cruisecontrole werkt niet snelheid minderen

Gestart door swoo, 16-06-2008 16:03:45

Vorige topic - Volgende topic

swoo

hoi mijn cruisecontrole doet het wel maar als ik iets snelheid wil minderen dan doet ie het niet met dat knopje maar snelheid vermeerderen werkt wel met het knopje op de hendel het is een volvo v70 2,5 tdi van 1998

groetjes martin

tackle

dan denk ik dat er een draadje stuk is.

swoo

en waar kan ik dat draadje vinden???

gr martin

Thys

je zou kunnen proberen de schakelaar even goed schoon te maken, deze wil met de jaren nog wel wat stof verzamelen

thuur

Druk een keer of 20 stevig op de - knop met het contact uitgeschakeld. Kans is groot dat het contactje vervuild is. Een dergelijke optie wordt niet vaak gebruikt.

Gr ;)

swoo

ik zal dat vandaag eens proberen kijken of de contacten vuil zijn

gr martin

swoo

nou heb ze schoon gemaakt maar de - doet het nog niet

gr martin

Jorg Vseventy

Hee, nieuwe optie van Volvo? Adaptive cruisecontrol; past zich aan aan het gedrag van de rijder: sneller, sneller, sneller!  ;)

WYD

Heeft ie het voorheen wel gedaan?
Wat mij opviel bij de 850 is dat de "- functie" op de cc nogal laat en sloom reageerd.
Als ik bij 120km/h de knop 10seconden ingedrukt houdt, ben ik al blij als ik 10km/h langzamer rij.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

)()()sT

Ik zet m altijd aan en laat dan rustig het gas los terwijl ik die knop ingedrukt houd; dan zak je ook niet zoveel weg ;)

WYD

Dat is een ander verhaal maar wel van dezelfde strekking.
Ik zet 'm ook altijd aan met het gas er nog op, dan merk ik vanzelf wanneer de cc het van m'n voet gaat overnemen  ;D
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

swoo

ja is allemaal wel leuk deze optie,s maar zo hoort het niet te werken naar mijn idee

groetjes martin

-D©©©L-

Citaat van: swoo op 18-06-2008 07:18:02
ja is allemaal wel leuk deze optie,s maar zo hoort het niet te werken naar mijn idee

groetjes martin

Reageert hij helemaal niet op de "-" toets ?  Het activeren met de "-" toets dus ook niet ?

swoo

dat weet ik niet want kan hem wel vast zetten met de knop maar hij reageert helemaal niet op de - knop

groetjes martin

thuur