ZIT 'IE ER IN OF NIET?

Gestart door 2.0keijzer, 26-08-2003 13:24:38

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Afgelopen zaterdag mijn 855 T5R in Italie gehaald (2,0).
Bij de aflevering meldde de eigenaar langs z'n neus weg dat de auto gechipt is en zo'n 300 PK zou leveren (max 275 mogelijk volgens Rica).  De auto rijdt goed (mee naar NL gereden) maar voor mijn gevoel zitten er niet meer dan 200 paarden in. Toch wil ik graag weten of de chip is vervangen, ivm tanken 95 of 98 benzine. Is er een (goedkope) methode om uit te vinden OF er gechipt is? Verbuik over 1500 KM gem. 9,6 op de 100 KM, max. 230 gereden.

Johann

Altijd 98 tanken, vooral in de zomer.
Er van uit gaande dat er in Italie bijna geen 98 te krijgen is zou ik de tuning met een korrel zout nemen.
Maak de ECU eens open en dan kun je zien of de chip op een voet zit of eventueel er opnieuw ingesoldeerd is.
Anders kun je de turbodruk nog checken maar dat zegt niet altijd of er een chip in zit.

Het verbruik wat jij noemt is gewoon te doen met een gechipte wagen, top moet ook met standaard auto haalbaar zijn....

Moeilijk moeilijk.

Met 98 zal de wagen z'n maximale vermogen halen, met 95 doet ie zowiezo minder, kan ook gaan pingelen.
Compressie van een 2.0 is een streep lager dan die van een 2.3.

Robbe

Het zelfde onderwerp, alleen een andere auto: 850 T5.
Mijn witte T5 blijkt een ex-KLPD'er te zijn (verrassing, verrassing).
Nu vertelde Marc dat de KLPD auto's standaard gechipt waren. De mijne zou dat dus ook moeten zijn, of haalde de KLPD de chip er weer uit, toen de auto verkocht werd? Wie weet hier iets van?
De turbodruk komt ongeveer tot aan de helft van het witte gedeelte, misschien iets er onder zelfs. Het lijkt mij dat dat standaard is. Bovendien voelt de auto wel snel aan, maar niet absurd snel. 1 van mijn vorige auto's , Renault Alpine V6 GT met 160 pk voelde ongeveer even snel (en dat was 8 seconden tot 100).
Heb ik nu een "chip"of niet???

groet,
Robbe (die merkt dat mede weggebruikers een witte volvo 850 redelijk voorzichtig benaderen)
nee mevrouw, ik ben geen taxi

PieT111

Lijkt van niet. De turbodrukmeter zou dan iig tot het einde van het witte vlak of erover moeten uitslaan, maar hoe "fris" je meter is valt niet te bepalen van  hieruit. Laat er eens een expert naar kijken. Rica(www.chiptuning.nl)  of European Tuning (www.europeatuning.com) bijvoorbeeld.

Als je de zoekfunctie gebruikt hierboven kom je ook een hele hoop informatie over dit onderwerp tegen.

Succes!
Busje komt zo!

Paco

HE fpxl51?!?!

Wij hebben ook een T5R uit Italie met 2.0liter motor. Naar mijn weten is de auto niet gechipt en dat is ook niet te merken vind ik. De turbodrukmeter slaat wel uit tot zo'n 2/3 (iets meer nog geloof ik) in het witte vlak. Hoe is dat bij jou?

2.0keijzer

Mijn turbometer komt niet boven de helft van het witte vlak. Valt het jou (of betreft het alle turbo's?) op dat het vermogen erg laat en geleidelijk inkomt (>3.500 RPM) en dat er in het begin van het gaspedaal weinig gebeurt. Ergo: het pedaal moet flink richting plank voor het gewenste effect, terwijl mijn 2.5 GLT al op de geringste aanraking van het pedaal reageert ('hangt' beter aan het gas)

Paco

De auto komt niet echt snel van de plek in het begin. Je moet inderdaad een beetje toeren hebben wil die echt gaan knallen. We hebben ook een 2.5 20v, en die wil inderdaad sneller weg op het gas...
Maar als je turbo eenmaal op gang is merk je toch wel dat je snel bent?? Dan mag je 2.5 20v nergens meer zijn.

Toen ik er voor het eerst in reed had ik er ook meer van verwacht; oplossing is 3" downpipe, chip, sportuitlaat ect ect... Daar ben je hier wel aan het juiste adres voor meer info  ;D

P.S. Je turbootje kan wel harder optrekken, gewoon lekker veel toeren en slippen met die koppeling!! kost je alleen je platen denk ik als je dat te vaak doet.