revisie van het meubulair

Gestart door Quota, 24-06-2008 20:25:15

Vorige topic - Volgende topic

Quota

Hallo,

Ik bemerk dat de zetel linksvoor na een dikke drie ton toch wel significant minder zit dan de zetel rechtsvoor. Ook is er een klein scheurtje ontstaan in het lederen gedeelte van de half lederen zetels. Wie weet een goed adresje in de regio Nijmegen, Tiel, Den Bosch om de stoel opnieuw te laten vullen en repareren (er zit stoelverwarming in) . Ook wellicht een kostenindicatie hiervoor?

Alvast bedankt

KMvrtr

Adresje heb ik niet voor je.
Maar ik heb wel al vaker gelezen dat je nieuwe vullingen gewoon bij de Volvo dealer kunt kopen.

ief

Lijkt mij een mooi klusje om eens zelf te proberen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

mehn

Citaat van: ief op 25-06-2008 12:11:47
Lijkt mij een mooi klusje om eens zelf te proberen.

Ik heb het al eens gedaan. Is goed te doen

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Quota

ook het repareren van de stof?

Quota

Bestaat er ook een "How to" van?

Ludo

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Quota

OKay, zal eens zoeken, maar zijn er ook suggesties over hoe ik de beschadiging kan herstellen, of moet ik dan een nieuwe hoes aanschaffen? Weet iemand ook wat de onderdeelnummers van de stoelsegmenten zijn?

elianmars

Als er een scheurtje in het "leer" zit, denk ik dat je geen leer, maar kunstleer hebt. Toen ik aan het zoeken was naar een V70, zag ik bij heel veel wagen scheuren in de bekleding.
Achteraf bleek dat alle gescheurde zittingen waren gemaakt van half stof-half kunstleder.
Ik heb nu half stof-half (echt) leder. Dat scheurt echt niet.

Bij een autobekleder kunnen ze zo'n stukje vervangen, zodat het er weer als nieuw uit ziet.

Wat je eventueel ook kunt doen, is op zoek gaan naar een zelfde stoel, die minder is ingezakt en waarvan de bekleding nog heel is.

Quota

Vandaag de dealer gebeld voor een afspraak voor een beurt, gelijk even navraag gedaan naar de stoel, kost 247 euro  :o :o ex BTW inclusief montage, maar daar komt dan nog wel de rugleuning bij...  :eusa_wall:

Op mijn vraag wat een nieuwe stoel koste zei de beste man dat ze die niet meer leverden... Ook gaf hij aan dat de vulling alleen voor de zitting al iets van 130 euro kost... Het leek hem sterk dat ik ergens anders goedkoper uit kon zijn...

Toch zonde, de auto is verder perfect, maar ik begin nu op de langere ritten wel last te krijgen van mijn rug.

Zijn  er nog mensen die zelf ervaringen hebben met het vervangen van de zittingen? Ik wil het eventueel ook wel zelf proberen te doen, maar als de vulling alleen al 130 euro kost...

Iemand ervaringen hiermee? ER zijn genoeg auto's met hogere km standen, dus daar kan het niet aan liggen toch?

)()()sT

Ik heb nog een mooi lederen interieurtje te koop staan ;)  :evil:

EdenAli

Hier heb ik binnenkort wel een stoffen interieur over

misschien de zittingen/vulling overzetten dan?

Ronbroek

Citaat van: Quota op 08-07-2008 20:22:38
Vandaag de dealer gebeld voor een afspraak voor een beurt, gelijk even navraag gedaan naar de stoel, kost 247 euro  :o :o ex BTW inclusief montage, maar daar komt dan nog wel de rugleuning bij...  :eusa_wall:

Op mijn vraag wat een nieuwe stoel koste zei de beste man dat ze die niet meer leverden... Ook gaf hij aan dat de vulling alleen voor de zitting al iets van 130 euro kost... Het leek hem sterk dat ik ergens anders goedkoper uit kon zijn...

Toch zonde, de auto is verder perfect, maar ik begin nu op de langere ritten wel last te krijgen van mijn rug.

Zijn  er nog mensen die zelf ervaringen hebben met het vervangen van de zittingen? Ik wil het eventueel ook wel zelf proberen te doen, maar als de vulling alleen al 130 euro kost...

Iemand ervaringen hiermee? ER zijn genoeg auto's met hogere km standen, dus daar kan het niet aan liggen toch?

Zitting van de passagiersstoel omwisselen ? Is dat wat

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Quota

Citaat van: Ronbroek op 08-07-2008 22:36:50

Zitting van de passagiersstoel omwisselen ? Is dat wat

Mwoeah... Krijg ik commentaar van mijn vriendin denk ik (en terecht overigens). Ik wil het gewoon goed oplossen, dus ik ga naar alternatieven kijken. Vandaar een paar vragen:

1 Zijn de stoelen van de 850 en de V70 1 op 1 uitwisselbaar?
2 Ik heb gezocht naar een howto, maar krijg die niet gevonden, weet iemand toevallig nog een linkje te staan?
3 Wie heeft er nog een mooi setje stoelen staan in de bekleding  "Uph: 357000 GREY DYNAMIC"?

Alle hulp is welkom, ik vermoed dat ik mijn eerste eigen projectje ga hebben binnenkort...