Recirculatie-klep gaat niet dicht

Gestart door BartusKN, 06-06-2008 09:01:56

Vorige topic - Volgende topic

BartusKN

Zoals titel al zegt: "Recirculatie-klep gaat niet dicht"

Heb de -knop al grondig gebruikt (waarschijnlijk niet goed genoeg want denk dat het er zeker wel wat op staat)

Maar heeft iemand misschien een mooi fotoreportage over hoe het werkend te krijgen, of waar te vinden ??

hij gaat niet dicht namelijk (is mij gemeld bij aankoop, nooit eerder naar gekeken maar wil binnenkort ook mijn airco laten maken dus lijkt me wel handig dit werkend te krijgen)

Domaso

Handschoenenkastje verwijderen en dan zie je 'm zitten. Ik heb vorig jaar van twee kastjes 1 werkende gemaakt maar hij heeft alweer de geest gegeven.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

BartusKN

Citaat van: Domaso op 06-06-2008 09:21:22
Handschoenenkastje verwijderen en dan zie je 'm zitten. Ik heb vorig jaar van twee kastjes 1 werkende gemaakt maar hij heeft alweer de geest gegeven.

waarop gaat hij open en dicht ? want hij reageerd niet op het knopje REC??

Domaso

Of het motortje is stuk of het stangetje is van het asje. Als je het handschoenenkastje verwijder zie je 'm zitten. Zwart kastje heeft ong. de grootte van een pakje sigaretten. De klep zelf zie je zitten als je het interieurfilter verwijderd. Ik had 'n foto ervan maar kan 'm niet meer vinden.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

BartusKN

Citaat van: Domaso op 06-06-2008 09:51:34
Of ... verwijderd. Ik had 'n foto ervan maar kan 'm niet meer vinden.

Houdt mij aanbevolen. Gaat van het weekend maar eens knutselen.

Dank je wel voor de info.

Domaso

Heb de oude ff opgezocht en foto's gemaakt.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

mehn

Veel succes:

In het gat zie je de blower aan de bovenkant en de zwarte REC klep aan de onderkant.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Domaso

Zijn trouwens niet in alle modellen hetzelfde. De motortjes in een turbo hebben een andere stekkeraansluiting.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

BartusKN

Dank u beide,

heb een 2.5i 20V gaat ik maar eens kijken of ik het kan maken :D

tips waar op te letten als ik het toch allemaal al open heb ?

Domaso

Heb de mijne net ff gerepareerd. Stangetje bleek van het asje af te zijn. Met een torx je handschoenenkastje losschroeven. Met beleid de stangen uit het deksel nemen. Handschoenenkastje pak je er uit en dan zie je recht voor je het zwarte motortje zitten. Op contact en even testen en kijken of het asje draait.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

BartusKN

Citaat van: Domaso op 06-06-2008 10:27:45
Heb de mijne net ff gerepareerd. Stangetje bleek van het asje af te zijn. Met een torx je handschoenenkastje losschroeven. Met beleid de stangen uit het deksel nemen. Handschoenenkastje pak je er uit en dan zie je recht voor je het zwarte motortje zitten. Op contact en even testen en kijken of het asje draait.

dashboardkastje en ventilator is ook niet onbekend voor mij. Dit omdat ik ook de kachelweerstand al eens heb vervangen en de ventilator vervangen.

Gaat is kijken naar dat asje.

marcelV70R

ik heb net ook ff gekeken,
hij gaat héél langzaam open,
en hortend en stotend tergend langzaam dicht.
is dat ding er makkelijk uit te halen?
en dan met WD40 inspuiten??

Marcel

Domaso

Kun je makkelijk eruit halen (stekker los en 1 schroefje) en ook openmaken. Zitten wat tandwieltjes in die je kunt schoonmaken/smeren.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

marcelV70R

heb hem net ff eruit gehaald,
maar het grootste tandwieltje is volgens mij afgebroken

vraag me ook af wat je hier zou moeten smeren
alles is behoorlijk gesmeerd
zit een witachtig goedje op.

Marcel

Domaso

Ik had er 1 op de kop getikt die ook stuk was. Heb toen van 2 kapotte  1 werkende kunnen maken. Van de week weer kuren, bleek het stangetje er weer af te liggen. "Witachtig goedje" had ik er ook in; lijkt wel vaseline.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!