Bereken je reistijd

Gestart door Ben, 21-07-2008 22:11:19

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Sinds vrijdag 18 juli 2008 is de VID-website verrijkt met een reisplanner. Het bijzondere aan deze planner is dat bij de berekening van de verwachte reisduur de vertraging door files wordt meegenomen. Bij die verwachting wordt rekening gehouden met het tijdstip, de dag van de week, de weersverwachting en vakantieperioden. De verwachtingsmodule is gebouwd door Modelit in het kader van de competitie reistijdverwachting. Hierbij loofde het Ministerie van Verkeer en Waterstaat een prijs uit voor de planner die de reisduur het meest nauwkeurig kon voorspellen. De planner die nu op de VID-website staat kwam als winnaar uit de bus. De VID en Modelit willen de planner in de komende maanden verder verfijnen en ook een aantal extra diensten toevoegen.

http://www.vid.nl/Reistijdverwachting

daytonawim

Goed he die mannen  ;D ;D ;D ;D

Enne ook trouwe Volvo rijders  :police: :police: :police:

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :angel: :angel:

Ik heb ook gezien hoeveel werk het is om zo'n mobiel matrix bord van
informatie te voorzien die niet standaard is.

Enne met infrarood krijg je een kentenplaat op grote afstand haar scherp in beeld.

Spin!

Heb mijn eigen methode...gewoon reistijd x 1,5 ;D

www.vm-parts.nl

FGG

En dan zie je meteen hoe triest 't is gesteld met de Nederlandse infrastructuur. Wanneer ik een rit heb op disndagochtend om half 7 van 185km over een traject wat eigenlijk alleen maar bestaat uit snelweg bereik je een gemiddelde snelheid van ca. 74km/u. :eusa_wall:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Die reistijd berekening bevestigt het nut van stevig doorrijden als ik mijn praktijk ervaring ernaast leg..

Ik heb op verschillende tijdstippen de rit die ik vaak time ingevoerd. Van mijn huis naar Chrissie haar huis.

Zondagavond:
voorspelling: 126-130 minuten
werkelijk: 85-100 minuten afhankelijk van weersomstandigheden.

Ben benieuwd hoe lang ie blijft staan als dit soort zaken blijken te kloppen. De conclusie is namelijk dat doorrijden echt tijd oplevert.

Zal eens wat ritten die ik komende week ga doen timen en kijken wat ze voorspellen. Voor die ritten hanteer ik ook altijd keer 1,5 of een 15 minuten speling om de auto te parkeren of files etc. Heb je de tijd per ongeluk wel over kan je altijd een broodje halen ofzo.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Reitse

Citaat van: FGG op 21-07-2008 23:21:33
En dan zie je meteen hoe triest 't is gesteld met de Nederlandse infrastructuur. Wanneer ik een rit heb op disndagochtend om half 7 van 185km over een traject wat eigenlijk alleen maar bestaat uit snelweg bereik je een gemiddelde snelheid van ca. 74km/u. :eusa_wall:
Ik rij regelmatig 230 km aan één stuk; 99% snelweg. Tijdsduur, ietsje meer dan 2 uur.
Er is helemaal niks mis met de Nederlandse infrastructuur!

Je moet alleen goed plannen, als je om 5 uur weggaat lukt het dus prima, of om uurtje of 14:00.

(Route is in eerste geval Den Haag - Assen, tweede geval Assen - Den Haag)

mehn

"normale reistijd: 16 minuten"
"op 22-07-2008: 15 minuten"

::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: Reitse op 22-07-2008 07:44:46
Citaat van: FGG op 21-07-2008 23:21:33
Ik rij regelmatig 230 km aan één stuk; 99% snelweg. Tijdsduur, ietsje meer dan 2 uur.
Er is helemaal niks mis met de Nederlandse infrastructuur!

Je moet alleen goed plannen, als je om 5 uur weggaat lukt het dus prima, of om uurtje of 14:00.

(Route is in eerste geval Den Haag - Assen, tweede geval Assen - Den Haag)

Dat zeg ik. En niet iedereen heeft de luxe om de tijden uit te kiezen zoals 't hen belieft.

Bij mij ging 't om Hengelo-Alkmaar. Dat traject heb ik 11 jaar lang wekelijks gereden. In het begin binnen 2 uur te doen, aan het eind met geluk binnen de drie uur op dinsdagmorgen. :-X

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Reitse

Je hoort overal de geluiden dat 'men' het flexibeler werken wil promoten, thuiswerken etc.

Als je als werkgever nog een reden zoekt....

pooh

"normale reistijd: 4 minuten"
"op 22-07-2008:  4 minuten"

;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

daytonawim

Citaat van: Reitse op 22-07-2008 08:07:44
Je hoort overal de geluiden dat 'men' het flexibeler werken wil promoten, thuiswerken etc.

Als je als werkgever nog een reden zoekt....

Wij zijn daar heel druk mee bezig, we hebben inmiddels 5 permanente thuiswerkers, zelf
mag ik mijn werktijden en dagen geheel zelf inrichten, maar ja je hebt ook met klanten te maken,
die wel eens roet in het eten gooien.

Even goed merk je dat je heel vroeg weg moet om richting Amsterdam over de A7 niet in de file
terecht te komen ( tussen 06.00 en 06.30 begint het daar) en dan is er nog geen file info,, ook s'middags begint de ellende steeds vroeger voor de coentunnel ( 14.30 en 15.00 uur)

De reistijden meter van de VID kan ook op verschillende trajecten de reistijd bepalen, zoals afgelopen zomer de drukte vanuit alkmaar richting amsterdam werd geregeld via de A9 of de velsertunnel.
daar kon je precies zien welke route de snelste was.