Magneetkoppeling

Gestart door Jos Weltings, 15-06-2008 22:21:28

Vorige topic - Volgende topic

Jos Weltings

Ik wil de magneetkoppeling van de aircopomp stellen door het verwijderen van één of meerdere opvulringetjes.
De luchtspleet is nu dik 1 milimeter. Hoort ongeveer 0.5 milimeter te zijn.
Elders op het forum staat dat je dit eenvoudig zelf kunt doen zonder de aircopomp te verwijderen. Ik kan echter nergens vinden hoe je dat doet. Als ik de pomp bekijk van boven dan zie ik verrrekte weinig werkruimte.
Iemand verstand van dit probleem?

gerben kerkmeester

vanaf rechtsonder kun je erbij komen multisnaar verwijderen en pomp los halen moer van de poelie verwijderen en met 2 lange m5 boutjes kun je de poelie van zijn asje aftrekken. Denk erom bij het loshalen dat de ringetjes niet vallen. gewenste ringetjes verwijderen en alles weer monteren. Als je een beetje handig bent is het te doen. succes

Geert-Jan

Let wel even op.

Ik zit op dit moment niet zoveel op het forum dus ik heb geen idee wat voor Roffel je hebt.

Bij een C70 moet het sub-frame los om ruimte te krijgen.

We hebben dit zelf ondervonden bij de sleuteldag in Goes bij de C70 van BenC70ES zijn C70

Ik heb het zelf wel voor elkaar gekregen bij mijn 850 zoals in het bovenstaande topic.

Suc6

Groet, Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

jackren

Ik heb zojuist ook de magneetkoppeling van mijn  volvo 850 T5 gedemonteerd, maar ik heb geen stelringen gezien, kan iemand mij vertellen waar die precies moeten zitten en hoe groot ze ongeveer moeten zijn?

alvast bedankt.

mitchelli

Je moet de magneetkoppeling verwijderen van de pomp.Daar zitten de ringetjes tussen (in de spiebaan).Let op dat je er niet een per ongeluk kwijtraakt! Diameter:ong.1cm
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

BenC70ES

Citaat van: jackren op 28-06-2008 19:58:25
en hoe groot ze ongeveer moeten zijn?

Er zitten normaal 3 van deze ringetjes tussen van elk 0.3 mm...  als de ruimte (vooraf meten) rond de 1 is moet je er twee tussenuit laten:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

jackren

Bedankt mannen voor snelle reactie,

Is me nog niet helemaal duidelijk waar de ringetjes zitten, ik heb nu alleen het buitenstenste deel van de magneetkoppeling eraf(dat met M6 boutje vast zat)
Moet ik nu ook het andere gedeelte (waar de V-snaar over loopt) demonteren voordat ik bij de ringetjes kan?

ps hoe voeg ik fotos toe?

Ludo

Citaat van: jackren op 28-06-2008 21:19:32
Is me nog niet helemaal duidelijk waar de ringetjes zitten,

mitchelli

duidelijker kan niet.En denk dat je je ringetjes kwijt bent  :eusa_silenced:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

wepster

en op welk punt moet je meten met je voelermaat wat de spelling is dan ?
om te weten te komen of je wel of niet ringen moet gaan veweideren of vervangen ??? ???

Ludo

Wibo.  ;D

Citaat van: Ludo op 21-05-2008 21:32:32
citaat Vadis:
CiteerSpeling controleren
-Controleer de speling tussen de koppelingsplaat en de poelie met behulp van een voelmaat:
-De speling moet tussen 0,3–0,5 mm liggen
-0,3 mm speling geldt voor de hele omtrek
-0,6 mm speling mag nergens aanwezig zijn.
-Vervang de afstelringen als de speling niet tussen de opgegeven maten ligt. De volgende maten zijn beschikbaar:
-0,2 mm
-0,3 mm
-1,0 mm.

jackren

kan het zijn dat er geeen ringen meer tussen zitten?
Ik heb het buitenste deel van de koppeling hel voorzichtig  verwijderd , maar zie ging ringetje meer zitten en heb ook niks zien vallen.
De speling was wel ruim 1 mm op het oog.
Wat moet ik nu dan vervangen??

Jos Weltings

Ik vrees dat ze al een keer verwijderd zijn. Dat betekent dat je aan een nieuwe compressor toe bent want er valt nu niets meer te stellen, helaas.

jackren

Ik had niet goed gekeken, er zaten nog 2 ringetjes in de buitenste deksel die ik had verwijderd, heb ze beide verwijderd en pomp werkt weer.
Bedankt allemaal.