Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

fearless

Thys

Ja! Best fris achter de oren. Verder wel content mee :)

Thys

Zo, tijd voor een update:

Vandaag kwam er een pakje uit China aan, met oa. een telefoonhouder voor m'n nieuwe telefoon. In Nederland 28 euro, daar $3,50 incl. verzending. Zojuist maar even gemonteerd op de kudasteun (waarom heet dat ding eigenlijk zo ???) en in de auto gezet. Ben er blij mee.

Gisteren de olie gewisseld, die zat er alweer goed 15000km in sinds de blokwissel in januari. Verder nog even de wielen voor en achter gewisseld, want met de Kumho's op de vooras valt echt niet meer normaal te rijden; trekken in het stuur, onbalans die er niet uit wil. Binnenkort maar een setje nieuwe halen.

Verder is er een nieuwe 3" RVS katloze downpipe met schuine flens onderweg en ligt er een IPD stabistangenset bij de poedercoater.

Nu nog de tijd om een en ander te monteren.

elianmars

Ik heb zoiets voor de Samsung:

Ideaal. Zo gebruik ik 'm voor navigatie, met Torque, onboard camera, enz.

Thys

Intussen is deze binnengekomen:

Een JT 3" RVS pijp voor 16T met schuine flens. Hij moet nog wel iets verbouwd worden, er moet namelijk nog een tweede (breedband) lambdasensor in. Daarnaast zal het nog even klooien worden om deze mooi aan te laten sluiten op mijn 2,75" Remus uitlaat.

Binnenkort ook maar een nieuwe lambdasensor bestellen, dan weten we zeker dat alles op orde is.

arjenT5R

Citaat van: Thys op 09-07-2012 23:00:07
Intussen is deze binnengekomen:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/306539_407774795930378_483909682_n.jpg

Een JT 3" RVS pijp voor 16T met schuine flens. Hij moet nog wel iets verbouwd worden, er moet namelijk nog een tweede (breedband) lambdasensor in. Daarnaast zal het nog even klooien worden om deze mooi aan te laten sluiten op mijn 2,75" Remus uitlaat.

Binnenkort ook maar een nieuwe lambdasensor bestellen, dan weten we zeker dat alles op orde is.

Altijd mooi Dikke DP  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maruska

waar heb je die DP besteld Thys ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Thys

Indirect wel, maar ik heb 'm bij Fasttech gekocht :) Er is nog wel wat te knutselen, want zoals te zien kom ik nog ongeveer een meter pijp tekort.

Pijpen:

Daarnaast moet er een verloopstuk tussen van 3" naar 2,75", dat is wel te vinden. Ook moet er nog een extra sok opgelast worden voor de extra lambdasonde

Lambdasensor is besteld in Engeland, scheelde zo'n 30% met de prijzen die ik in Nederland vond, en dan zaten de verzendkosten erbij in. Best de moeite dus 8)

En, omdat de boel toch serieus aangepakt wordt, is er gelijk maar een Turbotuner besteld. Voor Motronic 4.4, want die ombouw moet ook maar 'even' gebeuren :D

MVeldhuis

Ik heb nog iets van 1,5 mtr pijp in de originele diameter staan thijssie. fonkelnieuw en mag je zo van me hebben op voorwaarde dat je een pilsje met me drinkt.

Martijn_B

Klinkt goed Thys, je blok is er inderdaad toch al klaar voor!

TT zal je net als ik waarschijnlijk volgende week pas geleverd krijgen ivm PC crash bij Adam?

Wil je niet een maatje groter qua Turbo? :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Thys

Grotere turbo lijkt me hartstikke leuk, maar ik wil de auto wel op gas kunnen blijven rijden en dan is +/- 300pk wel een beetje de max, zonder al te kostbare ingrepen in de LPI-installatie.

@Matthijs: Biertje drinken met jou kom ik wel overheen denk ik :D

Vandaag even bij de poedercoater geweest, die had nog wat moois liggen, in Polestar blauw:

Verder is de nieuwe lambalsonde binnen en is een nieuw interieurfilter onderweg.

elianmars

Thys

Citaat van: Thys op 12-07-2012 23:23:07
Pijpen:

http://afdeling-techniek.nl/850gzr/images/pijpen.jpg

Nog iets wat ik me afvraag:
Hoe nauwkeurig komt de plaatsing van een breedband lambdasonde eigenlijk? Ik zat te denken om hem +/- 20cm van de eerste te zetten, aan het einde van de bocht. Zijn hier nog zwaarwegende bezwaren tegen, of betere ideeën voor?