6 cd wisselaar doet het niet, stekker moet vervangen

Gestart door volvogert, 28-06-2008 22:55:15

Vorige topic - Volgende topic

volvogert

Hoi sinds kort ben ik na 6 jaar 850 2.5 20v trotse eigenaar van een V70R uit 98. :eusa_dance: Hier zit ook een 6 cd wisselaar in maar die doet het niet. Eerst deed hij helemaal niets maar na vervangen van de zekering in de voedingskabel komt wel het magazijn er weer uit.
Maar dat is dan ook alles! :-[
Ook de aansluiting bij de radio gecheckt en dat zag er goed uit. Tenslotte de cd wisselaar gedemonteerd en hieronder vond ik de oorzaak: de stekker waar de wisselaar mee is aangesloten op de kabel naar de radio was volledig gecorrodeerd. (oorzaak: het afwaterings gaatje wat je hier helemaal onderin zit in het rubber zat helemaal dicht door vuil aan de buitenkant, hou dit dus in de gaten ;))
De stekkers heb ik dan zo goed mogelijk schoongemaakt maar bij  nadere inspectie bleek 1 van de pootjes in de stekker dit standaard in de auto ligt volledig te zijn weggecorrodeerd.
Deze moet dus vervangen worden :eusa_doh:
Iemand hier ervaring mee? Kun je die stekkers (soldeerbaar?) ergens kopen?
Blijft natuurlijk afwachten of de speler het dan wel gaat doen :eusa_pray:

Groeten

Gert
Ik rol en blijf rollen

combinedforces

De kabel is te vervangen, is bij mijn auto ook gedaan (zie de onderhoudshistorie). Ik ben afgelopen dagen de kabel meermalen tegen gekomen bij het plaatsen van nieuwe audio, het opnieuw leggen zal je niet teveel moeite moeten kosten.

Het is overigens een 8-pins mini-Din (in mijn geval). Maar niet de geijkte versie, zoals die nogwel eens bij oude videocamera's werd gebruikt. Neem hem (of een tekening/foto) mee naar een speciaalzaak voor de correcte lay-out van de pennetjes...