Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: mehn op 04-03-2009 10:33:57
Citaat van: elianmars op 04-03-2009 09:15:39
Welk merk heb je genomen voor de schijven? Origineel Volvo?

Aan de doos en de manier waarop de schijf gespoten is te zien wel ;)

Ate remschijven zijn ook op die manier gespoten. Of zijn Ate en Volvo hetzelfde?

thuur

ATE is de leverancier voor onze remmen ja.

Gr :(

elianmars

Citaat van: thuur op 04-03-2009 21:22:04

Waarom :( , Arthur?

thuur

Citaat van: elianmars op 05-03-2009 00:05:58

De remklauwen kunnen na 8 jaar de vuilbak in.. Veranderd in 1 bonk roest. Een Girling klauw (geleverd op o.a. 240/740) werkt gewoon nog prima na 20+ jaar.

Gr :-\

elianmars

Citaat van: thuur op 05-03-2009 00:08:35
Citaat van: elianmars op 05-03-2009 00:05:58

De remklauwen kunnen na 8 jaar de vuilbak in.. Veranderd in 1 bonk roest. Een Girling klauw (geleverd op o.a. 240/740) werkt gewoon nog prima na 20+ jaar.

Gr :-\

Ah, op die manier.

Thys

De nieuwe remmen zitten er nu een week onder, en het voelt steeds beter aan. Binnenkort nog een keer de slangen vervangen door staalomvlochten en andere olie erin, dan moet het wel weer goed zitten.

Zaterdag de deurvanger vervangen, ik moet nu flink drukken om de deur open te krijgen. En zo hoort het :)

Zojuist mijn pda houder eindelijk een vast plekje gegeven. Ik wilde hem eigenlijk in de asbak hebben, zodat hij uit het zicht zit wanneer ik dat wil. Dat bleek niet haalbaar, dus heb hem nu op het muntenbakje vastgebout.

Ben vandaag ook nog even teruggeweest om het rechterachterwiel opnieuw te laten balanceren, hoop dat het nu weer voor elkaar is.

viking_in_shorts

Heb niet je hele blog gelezen, maar het lijkt erop dat je een Alter II hebt -> zit je odbII niet onder je muntenbakje?

Marc O.

Ik denk dat je even moet stoppen met het kluiven op je versnellingspook :eusa_sick: :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Thys

Ik heb inderdaad OBD2, maar ik kan de houder met muntenbakje en al eruit pakken, dan is de connector gewoon bereikbaar.

En wat die pookknop betreft... erfenisje van de vorige eigenaar. Hij was ook al aan de velgen begonnen :(

Emiel

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Emiel

Als je het vergelijkt met de pookknoppen van de huidige Volvo's dan valt dit heel erg mee.

reneetje

Citaat van: Emiel op 09-03-2009 20:35:13
Als je het vergelijkt met de pookknoppen van de huidige Volvo's dan valt dit heel erg mee.

Betaalde voor een R pookknop (lederen uitvoering dus) jaren terug al iets van 70 euro(moet nog wel ergens terug te vinden zijn hier), wat mogen die krengen nu dan wel niet kosten :o
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Thys

Citaat van: Emiel op 09-03-2009 20:29:47
http://www.nordicturbo.nl/gallery/albums/userpics/10002/IMG_4333_%28Medium%29.JPG

6816315  ;)

Dank! Dus zo hoort zo'n ding eruit te zien... :D

Vandaag na een zoektocht naar de juiste clips van een paar maanden eindelijk de tweede daklijst kunnen monteren. Het gaat nog eens ergens op lijken zo :o

Thys

Nieuwe pookknop is onderweg, ik kan weer lekker kluiven :eusa_dance:

Ook een nieuwe toerentalsensor laten komen, dit zou het warme-startprobleem op moeten lossen.

Maar nu eerst het zonnegordijn er eens inklussen