Wat heb ik nou aan mijn remschijf?

Gestart door razorx, 26-06-2008 19:51:18

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Ola roffelaars!

Ontdekte iets heel raars aan mijn remschrijf links achter.
Een soort van roest gaatjes:

Hier een hele rij:

Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt, of hoe ik dit tegen ga.

Bij voorbaat dank.
Groeten van Yits

993GT2

De onderste foto lijkt mij een afdruk van je rempad. Misschien heeft er vocht tussen de schijf en de pad gezeten toen de roffel stil heeft gestaan?
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

razorx

Citaat van: 993GT2 op 26-06-2008 20:00:38
De onderste foto lijkt mij een afdruk van je rempad. Misschien heeft er vocht tussen de schijf en de pad gezeten toen de roffel stil heeft gestaan?
Het rare is, dat ik er dagelijks mee rijd.
Nou ja een maand terug heeft hij een week bij de garage stil gestaan.
Ik heb het alleen links achter.

razorx

WeL hoorde ik, toen ik een paar dagen terug langs een bouwterrein reed, met plotseling erg veel troep op de weg, een keiharde tik gevolgd door nog wat tikken. Misschien toch veroorzaakt door troep op de weg?

Gr. Yits

thuur

Citaat van: razorx op 26-06-2008 19:51:18
Ontdekte iets heel raars aan mijn remschrijf links achter.

Ik zou ook raar kijken als ik remschrijven had :D

Zoals 993GT2 zegt, het is "roestschade" van een lange tijd stilstand. Niets om je zorgen over te maken, al zou ik even naar het remblokje kijken waarom het randje (1e foto) niet geraakt wordt. Desnoods even opschruren ;D

Gr 8)

razorx

Bedankt heren, zal ik doen.
Koop maar meteen nieuwe blokjes

thuur

Voor montage kun je wellicht nog even met een staalborstel-op-boormachine flink over de schijf gaan. Forse oneffenheden met een klein beiteltje wegwerken. Oogt iig wat netter de komende tijd.

Gr ;)

Misha

Citaat van: thuur op 27-06-2008 12:17:47
Voor montage kun je wellicht nog even met een staalborstel-op-boormachine flink over de schijf gaan. Forse oneffenheden met een klein beiteltje wegwerken. Oogt iig wat netter de komende tijd.

Gr ;)

Nee, Yits is de Dremel-man !
Er is niets wat een Dremel met lijnolie niet verhelpen kan !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

razorx

Citaat van: thuur op 27-06-2008 12:17:47

Gr ;)
Je advies opgevolgd, ging prima.
Nader onderzoek leverde op dat de schuine stippen op der eerste foto onder exact de zelfde hoek staan als de buitenkant van de remklauw.
Er is dus wat puin van de weg tegen de remklauw en de schijf gekomen en daar vermorzeld.

Bij het vervangen van de achterste schoenen zag ik dat van de veertjes die de borgpennen vasthouden één zijlipje afgebroken was.
Zal die samen met de borgpennetjes maar ook vervangen.

Binnenkort wat leuke fototjes en nog wat anders leuks in mijn weblog.

Groeten van Yits