Nieuwe schijven, blokken, slangen, olie etc.

Gestart door Mjölnir, 13-06-2008 14:00:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mjölnir

klusje uitgevoerd

Ivm onderhoud waren de remmen aan de beurt.
Na vele afwegingen uiteindelijk een keuze gemaakt.
De R wordt voor 90% gebruikt door m'n meisje en zij gebruikt de R heel voorzichtig. Hoe mooi ik een BBK ook vind, we kunnen nog met standaard af ...  ;D

De conversie naar 302 was al uitgevoerd, dus het was een kwestie van schijfjes, blokken, remleidingen en olie.
Uiteindelijk is de keuze als volgt:
Schijven rondom: CTF
Blokken achter: Volvo (short life)
Blokken voor: PFC (Performance Friction Company)
Remleidingen: Goodridge
Remvloeistof: Castrol dot 4

Ritje naar moergestel gemaakt en daar ook gelijk een setje magnecor kabels meegenomen (gewoon mooi spul).
De PFC blokken bij ASP in Delft besteld. De klus kon beginnen (even tijd voor maken).
De Voorbereidingen op m'n straatje gemaakt en de auto op pootjes gezet.
Met beleid en warmstoken alles los gekregen (principe: wat ooit vast is gezet, zal ook weer los gemaakt moeten worden ...  ;D )
Een klein beugeltje ging helaas kapot, maar met wat creativiteit is het opgelost.
Met een paar spuitbusjes is het geheel afgemaakt.

Mijn lieftallige assistente heeft geholpen met het weer op druk brengen van het remsysteem. Dat gaat toch echt alleen met z'n tweeën  :)

zie de foto's

De boel op pootjes en een zeiltje eronder tegen het knoeien  :laugh:



Oude spul



Het juiste gereedschap (heel belangrijk  :eusa_drool:



Mooi die slangetjes ... toch?



... dat beugeltje is niet heel gebleven  :-\ ...



... creatief met kurk beugeltje ...



Voila, die zit er weer mooi op.



Netjes in een kleurtje





De blokken ... ervaringen zijn goed



... en klaar is ...


... Maarten




Groet,

Maarten
met vriendelijke groeten / Med Vänliga Hälsningar

Maarten a.k.a. Mjölnir

Eugene


If it's not blown, it sucks...

V70geRwin


KMvrtr

Doe je goed.

Die mooie Stahlwille steeksleutels voor de remleiding heeft mij niet geholpen afgelopen weekend. Ondanks drie dagen lang voorbehandelen met WD40 draaide dat mooie sleuteltje zonder al te veel kracht te zetten mijn nippel (of is het nu een wartel?) helemaal rond.

Ik denk dat ik voor de achteras maar alvast een nieuw klemmetje ga bestellen.
scheelt wat gepruts.

Racingbrick

Citaat van: KMvrtr op 16-06-2008 18:07:49
Doe je goed.

Die mooie Stahlwille steeksleutels voor de remleiding heeft mij niet geholpen afgelopen weekend. Ondanks drie dagen lang voorbehandelen met WD40 draaide dat mooie sleuteltje zonder al te veel kracht te zetten mijn nippel (of is het nu een wartel?) helemaal rond.

Ik denk dat ik voor de achteras maar alvast een nieuw klemmetje ga bestellen.
scheelt wat gepruts.

Praat me er niet van, eerst de linker achter dol op de klauw, en ook de rechter achterklauw leidingwartel dol.
Ik wilde alleen nieuwe achterschijven en blokken, uiteindelijk rondom de schijven/klauwen en uiteraard de blokken moeten doen, alles was in een puur slechte conditie en ingevreten door de pekel, zelfs de voorste klauwen hadden zwaar ingevreten zuigers....
Straks alles nieuw ( ook de 8-erste leidingen..) (: dan durf ik te stellen dat ik er weer een hele tijd vanaf zal zijn.

M a r c

Waarom was je dan de remslangen aan het loshalen als je alleen maar blokken en schijven wilde vernieuwen  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Moosepower

Dat ziet er weer goed uit  :eusa_clap: moet bij mijn nieuwe roffel ook nog even gebeuren.

francois

ziet er keurig uit   :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o

gr

Lampje

Ik zag bij Mjölnir een brandertje staan. Verwarmde jij de aansluitingen van de slangen omdat ze ooit vastgezet zijn met Locktite?

Als dat zo is dan snap ik wel dat je ze stuk draait als je alleen WD40 gebruikt.

Ik gebruik zelf regelmatig rode Locktite voor het vastzetten van tandwielen. Zonder verfföhn en poelietrekker ben je volledig kansloos bij dat spul!

Citaat van: KMvrtr op 16-06-2008 18:07:49
Doe je goed.

Die mooie Stahlwille steeksleutels voor de remleiding heeft mij niet geholpen afgelopen weekend. Ondanks drie dagen lang voorbehandelen met WD40 draaide dat mooie sleuteltje zonder al te veel kracht te zetten mijn nippel (of is het nu een wartel?) helemaal rond.

Ik denk dat ik voor de achteras maar alvast een nieuw klemmetje ga bestellen.
scheelt wat gepruts.

KIM

Een brander kan behulpzaam zijn als bouten en moeren nogal vastgeroest zitten. Bij remslangen gebruik je geen loctite.

mevita

Heel mooi gedaan, maar is het niet een beetje onveilig werken zo als een bokje wegglijdt lig je eronder  :eusa_think:

LPGLE

Citaat van: mevita op 03-02-2009 08:08:09
Heel mooi gedaan, maar is het niet een beetje onveilig werken zo als een bokje wegglijdt lig je eronder  :eusa_think:
ik denk dat de auto zo stevig genoeg staat, het omhoog brengen of laten zakken is juist trickie met deze bokjes.
Moet je echt wel een degelijke grote krik voor hebben om dat veilig te doen.