GLT Tuning... het is begonnen!!!

Gestart door Remy_W., 22-08-2003 19:27:34

Vorige topic - Volgende topic

Remy_W.

Jaja...

vanaf nu ga ik al m'n geld wat ik te besteden heb in m'n auto steken qua tuning...

Vandaag is het eerste onderdeel binnen gekomen en gemonteerd.... jawel, een K&N Sportluchtfilter!

Ondanks ik niet geloofde dat je er meer PK door zou krijgen en het zou merken, is het toch echt zo...  dat heb ik nml zojuist ervaren :)

De thread van Rogier heeft me ook op een idee gebracht.. namelijk het volgende wat erin komt is een powerchip!

Ik hou jullie op de hoogte!
Talkin' bout adrenaline!

Zippo

Jammer van al 't geld.................
Dan zou je toch beter ff door kunnen sparen voor een T-5 of misschien wel voor een T-5R?!?
Het is maar een idee.......... :D

Zippo

Ps. Dit is MIJN mening.

Remy_W.

mja, in zekere zin heb je wel gelijk...

maar het tunen van een GLT is toch weer een soort van uitdaging... 'k heb deze auto nu 5 maanden geleden gekocht, en wil er het beste mee van maken.

Heb er wel over gedacht om een T5 te kopen... maar nee, toch maar niet... ik ga voor de uitdaging :)
Talkin' bout adrenaline!

Ramon

Ik heb al heel wat van die filtermeuk gemonteerd.

Verschil zit volgens mij letter en figuurlijk tussen de oren.

Je katalysator verwijderen heeft veel meer effect.

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Zippo

Citaat van: Remy_W. op 22-08-2003 19:43:32
mja, in zekere zin heb je wel gelijk...

maar het tunen van een GLT is toch weer een soort van uitdaging... 'k heb deze auto nu 5 maanden geleden gekocht, en wil er het beste mee van maken.

Heb er wel over gedacht om een T5 te kopen... maar nee, toch maar niet... ik ga voor de uitdaging :)

Ben benieuwd............
Eigenlijk zou je de auto nu eerst moeten rollen, dan weet je als je klaar bent met jouw uitdaging hoeveel pks je rijker bent. ;)

Succes.

Johann

Citaat van: Remy_W. op 22-08-2003 19:43:32
mja, in zekere zin heb je wel gelijk...maar nee, toch maar niet... ik ga voor de uitdaging :)

Wat jij wil!
;D

Maar de heren hebben wel een beetje gelijk.
Het luchtfilter kan en zal wel iets doen ergens maar de grootste winst zit 'm in dat 't filter weer schoon is... :o

Met al dat tunen praat je over een PK of 15 maximaal meer waar je in verhouding verschrikkelijk veel geld voor moet neertellen.
Mocht je kennissen in autocross kringen hebben dan zou je nog een gok kunnen wagen maar anders zeg ik ook, bespaar je de moeite.

Sport uitlaatje en filter is leuk en mooi, de rest veel te duur.
Mooi poetsen van de motor delen geeft meer genoegdoening denk ik.  ;)

Jak

Mee eens, meten = weten. En ze zeggen zoveel.

Het lijkt me dat een paar %tjes in vermogen niet echt merkt.  Of je van 170 naar 188 pk nou echt wakker ligt?

Net als een PC, gloednieuw en bloedsnel bij aankoop, en na een tijdje went het zo dat ie weer toch weer traaaaaag wordt...

Zeg maarehh, past het ook op een 2.5i10V ? (B5252S)
8)

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Reitse

Ik wens je veel succes Remy.

Als overdenking: is het misschien niet zinvoller om meer te investeren in wegligging en remvermogen?

Marc 0101.001

Of monteer een v-bak van een B5204F! Dan heb je beduidend kortere overbrengingen en dus ook een veel snellere sprint.  :D

Raf

Citaat van: Zippo op 22-08-2003 19:39:24Jammer van al 't geld.................
Dan zou je toch beter ff door kunnen sparen voor een T-5 of misschien wel voor een T-5R?!?

dit hoor je hier altijd zeggen door bijna iedereen met een turbo in z'n auto.
maar effe rekenen:
GLT verkopen brengt 7000 euro op
T-5R kopen kost 12000 euro
dat is voor 5000 euro aan meerwaarde.
dan moet je volgens mij al erg ver gaan wil je voor zoveel geld je auto tunen!
je kan natuurlijk ook je (bijna perfecte) GLT verkopen en op zoek gaan naar een wrak van een T-5R. dan is het verschil niet zo groot. maar waar ben je dan mee bezig!!

Raf

PS. dat is wat ik er altijd van denk als er weer iemand roept dat je dan maar een T-5R moet kopen!
niet persoonlijk op jou, Zippo, maar dat weet je wel!
De gustibus non disputandum est!

Johann

Dan ga je voor 5000 euro naar 240 PK, voor iets meer naar 275-300. Dat is bijna 't dubbele.
Plus dat je van een '92 auto naar een '96 gaat en veel meer opties en mooiere bekleding in de auto hebt.
Met nokkenassen, polijsten, lichter vliegwiel, eventueel balanceren, aanpassen van de kop en andere klepveren/stoters monteren etc. ben je ook minimaal dat bedrag kwijt en dan zit je op 260-280 PK in een '92 850 welke zeker geen 7000 euro meer waard is.

Marc 0101.001

Raf, ik heb zelf een 850 GLT gehad voordat ik mijn T-5R kocht. Je krijgt uit een atmosferische motor nooit het koppel wat een turbo produceert. Het is bitter, maar bijleggen op een T5 of R is goedkoper..... neemt niet weg dat je puur voor de sport of voor de uitdaging natuurlijk wel een GLT kunt gaan tunen. Ik ging dan voor een opzet a la BTCC, dus open venturis met "big" injectors en een giga-airbox. Combineren met een Jacobs of MSD race-ontstekingssysteem en je hebt een jankend toerenmonster! Kippevel gegarandeerd  ;D

Guido_Smit

(1)  Verschil tussen een 850 10 klepper(140pk) en 20 klepper(170pk) is dus 30 pk.

(2)  Mijn V70-20klepper met LPT (193pk)heeft slechts 23pk meer dan een 850 20 klepper van 170pk, maar het verschil is wel gigantisch groter kwa gevoel, door deze turbo pk's!

Verschil in 23 turbo pk's zijn dus gevoelsmatig en ook echt veel meer te voelen dan onder (1) genoemde 30 pk verschillen en dit komt door het veel hogere koppel dat een turbo veroorzaakt. Zelfs door de kleinste turbo(LPT) van Volvo  :).

Guido.

Zippo

Citaat van: Raf op 23-08-2003 14:44:46
Citaat van: Zippo op 22-08-2003 19:39:24Jammer van al 't geld.................

dit hoor je hier altijd zeggen door bijna iedereen met een turbo in z'n auto.
maar effe rekenen:
GLT verkopen brengt 7000 euro op
T-5R kopen kost 12000 euro
dat is voor 5000 euro aan meerwaarde.
dan moet je volgens mij al erg ver gaan wil je voor zoveel geld je auto tunen!
je kan natuurlijk ook je (bijna perfecte) GLT verkopen en op zoek gaan naar een wrak van een T-5R. dan is het verschil niet zo groot. maar waar ben je dan mee bezig!!

Raf

PS. dat is wat ik er altijd van denk als er weer iemand roept dat je dan maar een T-5R moet kopen!

Daarom zet ik bijvoorbaat al neer:Ps. Dit is MIJN mening ;) ;)

Zippo

Raf

Citaat van: Zippo op 24-08-2003 01:36:46
Citaat van: Raf op 23-08-2003 14:44:46

Daarom zet ik bijvoorbaat al neer:Ps. Dit is MIJN mening ;) ;)

daarom begint bij ook altijd mijn zin met "ik vind dat" zo zitten we altijd een beetje safe ;)
(ik vind trouwens je signature-filmpje geweldig)

@ YB II: voor mij maakt het eigenlijk niet veel uit, ik kan noch aan tuning beginnen, noch een T-5R kopen door gebrek aan geld! anders had het zowiezo niet lang geduurd! ;D

Raf
De gustibus non disputandum est!