Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Thys op 29-12-2010 17:07:06
Vandaag voor een klein kapitaal aan Dynamat gehaald, morgen lekker plakken :D

Ah te veel herrie binnen? waar koop je dat en wat kost het?

gr arjen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

Het mag altijd stiller in de auto. Teveel aan stilte compenseer ik wel weer met de uitlaat :D
Spul kost, schrik niet, ongeveer 7 tientjes per vierkante meter, en ik haalde het bij de lokale Automat.

thuur

Citaat van: Thys op 02-01-2011 23:01:52
Het mag altijd stiller in de auto. Teveel aan stilte compenseer ik wel weer met de uitlaat :D
Spul kost, schrik niet, ongeveer 70 tientjes per vierkante meter, en ik haalde het bij de lokale Automat.

Dat moet toch wel goedkoper uit te halen zijn... :eusa_think:

Gr :P

Thys

elianmars

viking_in_shorts

Thys

De afgelopen maanden heb ik rondgereden met rondom Koni FSD dempers, aan de voorzijde de originele R-veren en aan de achterzijde verzwaarde MAD-veren.

Hiermee is de achterkant naar mijn smaak te springerig, te stug. Daarom heb ik vanmiddag een setje originele estate-veren opgehaald, om eens te proberen of daarmee het onderstel beter in balans te krijgen is.

En daar komt nog bij dat de achterkant momenteel veel te hoog staat, een tikje verlaging zou dus een gunstig bij-effect geven.

t_w

beetje mosterd na de maaltijd, maar goed alternatief van dynamat is verkrijgbaar bij merford, www.akoestiekwinkel.nl
Goed verwerkbaar en iets vriendelijker voor de portemonnee...

Alleen als je het er ooit weer af wilt halen word je wel druk ;)

Thys

Er is weer wat besteld:

-Koppelingsset
-Druklager
-Krukaskeerring

Ik rijd intussen al 2,5 jaar met een zware koppeling; het aangrijpingspunt is nog steeds hetzelfde, maar nu is de tijd rijp om de handel te vervangen.

Ook nog binnengekregen:

Maar die gaat eerst even langs de poedercoater, samen met nog wat andere delen, voor een fancy kleurtje.

-D©©©L-

Hoe bevallen de "gewone" estate veren ?  :)

Jack v

Bij de koppelingwissel moet het subframe los Thijs, vergeet niet hier vier nieuwe bouten voor te bestellen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

-D©©©L-

Citaat van: Jack v op 07-02-2011 12:41:16
Bij de koppelingwissel moet het subframe los Thijs, vergeet niet hier vier nieuwe bouten voor te bestellen

och, beetje loktite eraan ;-)

Thys

Over die 'gewone' veren kan ik nog weinig zeggen, vanwege het feit dat ze ergens in Zwolle in een opslag liggen :P

-D©©©L-

Citaat van: Thys op 07-02-2011 13:16:12
Over die 'gewone' veren kan ik nog weinig zeggen, vanwege het feit dat ze ergens in Zwolle in een opslag liggen :P

Ah, vroeg me al af waar ze van waren ;-)

UserID6342

Ik heb bij mij achter de verlaagde Estate veren zitten van Eibach icm de gewone dempers.  Bevalt prima en ik heb geen gasbom achterin liggen.  De hoogte is gewoon goed en de auto veert hierop meer als voldoende.  Eibach is zo wie zo al vrij stug in verhouding met, maar rijd prima.