Afstellen achterklep

Gestart door )()()sT, 11-06-2008 19:37:10

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

De titel zegt het al...

Is de achterklep van een estate af te stellen op hoogte?
De rechterkant raakt de bumper, dit kan natuurlijk komen doordat de bumper iets te hoog zit, maar volgens mij hangt de klep ook ietsje lager als ik op dakniveau kijk. De onderkant beschadigt hierdoor helaas.

FGG

Ik weet niet of 't terzake doet maar ik had dit ook met mijn Octavia Combi met uiteindelijk lakschade tot gevolg. Die deur hebben ze idd kunnen stellen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

ik heb er geen ervaring mee, maar volgens Vadis kan het wel.

francois

achterklep moet iets lager liggen  ivm wind
hoe is de gap tussen links en rechts van het achterlicht     (even wijdig)
als ik de foto bekijk zie ik de  strip van de a- ruit goed uitkomen tussen links en rechts
van het a-licht
zelf denk ik dat je in de bumper moet zoeken

R o b

Terug gaan naar de verkoper?  ;D  :eusa_dance:

(Die mij gisteren ook goed geholpen heeft  :D)

)()()sT

Citaat van: francois op 11-06-2008 20:24:30
achterklep moet iets lager liggen  ivm wind
hoe is de gap tussen links en rechts van het achterlicht     (even wijdig)
als ik de foto bekijk zie ik de  strip van de a- ruit goed uitkomen tussen links en rechts
van het a-licht
zelf denk ik dat je in de bumper moet zoeken

Dat dacht ik inderdaad ook... maar als ik op het dakniveau kijk zie ik wel dat ie ietsje lager hangt.

Citaat van: FGG op 11-06-2008 20:05:14
Ik weet niet of 't terzake doet maar ik had dit ook met mijn Octavia Combi met uiteindelijk lakschade tot gevolg. Die deur hebben ze idd kunnen stellen.

Hier dus ook; onderrand achterklep is kaal en al wat roesterig aan het oppervlak.

Teddy81

De spoiler zit vast met 2 klemmen, heel deze eerst eraf.

Er zitten 2 zwarte afdekkappen aan de zijkanten van de achterklep, verwijder deze ook, zijn klemmetjes als het goed is.

Daarachter zitten 2 grote torx bouten, maak deze los en je kunt je achterklep in hoogte afstellen. Maar ook in diepte dus bezint eer ge begint, voordat je het afgesteld hebt zijn eerst de bouten 100x los en weer vast geweest.

Ow ja, je moet ook met 2 man werken, in je eentje krijg je het niet voor elkaar.

Ps. Mooie auto trouwens. ;)

)()()sT

Dubbel dank je!

Als het weer het toelaat ga ik het weekend eens kijken :)

)()()sT

Updater  :eusa_shifty:

Nog steeds niet gekeken... wel vorige week de plekken even met anti roest bewerkt zodat het er niet zo "shabby" bij staat.
Ik zag vervolgens gelijk dat de onderrand weer blank wordt; afstellen nodig dus ;)

Ik moet altijd wel redelijk "stevig" de klep dicht doen, anders valt ie niet in het slot....
Afgelopen weekend weggeweest; na aankomst bij het hotel de koffers uitgeladen en ging de klep helemaal niet meer in het slot  :eusa_wall:

's Avonds nog even bliksembezoek van Armin gehad en we hebben een uur staan pielen (superbedankt vriend :))
De klep hangt wel half in het slot, maar niet verder (lampje blijft dus branden dan).

Na een tijd geklooid te hebben in het donker ontdekten we dat ie wel geheel in het slot valt als je de klep dicht doet en met de vlakke hand onder de nummeplaat meeduwt...

Wordt dus vervolgd.....

francois

zet de slotvanger eens iets  hoger kijk wat hij dan doet ::)

ovlov 058

Raakt hij de dakrubber (eroverschrapen) niet, was bij mij het geval.

Heb de bovenste of onderste vijzen v/d scharnieren losgezet(niet samen) en de val naar beneden geduwd bij het terug vastzetten.
Zo komt de val wat naar buiten/boven.

@®-

Citaat van: )()()sT op 27-07-2008 17:59:29
Updater  :eusa_shifty:

Nog steeds niet gekeken... wel vorige week de plekken even met anti roest bewerkt zodat het er niet zo "shabby" bij staat.
Ik zag vervolgens gelijk dat de onderrand weer blank wordt; afstellen nodig dus ;)

Ik moet altijd wel redelijk "stevig" de klep dicht doen, anders valt ie niet in het slot....
Afgelopen weekend weggeweest; na aankomst bij het hotel de koffers uitgeladen en ging de klep helemaal niet meer in het slot  :eusa_wall:

's Avonds nog even bliksembezoek van Armin gehad en we hebben een uur staan pielen (superbedankt vriend :))
De klep hangt wel half in het slot, maar niet verder (lampje blijft dus branden dan).

Na een tijd geklooid te hebben in het donker ontdekten we dat ie wel geheel in het slot valt als je de klep dicht doet en met de vlakke hand onder de nummeplaat meeduwt...

Wordt dus vervolgd.....
De rekening volgt nog  ;D ;D ;D

)()()sT

Update:

Klep klemt niet meer....
Gisteren de slotvanger ook iets naar buiten verplaatst zodat het klepslot helemaal in de vanger/haak valt (viel  :evil:).
Dit werkt(e); het lampje van de kofferbak ging ook netjes uit. Wel constateerden we dat het slot zelf een beetje gaar begint te worden aangezien er was speling op zit. Dit resulteert dan ook in iets kunnen bewegen van de klep.

Echter..... ik was net even een revisiesetje aan het monteren bij mijn vader en vertelde even over de dingetjes van mijn klep... en ja hoor, hij gaat wéér niet dicht  >:(
Morgen moet ik even rustig kijken of de vanger weer naar binnen is geschoven want ook blijft het lampje weer branden, wat dus betekent dat het slot maar half dicht sluit.

Alleen een vraag:
Weet iemand of je de bouten waarmee de slotvanger in de carroserie zit gemonteert helemaal eruit kunt draaien?? Of flikkert er dan een moer in de tunnel eronder waar je nooit bij komt?
De torx-bouten zijn bij de vorige eigenaars ook al dusdanig vermeubeld dat zelfs een inbus er niet meer inpast... ik wil deze dus het liefst vervangen!
Het gaat dus over de vanger onderaan op onderstaande foto (van mijn vorige 850 ;)

Bedankt!

Amazon

Je kunt het beste 1 deels losdraaien en 1 helemaal. Draai de slotplaat een beetje zodat je 1 bout weer in de plaat daaronder kunt draaien. Draai dan de andere bout los.

Zo blijft de plaat op z'n plek. Of hij kan vallen weet ik niet,  maar ik neem maar geen risicio.
Bigger and better!

)()()sT

Dank je,

maar het gaat mij erom of er in de carroserie (onder het gat waar de bout in gaat) een draad getapt zit, of een vastgelaste moer of iets dergelijks. Lijkt me eigenlijk wel, zo'n ding moet toch ooit te vervangen zijn lijkt me...

Dadelijk eens kijken.