Trein of Sharon?

Gestart door Barry_C70, 30-06-2008 12:47:08

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

Okay, so here's a little math fun for those who are interested:

Starting this week, I have to be in Utrecht 2-3 times a week, over the course of the next 3 months I will be in Utrecht a total of 20 times. Now I'm trying the decide the best way to do this, either by car or by train. Here's how I worked it out:

By Car
Total distance: 386km
Company km vergoeding: €0.19/km = €73.34
x20: €1466.80

Price Euro98: about €1.70
Average cost/km if driven 120kmh and carefully: €0.17 (based on average about 600km/full tank of €102)
Actual fuel cost of 386km: €65.62
x20: €1312.40

Benefits: I drive Sharon
Cons: I drive Sharon and traffic after a long 8 hour work day

By Train
Ticket retour cost: €38.50
x20: €770
45 strippencard €20.40 x3 (for 120 bus trips based on 3 strips per trip) €61.20
Total: €831.20

Benefits: I get 2 hours extra sleep in the morning and chill after 8 hours work and all costs are reimbursed.
Cons: I don't drive Sharon :P

Other costs aside for driving, the choice comes down to driving 2 hours or taking OV for 2.5 hours, so what would you do?

Sbv

Hoi Barry,

Denk ook even aan de files die je hebt vanaf Groningen. Voor Zwolle is het erg fijn op de A28 en verderop voor Amersfoort en Utrecht weer.
IK ben geen fan van de trein, maar ik denk dat dat de beste optie is.

Welke tijd moet je in Utrecht zijn ? en welke dagen?

Succes

-D©©©L-

parkeren is gratis ?

elmarconi

I'd use the 500 Euro you saved on fuel, on fuel..
--
Autogas Inside . . .

wepster

i would take the golden one ;D
no doute

Laserblue

Als alles mee zit met de trein dan zou ik met de trein gaan.

Maar voor het zelfde geld heeft de trein vertraging en moet je vechten voor een staplaats terwijl je moet rennen voor je aansluiting en telaat op je bestemming komt :eusa_wall:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Vulk

1 week auto, 1 week trein,...

Ben

De reistijd per auto is ook erg afhankelijk van de lokatie in Utrecht.

Zit je in het centrum dan ben je met de auto toch gauw een 1/2 uur bezig om op de A27 te komen.
Daar aangekomen sta je aan het eind van de middag meestal in de file tot voorbij Hoevelaken.

In de ochtend staat de A27 doorgaans vol vanaf Eemnes tot Utrecht. En dán moet je de stad nog in?
Als je via de polder rijdt heb je 's avonds minder file, alleen het eerste stukje van de A27 tot Bilthoven en als het heel erg druk is ook nog rond knooppunt Eemnes.
De komende maanden heb je minder files doordat het vakantie is maar vanaf medio augustus is het weer ellende. Gelukkig kun je dan langer van Sharon genieten.

Ik zou de trein nemen.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FGG

De trein: goedkoper en meer relaxed. Naast de kosten en de tijd heb je ook nog de ergenis van tanken tegen 1,70 en de ergenis van de files.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Emiel

Probeer eerst de trein, daarna kan je uit ergenis altijd nog in Sharon stappen.

Barry_C70

Citaat van: -D©©©L- op 30-06-2008 12:50:21
parkeren is gratis ?

Yup, because I have to be on the Papendorpseweg, which is on next to the A12 between the A27 and the A2

Freakybaby

Het is vooral belangrijk hoe laat je er moet zijn. Leukste/prettigste oplossing: Met sharon vroeg erheen rijden, lekker ontbijten op of bij locatie, dagje werken, diner op of bij locatie, en dan na 19 uur weer vertrekken. Dan kan je normaal gezien in 1 streep naar huis rijden.

Kan je met schuivende werktijden werken (of die overuren uitbetaald krijgen) dan is het zinvol om later te vertrekken. Vanaf 9 uur is het een stuk rustiger, en na 19 verdwijnen de files ook weer erg snel
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Barry_C70

Citaat van: Sbv op 30-06-2008 12:49:45
Hoi Barry,

Denk ook even aan de files die je hebt vanaf Groningen. Voor Zwolle is het erg fijn op de A28 en verderop voor Amersfoort en Utrecht weer.
IK ben geen fan van de trein, maar ik denk dat dat de beste optie is.

Welke tijd moet je in Utrecht zijn ? en welke dagen?

Succes

I wouldn't be taking the A28, I would go along the A7-A6-A27-A12

Barry_C70

Citaat van: Freakybaby op 30-06-2008 13:44:50
Het is vooral belangrijk hoe laat je er moet zijn. Leukste/prettigste oplossing: Met sharon vroeg erheen rijden, lekker ontbijten op of bij locatie, dagje werken, diner op of bij locatie, en dan na 19 uur weer vertrekken. Dan kan je normaal gezien in 1 streep naar huis rijden.

Kan je met schuivende werktijden werken (of die overuren uitbetaald krijgen) dan is het zinvol om later te vertrekken. Vanaf 9 uur is het een stuk rustiger, en na 19 verdwijnen de files ook weer erg snel

I have to be in Utrecht at 9.00, so that would mean leaving Groningen  by 6 by car of train either way.