De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Gestart door 030, 27-06-2008 09:03:36

Vorige topic - Volgende topic

Philip850

Citaat van: T W R 850 op 29-06-2008 14:54:23
Citaat van: gerardgrobben op 29-06-2008 03:13:12
Citaat van: Turbo-Geek op 28-06-2008 14:18:17
Aan de andere kant is het zo dat het (zoals reeds is vermeld) je moet testen op een stukje wat niet direct in het zicht is.
Suede (lees alcantara en alle andere varianten) staan erom bekend dat het soms gewoon NIET meer schoon te krijgen is, en je neemt dus een risico met elk chmisch middeltje.

Sonax NL had echter wel de schade 'enigzins' kunnen beperken door iets af te spreken en daarmee hun naam te redden.

doe sonax, of botox, of hoe ze ook heten  de groeten, je ziet ze blijkbaar regelmatig...

Dusss...... moet alles en iedereen maar negatief reageren?

Misschien kun jij het eens in jouw R testen een een positieve review geven dan?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

mehn

Nou Marc heeft dat vast wel al ervaring mee gezien zijn werk :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rayman

Citaat van: mehn op 29-06-2008 15:10:12
Nou Marc heeft dat vast wel al ervaring mee gezien zijn werk :P

Gaan we weer... :eusa_wall:

Kunnen we deze storm svp in een glas water houden? Dit is nl. de zoveelste keer dat er een 1-op-1 klant/leveranciers-discussie weer gevolgd wordt door het welbekende welles-niettus.

Wanneer ondernemers/merkvertegenwoordigers wijs zijn, houden ze zich afzijdig in dit soort discussies; we weten immers waar dit op uitdraait ;). Wanneer klanten ontevreden zijn, moeten ze dit via direct contact met de leverancier oplossen. Op een forum je verhaal neerzetten kan handig zijn, maar meestal... :eusa_shifty:

Ik durf te wedden dat elk respectabel merk (lees: Meguiars, 1Z, Autoglym) dit al es bij de hakken heeft gehad ;).

-D©©©L-

Ik zit me sinds post 1 al af te vragen waar de andere kant van het verhaal is.

Daarnaast lijkt het er op dat TS niet eens de persoon is die dit overkomen is. Informatie tweede hand dus, en nog niet eens als reactie op een probleem hier.
Dat maakt het voor mij laster/stemmingmakerij. Even googlen leert dat dit verhaaltje niet alleen hier gepost wordt: http://www.google.nl/search?q=sonax+alcantara
Men weet het allemaal zo goed dat niemand ooit bedacht heeft dat je de schoonmaak info gewoon van www.alcantara.com kan halen, daar lees je een totaal andere instuktie. http://www.alcantara.com/en/experience/manutenzione/pdf/manuale_eng.pdf
Waar gewoon letterlijk in staat:
Citeernever pour a cleaning product directly onto Alcantara ®

Ik zou zeggen topic op slot en wegsmijten. voegt niks toe.
Gewoon dom om je eigen interieur compleet te verkloten door verkeerd gebruik/niet te testen en schrobben met een veel te stugge katoenen doek (theedoek).   

Citaat van: 030 op 27-06-2008 09:03:36
Ik heb een hele tijd geleden hier een tijdje rondgedwaald op zoek naar een T5-R. Het is uiteindelijk een A3 en nu A4 geworden.

Dit bericht is puur een waarschuwing, niets meer, niets minder.

Het verhaal is van een autoliefhebber in hart en nieren en lid van www.audiforum.nl.

Citeer
Enfin, ik een bus gekocht en aan de slag. Exact de gebruiksvoorschriften opgevolgd en het aangebracht en 10 minuten laten intrekken. Je wordt geacht om de gehele oppervlakte tegelijk te behandelen, om kleurverschillen te voorkomen. Ik heb aldus de voorstoelen en de A-stijlen ingespoten met Sonax Alcantara Reiniger om het de kans te geven in te trekken, om het daarna met de doek af te nemen.