Help!!!! Mijn 850 slaat heel slecht aan!!!

Gestart door Roffeltje10, 22-06-2008 11:31:58

Vorige topic - Volgende topic

Roffeltje10

Met de vakantie voor de deur (Donderdag naar Italie) kondigde zich gisteren een probleem aan met mijn 850 2.5 10v op LPG.
Hij start perfect, maar slaat zowel met warme als met koude motor zeer slecht aan.
Ik krijg sterk de indruk dat hij constant verzuipt, want als hij een keer loopt dan rookt hij heftig en stinkt mega naar benzine.
Ook loopt hij dan op 4 cilinders, om daarna weer over te gaan op 5 cilinders.
Als hij een keer loopt dan is er ook niets meer te merken en gaat hij weer als de brandweer zowel op gas als op benzine.
Als ik de auto na 5 minuten weer start, dan is er niets aan de hand en loopt ook meteen goed.
De auto start overigens altijd op benzine.
Komt dit bij jullie bekend voor?  Ik ben benieuwd naar jullie reactie's
Bij voorbaat dank.

Peter
Volvo 850 2.5i Sedan 10v G3 Sportsline
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

Jeroentjuh

Misschien een lekkende brandstofdruk regelaar....

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 22-06-2008 13:06:50
Misschien een lekkende brandstofdruk regelaar....

Of injector(s) idd.

Gr ;)

Roffeltje10

Ik heb inderdaad de brandstofdrukregelaar gecontroleerd, en als ik het slangetje eraf heb komt er geen brandstof, maar als ik de auto op contact zet, druppelt (stroomt) er brandstof uit.
Is die dan overleden?
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

thuur

Roffeltje10

Is de drukregelaar makkelijk zelf te vervangen?
Ik heb de boutjes van de inspuitrail al losgehad, maar de rail zat goed vast, dus de boutjes maar weer vastgedraaid.
Trek ik de injectoren mee? Zitten de injectoren vast aan de rail of moet ik mij even vervoegen bij een Volvo Dealer?
Iemand een idee aan wat voor een prijs ik moet denken? Misschien een onderdeelnummer?

Peter
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

Jeroentjuh

Citaat van: Roffeltje10 op 22-06-2008 14:24:11
Is de drukregelaar makkelijk zelf te vervangen?
Ik heb de boutjes van de inspuitrail al losgehad, maar de rail zat goed vast, dus de boutjes maar weer vastgedraaid.
Trek ik de injectoren mee? Zitten de injectoren vast aan de rail of moet ik mij even vervoegen bij een Volvo Dealer?
Iemand een idee aan wat voor een prijs ik moet denken? Misschien een onderdeelnummer?

Peter

Ja injectoren trek je mee, kan idd vast zitten. Als je het spul er dan toch af heb, vervangen dan ook meteen de injector ringentjes, bij het monteren beetje vettigheid eraan doen.....

Roffeltje10

Bedankt voor de Tips.
Ik zal morgen een drukregelaar regelen bij de Volvo dealer( zullen ze vast wel op voorraad hebben) en een paar injectorringetjes en zal zo spoedig mogelijk laten weten of het probleem verholpen is.
Ik  hoop het van ganzeharte, want ik wil er liever niet mee op vakantie zo.   Fingers crossed.
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

mehn

Mocht je nu (nog) geen injectorringetjes hebben pas dan op dat ze niet vallen bij het verwijderen van de rail. Met een beetje pech vind je ze nooit meer terug ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

En is het uiteindelijk gelukt en probleem opgelost?

Snellebaksteen

Anders heb ik nog wel een regelaartje liggen. Let trouwens op dat er 2 modellen zijn: een grote en een kleine.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Citaat van: Snellebaksteen op 12-11-2008 19:12:08
Anders heb ik nog wel een regelaartje liggen. Let trouwens op dat er 2 modellen zijn: een grote en een kleine.

regelaartje in de categorie benzine  ;D
ga morgen even checken ivm benzine luchtje bij start, zo ja stuur ik je wel even een pm!

in mijn auto zit er maar 1 natuurlijk, hoe herken ik groot/klein?

Roffeltje10

Sorry sorry jongens dat ik niet heb laten weten hoe het afgelopen is, maar het was inderdaad de drukregelaar.
Hij start weer als een Volvo.
De drukregelaar komt van een Volvo dealer waar ik 81 euro excl btw moest achterlaten.
Het vervangen is ongeveer 20 minuten werk.
(wel even opletten, want als je 1 stekker van de injector vergeet loopt hij op 4 cilinders hahaha)
Peter
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

V70geRwin

Snellebaksteen

Citaat van: spekkie99 op 12-11-2008 19:25:22
Citaat van: Snellebaksteen op 12-11-2008 19:12:08

regelaartje in de categorie benzine  ;D
ga morgen even checken ivm benzine luchtje bij start, zo ja stuur ik je wel even een pm!

in mijn auto zit er maar 1 natuurlijk, hoe herken ik groot/klein?

klein
  <-> GROOT
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.