringen die ook stofhoezen gebruiken. En als dat een harde eis is vallen dus (bijna?) alle hierboven genoemde alternatieven al weer af.
:-)

Wibren

De AP set's die tegenwoordig verkocht worden hebben ook allemaal stofhoezen  :)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

M a r c

Dit wordt inmiddels meer zo'n "de mijne is groter dan de jouwe" discussie  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

R o b

#52
Citaat van: Laserblue op 23-10-2009 18:24:55
Citaat van: -D©©©L- op 23-10-2009 17:59:44
Citaat van: reneetje op 23-10-2009 10:02:46
De tijd die hier mee gemoeid is zullen we maar onder de factor uitdaging / hobby gooien , maar tel dit alles eens eerlijk door dan kom je mooi in de buurt van een kant en klare set... :eusa_think:

Voor net geen 2000 euro ben ik zometeen klaar. Vind ik niets te veel voor een dergelijke set. 
En dat is zonder BTW ontwijking ("goedkope" intracommunautaire levering vanuit engeland.)  ;)



nou vind ik €2000,- voor een hobby setje wel weer erg veel  :eusa_eh:


Dan hou jij het toch lekker bij die plastic opzetkappen..........wel je wielmoeren ff extra controleren he!  ;D  :eusa_dance:


Citaat van: Johann op 23-10-2009 19:58:09
Ach ja, dan maar hobbie. Pest is dat het gewoon tig keer beter remt dan zo'n hele schijt AP set bij elkaar..  ;D



Boehoe!!!!!!! Stookerdestook!  ;D ;D ;D

innocenti

Citaat van: M a r c op 23-10-2009 23:25:18
Dit wordt inmiddels meer zo'n "de mijne is groter dan de jouwe" discussie  :eusa_doh:
Eens. Topic komt ernstig in aanmerking goed opgeschoond te worden. Van de 4 blz blijft er 1 over met relevante info.

Marco. Mooi werk man!

Laserblue

Citaat van: R o b op 24-10-2009 08:05:53
Citaat van: Laserblue op 23-10-2009 18:24:55
Citaat van: -D©©©L- op 23-10-2009 17:59:44
Citaat van: reneetje op 23-10-2009 10:02:46
De tijd die hier mee gemoeid is zullen we maar onder de factor uitdaging / hobby gooien , maar tel dit alles eens eerlijk door dan kom je mooi in de buurt van een kant en klare set... :eusa_think:

Voor net geen 2000 euro ben ik zometeen klaar. Vind ik niets te veel voor een dergelijke set. 
En dat is zonder BTW ontwijking ("goedkope" intracommunautaire levering vanuit engeland.)  ;)



nou vind ik €2000,- voor een hobby setje wel weer erg veel  :eusa_eh:


Dan hou jij het toch lekker bij die plastic opzetkappen..........wel je wielmoeren ff extra controleren he!  ;D  :eusa_dance:

die stonden wel goed trouwens  ;D
vraag me af wat er mee gebeurd is nadat ik ze aan één of andere kluit klei uit Kapelle heb verpatst  :eusa_whistle:

Ff zonder gein, ik vind het knap wat Marco gedaan heeft maar voor €2000,- zijn er alternatieven genoeg, dat bedoel ik  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Laserblue

Ahum,  :eusa_shifty:

Ik wordt net eventjes opmerkzaam gemaakt dat het dus niet alleen de klauwen, schijven en arbeid voor zijn.

Hubert kan niet lezen  :eusa_doh:
(als of dat nieuws is)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

haRtV70R

Nog ff vraagje mijnerzijds. Wat is het verschil tussen een 'goedkope' BBK set (XYZ zal daar ook wel bij horen) en de zogenaamde 'dure, en dus betere' remmen zoals stop tech, mov'it, Brembo etc?

Ff de XYZ als voorbeeld, die heeft 6 zuigers met stofhoezen etc. Als je dan een vergelijkbare set van een A merk zou nemen, wat is daar zoveel beter aan dan??

(En dan ff in ogenschouw nemend dat we er normaal gezien niet 3x per jaar de ring mee op gaan.)
[move][/move]

Turbo-Geek

Je zal het echte verschil gaan merken als je echt zwaar gebruik gaat maken van de remmen, iets dat vrijwel niemand hier op het forum doet.
Dan zal het verschil wellicht duidelijk worden.
Echter het zijn vaak copien van de dure merken dus met A brand blokken en evt A kwaliteit schijven zit je weer snel op het A merk niveau.
Een remklauw is echt geen raket wetenschap en worden 1 op 1 gecopierd en zullen beiden hun werk goed doen, kortom het grote verschil zal in de schijven en blokken zitten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

Citaat van: Turbo-Geek op 25-10-2009 21:54:14
Je zal het echte verschil gaan merken als je echt zwaar gebruik gaat maken van de remmen, iets dat vrijwel niemand hier op het forum doet.

euh.... ik heb 2 wagens rondrijden op XYZ die alleen maar op circuit rijden.... geen problemen, rijden wel met andere compound remblokken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BaRRaCuDa

Ik heb van een collega gehoord dat er met name op zwaar cirquit rijden best wel behoorlijk verschil kan zijn van merk tot merk.
Deze collega rijdt vaak op het cirquit(o.a. Spa) en heeft bijvoorbeeld gezien dat bepaalde Wilwood klauwen vast kunnen lopen bij zwaar gebruik, er zijn vast meer merken die daar last van hebben.....
Hij heeft zelf gele brembo klauwen, zelfde als op een F430 Scuderia zitten  :o ;D op zijn BMW e36 compact met S54 motor(M3 E46 motor).