Mijn V70 2.5 10V LPI

Gestart door BMW02noord, 16-06-2008 12:48:24

Vorige topic - Volgende topic

BMW02noord

Hoi,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Nautic Pearl V70 LPI.
Ik ben een tijdje zoekend geweest naar een redelijk goed exemplaar en heb deze auto sinds 10 juni 2008 in mijn bezit.

Het gaat om een 2.5 10V op LPI met een km stand van 332000.
De eerste km gingen allemaal goed tot de Volvo op de snelweg er mee stopte, dit was een vreemde gewaarwording omdat de tank LPI aangaf nog steeds vol te zijn. Naar nu blijkt is de schakelaar defect en vervangen zal al met al ongeveer € 300,00 kosten omdat waarschijnlijk ook de cartridge defect is. Ik rij nu gewoon op de dagteller en dat bevalt ook goed.

Na bijna een week gereden te hebben ging het gisteren weer mis, bij het optrekken begon de auto heveig tegen te sputteren en was de snelheid er volledig uit.
Eerst voorzichtig doorgereden en daarna enkele testjes gedaan om te vinden waar het in zit.

Overschakelen van gas nar benzine geen verschil
Bougiekabel per cilinder even los om te kijken of het 1 van de kabels of bougies was, geen resultaat.

Op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik lid was van de ANWB en die dus maar gebeld, uurtje later was die er en hij kwam tot de conclusie dat het waarschijlijk de ontsteking was. (dit dacht ik zelf ook al dankzij dit nuttige forum)

Vandaag dus maar een vrachtje onderdelen gekocht, te weten;

Bougiekabels
Verdelerkap
Rotor
Bougies
Olie
Oliefilter
Luchtfilter
Benzinefilter
4 nieuwe banden (Michelin Energy)

Al met al weer € 500,00 lichter en hopen dat we nu eerst kunnen rijden zonder al te hoge kosten!

Ik zal jullie op hoogte houden van het verloop.

Groeten,
Peter

)()()sT

Nou Peter,

Dat is wel balen dat je gelijk zo in de prijzen valt.
Hopelijk is het met de verfrissing van de ontsteking nu wel voorbij en kun je weer vrolijk verder roffelen.

;)

Marc O.

Citaat van: BMW02noord op 16-06-2008 12:48:24
Na bijna een week gereden te hebben ging het gisteren weer mis, bij het optrekken begon de auto heveig tegen te sputteren en was de snelheid er volledig uit.
Eerst voorzichtig doorgereden en daarna enkele testjes gedaan om te vinden waar het in zit.

Overschakelen van gas nar benzine geen verschil
Bougiekabel per cilinder even los om te kijken of het 1 van de kabels of bougies was, geen resultaat.

Ik heb iets soortgelijks (althans, zelfde symptomen) gehad kort na de inbouw van mijn LPi installatie. Bleek een draadbreuk te zijn in de bedrading (van de LPi installatie). Als ik het me goed herinner bleef daardoor een van de injectoren open staan, met het slechte lopen op zowel LPG als benzine tot gevolg.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BMW02noord

Goedemorgen,

Hier even een update.

De Volvo loopt weer perfect!
Gisteravond een grote beurt gegeven en de volgende dingen vervangen.

Bougiekabels (bougiecord)
Bougies (Equim) 3 elektrodes
Verdeelkap
Rotor

Probleem met slecht lopen opgelost!

Ook direct een grote beurt gegeven met de volgende onderdelen.

Luchtfilter
Oliefilter
Benzinefilter
Ect.

Nu eerst maar eens een paar kilometers rijden!

Groeten,
Peter.

)()()sT