Denkweb stopt met roken

Gestart door denkweb, 06-06-2008 12:18:08

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

S80....

Zou ook zomaar eens mijn volgende auto kunnen worden :eusa_whistle:
Maar dan wel een diesel

Veel plezier met je nieuwe auto Daan, en neem nog even waardig afscheid van je TDI.

denkweb

Raar om je eigen auto ergens te koop zien staan... met 34 pk te weinig.  ;D

Gelukkig niet voor de export; dat is een voorwaarde die ik nog aan de koop heb weten te verbinden.
Dus wellicht een toekomstig clublid...?  ;)

Mijn interim bestuursfunctie van de club stopt op de volgende ALV, dat had ik ook al kenbaar gemaakt.
Neemt niet weg dat ik als donateur nog een tijdje de boel in de gaten zal houden en wellicht nog eens als bijrijder mijn neus zal laten zien. Ook dit forum zal ik ongetwijfeld nog wel blijven bezoeken, toch een soort 'internet-home'.  ;D

Fotootjes mogen hier eigenlijk niet op dit forum maar zal volgende week wat plaatjes schieten en een linkje erbij mikken!

Ben

Stel hem maar even voor op Volvo-Forum en dan hier een linkje  :D

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Vertigo

Rayman

Citaat van: Turbo-Geek op 06-06-2008 12:36:30
Ik begrijp het wel hoor, de Diesel is steeds minder grappig qua prijs en nog een half jaar en je zit aan benzine prijzen.
De zuinigheid van zo'n 2.5 diesel is ook niet van dien aard dat je met de achterlijke WB heel veel gaat besparen tov benzine.

Wat denk je dat een gemiddelde 2.5D / TDI doet dan? Ik vind het ten opzichte van moderne rivalen nog wel meevallen ;)

fearless

Een S80, erg gaaf.  :eusa_clap:

En zie ik dat nou goed een witte ?? Toch wel met donker interieur dan.  :eusa_drool:

Spin!

www.vm-parts.nl

Rayman

Proficiat met de S80 Daan! Ondanks het feit dat ik nog tevreden ben met diesel, vind ik de overstap naar benzine evt lpg een verstandige keuze. Graag meer foto's van de S80! :)

Een S80 is wat dat betreft nog geneens zo'n onaardige auto; rijdt vorstelijk, en is relatief makkelijk zodanig te verfraaien dat het niet langer "de auto van opa" is :)

ief

Stoere bak, veel plezier ermee!
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

rifwachter

Hallo Daan,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.  Ik heb zelf ook twee jaar met een S80 T6 gereden, het is een top auto.

Je kunt ze gewoon niet met elkaar vergelijken.

Renee

(  gaan we ook voor : "volvo S80 club Nederland"    hier wou ik lid van worden, maar is er nog niet  ;D )
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elianmars

Jammer dat je 850 weg is, Daan.

S80 zou niet mijn keuze zijn, maar desondanks wens ik je er uiteraard heel veel rijplezier mee!

denkweb

Zal ook even toelichten waarom nou deze overstap:

- ik verafschuw het nieuwe model V70 en vindt de meest recente versie het ergst;
- een V70N XC70 van MY2003+ vind ik daarentegen prachtig, maar zit simpelweg niet in het budget;
- een S60 heeft minder ruimte als de 850 achterin en in de kofferbak;
- een station is geen must, sedan is dan ook goedkoper door lager gewicht;
- ik wilde minimaal dezelfde opties als in de 850; die heb ik gevonden + trekhaak;
- diesel is geen must meer omdat ik 14km van mijn werk af zit en dus 34.000km per jaar minder zal gaan rijden, de S80 zal dus slapend oud gaan worden;
- de 850 had een serieus apk-lijstje, niets schokkends maar wel de helft van de dagwaarde in euro's;
- na 5 jaar wil ik ook wel eens wat anders. Ondanks de schik die ik met de 850 heb (gehad) moet er toch een keer afscheid genomen worden. Al heb ik het daar best wel moeilijk mee na ruim 2,5 ton. Ik had mij voorgenomen om er nog 6 ton van te maken, maar ook dat ga ik in 2 dagen niet meer redden. Wel heb ik als 'eis'  gesteld bij de verkoop dat de auto door deze handelaar zelf verkocht wordt en daarbij niet in de export belandt. Dit werd (voor zover na te leven) gehonoreerd.

Ik ging eigenlijk kijken voor een VW Polo 1.4 en kwam bij de handelaar ook de S80 tegen, waarbij ik ruim 15 minuten rond de auto heb gelopen met maar 1 gedachte in het hoofd: 'het is wel een witte...'. Inmiddels ben ik aan die gedachte gewend en kan ik er zelfs goed mee leven.

(terzijde; wordt er net op gewezen dat ik helemaal hip ben, wit is DE autokleur voor 2008 schijnbaar).

De VW Polo heb ik trouwens ook gekocht. Dus heb de parkeerplaats weer vol. In eerste instantie heb ik serieus overwogen om de 850 te behouden en voor een geduldige en grondige restauratie iets van 12 jaar te schorsen. Daar ik nu al geen tijd heb om de auto eens goed te wassen heb ik uiteindelijk besloten dit niet te doen. Vanwege de aanschaf van de beide auto's viel de inruil van mijn eigen auto positief uit. Derhalve de definitieve keuze voor de 'witte van witjes'.

Kortom; ik heb aardig wat knoopjes door moeten hakken voor er een krabbeltje werd gezet.
Het meeste zal ik het aangename vermogen en vooral ook het koppel van de auto gaan missen. Weliswaar behoudt in de 170 pk, maar zonder turbo en het ' Rica-koppel'  lever ik toch wel iets in onder mijn rechtervoet. (Toch is dat misschien wel niet zo verkeerd voor mij hoor ik hier op het werk gelijk roepen).

Kortom; de club en het forum zullen mij best nog wel eens tegenkomen, maar vooralsnog even niet in een 850. Al zal ik niet ontkennen dat ik toch naar de prijskaartjes blijf gluren in het voorbijrijden...  ;)

Ps. van deze auto zijn in deze kleur minder S80's geleverd als dat er CY's rondrijden van de 850. Deze Cream-White is dus best wel exclusief... althans, dat houdt ik mezelf nog maar even voor  :eusa_shhh:

denkweb

Ik denk toch dat het (voorlopig)de  titans of wellicht ivm comfort 16 inch sattelites gaan worden...

Rick.

Best stoer dat wit. Zou 'm graag eens zien met Titans eronder :)
Don't waste your time always searching for those wasted years.