Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Zo, rolgordijntje zit erin!

En dat is zo simpel als 1 2 3:

1

Zei daar iemand dat de geordendheid van de kofferbak een afspiegeling van de geest is? :eusa_shhh:

2

Boutje stevig in de hoedenplank drukken en daarna met een priem oid even doorprikken

3

En klaar!

-D©©©L-

Netjes  8)
Zie ik daar een afgebroken montage clip ? Lastig losmaken he  ;) ;D

Thys

Ssssh! :eusa_shhh: en je had me nog gewaarschuwd... komt wel een keer een andere voor. Ding zal heus niet van z'n plek komen :D

Klopt het trouwens dat het gordijntje niet helemaal tot bovenaan de hemel komt vanwege de lange haakjes?

Of ben ik gewoon een prutser? (retorische vraag)

Thys


reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Thys

Jup! stofzuiger ook, geen zin aan die ijzertroep in het interieur

-D©©©L-


reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Thys

Volgens de instructies die ik hier heb liggen zou het zonder zaag moeten lukken.
Buitenmantel wegsnijden met een mes (hoe doe je dat bij een houten knop? zaag erin ??? ), dan met een tang de binnenhuls verwijderen zodat de borggroef wordt blootgelegd, dan moet je de knop kunnen verwijderen. Begrijp hieruit dat de tweedehands markt voor knoppen niet erg groot is...

Ludo

Citaat van: thyzerrr op 16-03-2009 21:38:47
Begrijp hieruit dat de tweedehands markt voor knoppen niet erg groot is...

je bedoeld kapotte knoppen?.  ;D

)()()sT

Citaat van: thyzerrr op 04-03-2009 18:47:19
Heb meteen besloten (moet nog wel ff gebeuren) dat de gasrelais die tussen de accu en de koplamp hangen een ander plekje gaan krijgen. Godallemachtig, wat zit dat in de weg. Heb nu de accu eruit gehaald om het motorkapslot terug te kunnen monteren, en daarbij en passant nog even 1 van de relais van het stripje afgerost. Wordt dus anders

Zit nog even terug te lezen.... misschien dit een tip?


Ik ben blij dat ik het filter er vóór de gasinbouw al in had zitten; Mesman heeft de gastoebehoren netjes op die plek weggewerkt.

Thys

Vandaag weer even lekker bezig geweest:

Als eerste de toerentalsensor. Deze zit bovenop het vliegwiel, dus er moest het een en ander los. Luchtfilterhuis eruit, TCV eraf en aan de kant, luchtslang naar de turbo opzij, en omdat ik toch bij de rotor moest zijn, ook de verdelerkap aan de kant gegooid.

En daar zit 'ie:


Oud vs. nieuw

Is er nog een mogelijkheid om de oude te testen/door te meten? Ik weet namelijk nog niet of mijn probleem nu opgelost is, heb nog geen warme start gehad, en moet het lambda lampje ook nog laten resetten.

Nu de boel toch los lag gelijk maar even de accubak verwijderd om te kijken hoe het er daaronder voor stond. Er zitten wat roestplekjes, nog niet heel ernstig, maar t is wel een aandachtspunt voor de zomer.

Op naar de volgende klus, het lelijkste punt aan de hele auto, de pookknop.

Pel de oude knop af


Dan een boel hakken, breken, snijden en zagen, en na wat gevloek komt eindelijk de knop eraf. Pookhoes ook maar even gedemonteerd, om alles goed schoon te kunnen maken.



En dan kan het zaakje weer in elkaar


Ziet er weer lekker fris uit 8)

Heb ook nog nokjes in de vloerbekleding gezet om de matten op hun plek te houden, en de zomermatten erin gelegd. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met die winter.

Joost, voor wat betreft de plaatsing van de gasrelais en zekeringen, dat is zeker een optie, alleen heb ik nog het standaard luchtfilter erin zitten, denk dat dat ook nog wel even blijft. Maar het is zeker een optie om in het achterhoofd te houden, dank!

Emiel


thijsj

Netjes, issie weer helemaal zoals hij hoort! Leuk detail: SC-805 op "pause" na het werk :D

thuur

Citaat van: thyzerrr op 17-03-2009 17:37:29
Oud vs. nieuw
http://www.afdeling-techniek.nl/850gzr/images/tts2.jpg
Is er nog een mogelijkheid om de oude te testen/door te meten? Ik weet namelijk nog niet of mijn probleem nu opgelost is, heb nog geen warme start gehad, en moet het lambda lampje ook nog laten resetten.

Snelste diagnose is van beide sensors de Ohmse waardes meten. Zitten ze in de buurt van elkaar (standaard elektronicamarge is 10%) dan zou de oude nog goed moeten zijn. Helaas geen uitsluitsel op deze manier, slechts een goede indicatie.

Goed werk!


Gr :eusa_clap: