Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Gisteren om 3 uur de pijp weggebracht om te laten verlassen. Gemeld dat het geen haast had, het kon een weekje gaan duren. Uurtje later telefoon, "hij is klaar" 8)

Kreeg bij het afrekenen de vraag waar in hemelsnaam die pijp onder moest. Een Volvo, was mijn antwoord. "Een vrachtwagen dan zeker?" :D

Weer een puntje van de to-do lijst afgestreept.

Taranis

Marty__Mouse

Mooi hoor!! Bijna zonde om het ding onder de auto te hangen, dan zie je er niets meer van..   ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Thys

De wetenschap dat dat moois onder de auto hangt is voldoende :) Wanneer dat gaat gebeuren is nog niet concreet, zal ergens in de komende maanden wel gaan gebeuren.

Verder nog een paar nieuwe voorbanden besteld, de Michelin PS3's zijn aardig op hun eind. Er komen Nokian Z V2's voor in de plaats, ben benieuwd hoe die het gaan doen.

Thys

Afgelopen maandag zijn bij 338.150km de voorbanden vernieuwd, eerste indruk van de Nokian's is prima. Mag ook wel, ze waren testwinnaar in eoa. grote Duitse test. Binnenkort zijn de achterbanden aan de beurt.

Vandaag dus voor APK geweest, waarover in 'Verbaasd' meer te lezen staat.

Komende tijd maar even naar de voorwielophanging kijken, die heeft de afgelopen week in de Ardennen goed op z'n donder gehad.

Luc

Heb je dr nu een IPD-stabistangen set onder zitten? of is t een ori-set die mooi blauw gespoten is?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Thys

Hey Luc, het is inderdaad een IPD set met een dikke laag verse poedercoating. Verschil in gewicht met de originele stangen is enorm. Alleen nog even zien wanneer het spul eronder gaat.

Luc

OK, dus t zit er nog niet onder... ben zelf benieuwd hoe zo'n set rijdt, heb me laten vertellen dat de auto er vreselijk stug van wordt. Zal bij jouw auto geen heel groot verschil geven gezien hoe stijf en stug ie al is, maar laat ff wat weten als ie eronder zit?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Thys

Zodra het spul eronder zit meld ik hier uiteraard mijn bevindingen, maar de verhalen die ik van andere gebruikers hoor zijn uitsluitend positief.

Vanavond een beetje aan de knutsel geweest voor het ultrasoon reinigen van injectoren:

En dat doet dit:

Filmpje

Reden:
Omdat het kan :P
En omdat ik niet weet hoe goed het voor de injectoren is als ze continu bekrachtigd worden. En in de hoop dat de injectoren nog beter schoon worden.

MrCain

:eusa_clap:

Heel inventief om er een raw relais op te zetten! Je kan ze wel een poosje open zetten hoor maar geen minuten (of je moet er een shunt weerstand tussen zetten om de stroom te begrenzen).

En ik maar kloten met een 9v batterij  :P

BTW: hoe bevallen de subframe "rubbers"?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Thys

Die bussen zijn super! Geen extra gedreun oid, maar wel een lekker degelijk aanvoelend geheel. Kan er niets slechts over zeggen :D

MrCain

Citaat van: Thys op 13-09-2012 21:23:20
Die bussen zijn super! Geen extra gedreun oid, maar wel een lekker degelijk aanvoelend geheel. Kan er niets slechts over zeggen :D

Nou, gaan we die ook op het lijstje toevoegen  :P
Word steeds langer....."Nylon subframe bussen", zo ze staan onder de IPD stabilisator set  ;D

Nou dat goede lot nog kopen..... :eusa_shifty: ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Vulk

Waarom ben je voor de Nylon-versie gegaan en niet voor de originele?
Ik ga er originele onder monteren en ik ga er van uit dat deze sowieso al een stuk strakker zullen zijn dan deze met 3ton ervaring.

Thys

Omdat harder altijd beter is ;) Nee, ze waren goedkoper dan de originele, en ik wilde graag eens proberen wat deze zouden doen. Heb er nog geen moment spijt van gehad.

Vanavond nog even verder gedaan met het ultrasooninjectorreinigingsrelaisknutselprojectje, en het is klaar:

Binnenkort maar eens proberen; technisch werkt het nu in elk geval zoals ik het bedacht had 8)

razorx

Wat ziet dat er weer heerlijk verzorgd uit Thijs.
Oog voor detail, ook aan de binnenkant, draadjes netjes op maat keurig soldeerwerk.  :eusa_clap:

En natuurlijk heel slim met dat relais.