te lang op benzine

Gestart door rolvio, 27-06-2008 20:50:03

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Vanwege mijn abs problemen die ik had (dat kan ik nu zeggen  :eusa_dance:  :eusa_dance: ) heb ik de auto een paar keer spanningsloos gehad. Het viel me op dat na die acties ik veel langer op benzine rijd.  Maar niet altijd. Blijkbaar heeft dit effect op de tijd dat de motor op benzine draait? Maar het kan ook maar zo, dat het na een spanningsloos moment weer goed is en de motor weer overschakelt op gas na ong. 200m.

Iemand heldere ideen op dit vlak?, dan hoor ik het graag.

Rolf

MM

Ik merk dat dit enkel te maken heeft met een warme motor of niet. Volgens mij zit er simpelweg een timer op die bij koude motor na een vaste tijd overschakelt op gas; heeft de motor kortgelden gelopen (en is warm geworden) dan schakelt het systeem direct na het starten over op gas.
Overigens ik heb een Vialle G3 installatie.

MvrG, Mark

tackle

mijn auto schakelt soms ook heel snel over op lpg. Soms ook niet.

rolvio

Bij mij sinds ik vorig jaar zo'n nieuw omschakel relais (dat grijze kastje) is het altijd goed geweest. Dat er verschil in de omschakeltijd zit is mij bekend. Hangt af van temperatuur, tijd dat de motor niet heeft gelopen, etc. Maar het lijkt alsof die zich niets aantrekt van die dingen en pas na 2 minuten omschakelt. Behalve als ik motor even uitzet en een minuutje later weer aan.

Ludo

het grijze kastje (je bedoeld toch die met de groene pijl?) is geen omschakel relais.
deze relais zorgt ervoor dat de benzine injectors op non actief gezet worden tijdens lpg bedrijf.

de overschakeling naar lpg is afhankelijk van (buiten de programmering) buitenlucht temperatuur en lambdasignaal.

rolvio

Sinds dat kastje met die pijl is vervangen was het lange rijden op benzine over... Met die klacht heb ik me ook gemeld bij de garage waar ik hem had gekocht.

Dus sindsdien rijd ik op gas zoals het hoort, qua omschakeltijd dan...

Ludo

Citaat van: rolvio op 28-06-2008 17:03:45
Sinds dat kastje met die pijl is vervangen was het lange rijden op benzine over... Met die klacht heb ik me ook gemeld bij de garage waar ik hem had gekocht.

Dus sindsdien rijd ik op gas zoals het hoort, qua omschakeltijd dan...

dan heb jij precies veel vertrouwen in je garage.  :eusa_doh:
deze relais heeft niets met de overschakeltijd te maken.
hij word pas bekrachtigd vanaf het moment dat de motor naar lpg bedrijf gaat, want dan worden de benzineinjectors stilgelegd.

rolvio

vertrouwen of niet... ze hebben destijds wel het probleem opgelost, maar blijkbaar op een andere manier, weet alleen niet meer hoe, want het was een garantiekwestie. heb dus geen rekening gezien met dingen die ze vervangen hebben.

hoe dan ook, ik moet het blijkbaar dus zoeken in die temperatuursensor en/of lambdasonde. aan de andere kant blijft het vreemd dat het loskoppelen van de accupool hier bij mij invloed op heeft.