Starten op benzine te omzeilen?

Gestart door Roffeltje10, 22-06-2008 15:36:27

Vorige topic - Volgende topic

Roffeltje10

Ik vraag mij het volgende af:
Is het mogelijk om mijn 850 2.5 10v van 1995 met een Vialle G3 verdamperinstallatie op LPG te laten starten i.p.v benzine?
Is er ook iemand die mij kan vertellen hoe deze installatie genoemd wordt?
Alvast bedankt.

Peter
Volvo 850 2.5i Sedan 10v G3 Sportsline
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

Geert-Jan

Vialle AMS verdamper systeem?

Even zoeken op het forum, ik dacht dat het met een truuk gedaan kon worden maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Geert-Jan

Bekende installatie heb ik ook. ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

tackle

starten voor 60 cent een liter in plaats van 158 cent?

Laserblue

Citaat van: tackle op 22-06-2008 15:55:32

start je een liter weg dan :eusa_eh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

en straks nieuwe benzineleidingen, benzinepomp, filter, injectors...... voor ±1500 euro.
tel je winst maar uit.

::)

FGG

Lijkt me een beetje foute zuinigheid...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ovlov 058

Als je ergens in het buitenland staat en je benzinepomp of iets anders in het benzinesysteem is stuk, kan je het wel eens nodig hebben, in plaats van daar de hoofdprijs te betalen bij een buitelandse dealer :eusa_whistle:

Heb laatst zo een probleem gehad aan het benzinesysteem, zelf gevonden en voor één euro gemaakt, had in het buitenland misschien het duizendvoudige gekost :eusa_wall:

razorx

Dat kan ons LPG rijders alllemaal overkomen, als je niet meer omkijkt naar het benzine systeem.
Dus, ik bedoel dit niet doordrammerig, zoals Ludo er bij ons in probeert te rammen: Wees niet verkeerd zuinig.
Rijdt op benzine van tijd tot tijd, onderhoud ook dit systeem, voorkomt onaangename verassingen.

Benzinepomp, filter, injectors. Meer is het niet, Maar het heeft wel gebruik van tijd tot tijd nodig en onderhoud.

Als je dit uitsluitend aan je LPG/LPi installatie zou overlaten is het wachten op problemen.

Elk voordeel heb zijn nadeel  ;)

alfredgeel

het echte antwoord op zijn vraag is :

"er bestaat een noodstartprocedure. Stel je inderdaad voor dat je zonder benzine zit dan kan je de auto ook aan de praat krijgen door tijdens het starten de schakelaar van de AMS-installatie te bedien; de led gaat nu groen branden en slaat dan aan op LPG. Let er wel op om het gaspedaal niet in te duwen ( back-fire)"

staat ook in je handeliding..

Roffeltje10

Dank je wel Alfred, dit is inderdaad het antwoord waar ik op zat te wachten.
Ik vroeg dit namelijk omdat ik een lekke brandstofdrukregelaar heb, waardoor het starten op benzine een probleem geeft en ik Donderdag naar Italie ga, waarbij ik nog niet zeker wist of dit probleem voor de vakantie nog verholpen kon worden.
Ik vroeg dit dus niet uit financieele overwegingen!!!!!!
Maar als het goed is lost de Volvo dealer dit probleem Dinsdag op, dus hoop ik de LPG startprocedure niet nodig te hebben.
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

Ludo

een lekke brandstrofdrukregelaar doet niets af aan de noodstart procedure.
die schakel je er echt niet mee uit.
het is pas als de benzinepomp ermee ophoud dat er ook geen benzine naar de drukregelaar gaat.
zolang de pomp werkt, blijft er dus benzine naar de drukregelaar gaan vanaf het moment dat je de contactsleutel op stand II zet.
drukregelaar vervangen als die lek is, is de enige optie.

GeertG

Citaat van: Ludo op 23-06-2008 10:15:13
een lekke brandstrofdrukregelaar doet niets af aan de noodstart procedure.
die schakel je er echt niet mee uit.
het is pas als de benzinepomp ermee ophoud dat er ook geen benzine naar de drukregelaar gaat.
zolang de pomp werkt, blijft er dus benzine naar de drukregelaar gaan vanaf het moment dat je de contactsleutel op stand II zet.
drukregelaar vervangen als die lek is, is de enige optie.

En daarnaast:
Wanneer je wat langer doorrijdt met een lekke brandstofdrukregelaar zal de stappenmotor zich anders gaan inregelen, er blijft immers naast LPG ook benzine naar motor gaan waardoor de stappenmotor dus gaat 'knijpen'. Op een gegeven moment zal ie dus niet meer op LPG willen omdat dan eerst de stappenmotor gereset moet worden (zoek zoek zoek).
Gaat niet heel snel (afhankelijk van lekkage) maar toch maar beter om zsm te vervangen.

Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Roffeltje10

Geertg
Ik had al het een en ander gelezen in jouw topic.
Bedankt voor het meedenken.
Jouw probleem was verholpen na het vervangen van de drukregelaar?
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

alfredgeel

het vervangen van een benzinedrukregelaar is een kleintje in vergelijking met de last die je ermee kan hebben.

dus gewoon doen en dan met een gerust hart vertrekken.