Trillen

Gestart door Kruidenpotje, 18-06-2008 18:13:40

Vorige topic - Volgende topic

Kruidenpotje

Hallo,

Mijn 850 TDI van 1996 met 340.000 op de teller blijft maar trillen, ondanks verschillende keren balanceren, met verschillende velgen en banden (zomer/winter) blijf ik last houden van trillen in het stuur maar ook in mijn stoel (zogezegd). Wat zou dat kunnen zijn zodat ik mijn garage gericht aan de oplossing kan laten werken.

Gr. Ronald

-D©©©L-

Hoe staat het met de staat van de dempers en speling op de aandrijf assen ?

Kruidenpotje

Ik heb geen idee (ben een technische no-no), maar daar zou ik dus naar kunnen laten kijken.

thuur

Ook de naafvlakken goed laten schoonmaken bij het monteren van de wielen.

Is de auto vierkant (=rondom) uitgelijnd? Laat je niets wijsmaken, de achteras is wel degelijk uit te lijnen.

Gr ;)

Basbb

Al is geprobeerd bij een ander bedrijf je banden/velgen te laten balanceren?
s70 2.5 20v aut

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2008 18:14:48
Hoe staat het met de staat van de dempers en speling op de aandrijf assen ?

Je wilt niet weten wat voor impact dit heeft op algeheel comfort van de auto.

Een setje versleten aandrijfassen doet de auto trillen / vibreren.....nuttig om daar eerst eens naar te kijken.

Kruidenpotje

Kan het trillen ook liggen aan de remschijven, ik heb gemerkt dat het trillen bij flink remmen erger is. Blijft dat de auto "normaal" ook trilt, hoe hoger de snelheid hoe harder het trillen.

thuur

Trillen bij remmen komt van kromme remschijven of haperende remklauwen (het een kan een gevolg zijn van het ander). Hoeft niet perse het trillen tijdens het rijden te veroorzaken.

Gr 8)

clifford

Heb sinds afgelopen weekend een V70 Tdi uit 98. Heeft hetzelfde probleem. Heb de voorbanden laten balanceren maar die waren ok. Auto op de brug gehad en er zit speling op de rechter draagarm dus 99% zeker de veroorzaker van het trillen.

Gr,
Edwin

razorx

Citaat van: thuur op 18-06-2008 18:42:14
Ook de naafvlakken goed laten schoonmaken bij het monteren van de wielen.

Is de auto vierkant (=rondom) uitgelijnd? Laat je niets wijsmaken, de achteras is wel degelijk uit te lijnen.

Gr ;)
Deze is zeker relevant.
Is het trillen of sneller: brommen en dreunen? Toenemend bij hogere snelheid?
Zo ja: heeft Thuurs eerste opmerking de grootste kans.

Succes!