Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Lees het nu pas, nog gecondoleerd met jullie verlies en sterkte de komende tijd! :-[

En wat betreft de amazone niets minder dan diep respect voor dit mooie project :eusa_clap: :eusa_clap:

MarcoV ;)

Wijnand

Tjonge, wat ziet dat er ontzettend mooi uit! De Amazon is straks beter dan 'ie ooit geweest is! Groot compliment voor Bart! Ik ben heel benieuwd hoe 'ie er uitziet als de auto klaar is. En nu ga ik een doekje pakken om het kwijl  :eusa_drool: hier van tafel te vegen....

Blijf ons verrassen met foto's!

Groet,
Wijnand.

Emiel

Geef Bart even een paar schouderklopjes namens moi... ;)

Wijnand

Emiel

Citaat van: Claudia op 14-03-2009 15:58:25
Citaat van: Emiel op 14-03-2009 15:52:45
Geef Bart even een paar schouderklopjes namens moi... ;)

Bart ???
IK ben druk met foto's plaatsen hoor! ::) ;)

Dank Wijnand!
Denk dat ie er dit jaar wel mee naar de VKB gaat....dus dáár is ie dan al wel te bezichtigen. :)

Naja... :-[

Schouderklopje voor je omdat je zo goed foto's kan posten... :eusa_eh: :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Nou kom zeg - zit dat ding nou nog steeds niet in elkaar :evil:

;D

Duvel

Mooi zo'n "nieuw" blok en toch wel sterk die krukjes van de ikea en uiteraard multipurpose.
Erg mooi project Clau!!

Frank

mga1600

Restaureren is topsport!

Tjonge die Amazone wordt mooi zeg. Hoe kunnen mensenhanden het maken! Respect!

In mijn tweede jeugd heb ik ook enkele echte oldtimer restauraties gedaan, al ging het dan niet om Volvo's maar om MG's. Verder heb ik heel veel geholpen bij de restauratie van een Austin Healey en een Jaguar XK150. Het is een zeer tijdrovende en verslavende bezigheid waarbij je voor jezelf de lat steeds hoger gaat leggen. Het naar nieuwstaat restaureren wordt echt een obsessie.
Persoonlijk vond ik het leuker om met de restauratie bezig te zijn dan om er in te rijden, dus als er  niets meer  te doen was, dan verzon je  maar wat verbeteringen. Ik denk dat , als ik uit zou rekenen wat mijn laatste MG (MGA) mij op die wijze per afgelegde kilometer gekost heeft, ik misschien goedkoper een Bentley met chauffeur had kunnen huren, maar ik had het voor geen geld willen missen.

Ik ben nu in mijn derde jeugd en sinds kort ben ik oldtimer-vrij. Eerlijk gezegd dacht ik geen zin meer te hebben om mezelf nog af te beulen om weer een project te doen, maar als ik jouw plaatjes zie ga ik er nog eens over nadenken.
Misschien in mijn vierde jeugd?

Dit was tot voor kort mijn MGA [en die berijdster is trouwens nog steeds mijn dochter] die vervangen is door een C70 Cabrio (die MG, niet die dochter)

Veel succes en plezier met het Amazone project

mga1600

Hoi Claudia!
Die kleur heet "Old English White", een romig wit. Uit ervaring wist ik dat deze witte kleur heel "vergeeflijk"is dus erg geschikt is voor auto's waar aan gelast is. Bij een donkere kleur zie je nl. eventuele golfjes in het plaatwerk door reflectie veel meer.
Ik was ook wel een beetje trots op die auto, maar hij werd zo weinig gebruikt (omdat hij voor gewoon gebruik ongeschikt is) dat het gewoon zonde was.

Mijn C70 is bij "Nordicar" gekocht en daar staan ook altijd een paar Amazones en Katte(n)ruggen te koop. Kortgeleden had ik zo'n Katterug van ze te leen en ik moet bekennen dat het restauratie-virus zich al weer heel voorzichtig manifesteerde. Maar ik wist me te beheersen - maar voor hoe lang nog?

Maar begrijp ik het nu goed- jullie hebben drie Volvo's? De Amazone, een 850 en een V70N? Dat is toch wel erg decadent!

groet

Huib

rifwachter

Durf je met dit moois straks nog wel de openbare weg op ?

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Erik_M.

Wat verschrikkelijk mooi !!!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Maar waarom niet gelijk een M41 erin ? Ik mis trouwens nog een onderdeel  ;) , de afdekplaat (nr. 418353-9 of nr. 419314-0 voor het latere type) bij het vliegwiel.

Het kan zijn dat Bart dat er later nog opzet.

gRoet
eRik

Erik_M.

Citaat van: Claudia op 01-04-2009 23:00:07
@ Erik....Bart kennende vergeet ie geen onderdelen. ;)
M41.....klinkt spannend....wat is het? ;D

Een M41 is een 4 versnellingsbak met een electronisch gestuurde overdrive, een 5e versnelling.

Het onderdeel dat ik bedoel kan je (Bart  ;)  ) zien in het Amazon onderdelenboek Groep 2a, bladzijde 4/5. Je hebt 2 verschillende afdekplaten voor het vliegwiel. Als ik naar het blok van jullie Amazon kijk, past daar alleen type 1. Fig.nr. 40 op de eerder hier genoemde  blz. 4.  Type 2 is Fig.nr. 43 in het boek en past op de latere versies van de B18.

gRoet
eRik

Duvel

Ben echt benieuwd naar de amazon....dat moet wel een prachtige auto worden!!!
Veel succes met het project!!

groet Frank

viking_in_shorts

Oei - noisekiller: hebbuh hebbuh hebbuh :eusa_drool:

(of is 't niet toepasbaar op vrouwen?)

Erik_M.

Citaat van: Claudia op 02-04-2009 07:48:40
Erik, hoor net dat de plaat (uiteraard) klaar ligt.
Motor is een gereviseerd exemplaar...en die M41 kan altijd nog, als er een keer geld over is. :-X
Volgende aandachtspunt wordt 'noisekiller'.
Geen idéé wat het is, en ik vraag er ook ff niet naar, want dan kom ik te laat op m'n werk. ;D

Ha Claudia,

Tuurlijk ligt de plaat klaar, 'k had niet anders verwacht van Bart. Een overdrive kan later, daar heb je helemaal gelijk in. Zonder zo'n overdrive doet 'ie 't ook goed.

Dit is noisekiller:  www.noise-killer.nl

gRoet
eRik