ff voorstellen

Gestart door wheelyking, 01-07-2008 01:22:32

Vorige topic - Volgende topic

wheelyking

he mensen

ik ben sven kleijn 30 jaar jong.

mijn eerste ontmoeting met een 850 was in mijn golf gti periode.
ik reed op de linker baan van de a 7 en werd opgehouden door een  zwarte volvo met daarvoor nog een andere auto. jong druk en altijd haast laat ik de volvo alvast weten dat ik er langs wil. als de auto voor de volvo naar recht gaat schiet de volvo ervandoor. met mijn gaspedaal zowat door de bodem heen getrapt probeer ik de schade goed te maken. maar dat was verloren moeite.
achterop lees ik nog net 850 t5r.

DIE WILK ;D

even gekeken wat zo'n wagen kost en al snel was ik uit de droom. niet te betalen dus. niet voor mij dan tenminste want die man op de a7 verteld nu nog op elk feesje dat hij dat gti'tje  :eusa_whistle: weg heeft gereden.

nu jaren later is het dan zover. de 850 ligt in het budget.

links op mijn schouder zegt:  :eusa_naughty:
ikzelf   zeg  :eusa_shifty:
recht op mijn schouder zegt: :eusa_dance:
vrouwtje zegt:  :eusa_doh:

ik heb er inmiddels 1 gezien en ben even meegeweest. top wagen en erg snel genoeg. dinsdag ga ik kijken bij een ander en als dat wat is dan koop ik dinsdag mijn eerste 850 t5r.

aankooptips op zak.
geld in me rugtas
en op naar friesland

nou lang verhaal kort. ik sta op het punt er 1 te kopen en vroeg me af wat jullie ervan dachten. mischien een bekende mischien iets wat ik moet weten voor ik over ga op kopen?

het gaat om de 850 op marktplaats met kenteken 09-JJ-TZ

en mischien kan ik woensdag al de foto's posten

wepster

wil je weten of het een bekende is moet je even in het topic no go kijken dan kun je zien of het een is die bekent staat als (afgeleedt of slecht onderhoud of ooit zware schade gehad of iets dergelijks ).
mocht hij daar niet tussen staan is dat natuurlijk geen garantie dat het een goede is maar wel te hopen voor jou dat je een goed exemplaar hebt gevonden kun je eindelijk zelf eens die petjes van je kont afschudden als ze opdringerich worden  ;D
nu maar te hopen dat het een goede is dan zien we de foto's natuurlijk zeeeeeeeeer graag verschijnen want ja ben nu eens eerlijk een voorstelling zonder foto's is dus  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
veel suc6 dinsdag (damm dat is nu al) :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Sbv

De 09-JJ-TZ ziet eruit als een hele mooie auto. Zie http://pacauto.nl/ voor meer info. Ik ken de auto niet, maar volgens mij heeft deze man best wel nette Volvo's staan

rifwachter

Hallo Sven,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

Welkom op 't Forum, Sven.

Ziet eruit als een nette auto, alleen jammer van de grill en de lampen, maar da's persoonlijk. Overigens heeft een standaard T-5R 240PK, geen 250 zoals de advertentie zegt.

Hopelijk wordt 't iets voor je.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: wheelyking op 01-07-2008 10:10:06
166 kw staat er op de papieren. dat is 223 pk.

er staan er ook met 184 kw op de papieren wat overeen komt met 247 pk.

hoe dat zit weet ik nog niet precies.

166kW is het vermogen van een 'gewone' T-5, een R heeft weer 187kW (250pk), een T-5R zit op 177kW (240pk)

Ludo

Citaat van: wheelyking op 01-07-2008 10:10:06
166 kw staat er op de papieren. dat is 223 pk.

166Kw is 225pk (T-5).
177Kw is 240pk (T-5R + R automaat).
184Kw is 250pk (R).

mehn

Citaat van: wheelyking op 01-07-2008 10:58:20
ik ga nu kijken voor een automaat met 166 kw...

is dat dan geen R ?

Normaal gesproken niet. Aan het kenteken te zien is dit een ingevoerde auto. Als die uit Duitsland komt kan het wel een T-5R of R (alleen automaat) zijn.

In Duitsland worden de 14 overboostpk's namelijk niet als echte pk's gezien en hebben de T-5, T-5R en R (op de handbak na) allemaal 166KW/226pk. Als de RDW dit heeft overgenomen bij invoer kan het daar dus fout gegaan zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

sander34

heb even SchadeCheck gedaan voor je er is geen ernstige schade geconstateerd

De SchadeCheck geeft u een totaaloverzicht van eventuele schades.

www.auto-bouman.nl
sucses

groet

sander

--------------------------------------------------------------------------------

Rapportnummer 11598622
Kenteken 09JJTZ
VIN-nummer NIET INGEVULD
Merk model VOLVO 850 850
Datum van calculatie 2006-06-25
Schadedatum 2006-05-22
Kilometerstand 0
Schadeoorzaak ONBEKENDE OORZAAK
Schadeoorzaak code 950
Aangrijppunt 
Aangrijppunt code 
Aantal bij rapport gevoegde fotos 0
Audaboxnummer opdrachtgever 
Opdrachtgever NIET BESCHIKBAAR
Rapportopsteller EXTENSO BV
Audaboxnummber rapportopsteller 700136
Audaboxnummer calculeerder 
Audatex schadecalculator DIK SCHADEHERSTEL
Woonplaats erkenningsnummer reparateur schadehersteller BELLINGWOLDE
Opdrachtstatus 04
Schadeuitkerings code V
Rapport Kenmerk 1 
Schadebedrag excl. BTW 
Werkplaats deelbedrag arbeidsloon 
Totaalbedrag spuiterij 
Werkplaats deelbedrag onderdelen 
Rapport Kenmerk 2 
Totaal verlies bedrag (dagwaarde) 
Rapport Kenmerk 3 
Schadebedrag ABZ bedrijfsformulier 0

FGG

Citaat van: sander34 op 01-07-2008 11:41:18
heb even SchadeCheck gedaan voor je er is geen ernstige schade geconstateerd

De SchadeCheck geeft u een totaaloverzicht van eventuele schades.

www.auto-bouman.nl
sucses

En waar is die link dan voor?

Bouman mag wel eens iets aan z'n site gaan doen.

Sbv

Citaat van: mehn op 01-07-2008 11:03:56
Citaat van: wheelyking op 01-07-2008 10:58:20
ik ga nu kijken voor een automaat met 166 kw...

is dat dan geen R ?

Normaal gesproken niet. Aan het kenteken te zien is dit een ingevoerde auto. Als die uit Duitsland komt kan het wel een T-5R of R (alleen automaat) zijn.

In Duitsland worden de 14 overboostpk's namelijk niet als echte pk's gezien en hebben de T-5, T-5R en R (op de handbak na) allemaal 166KW/226pk. Als de RDW dit heeft overgenomen bij invoer kan het daar dus fout gegaan zijn.

Ik sluit me bij Mehn aan. Misschien dat je kan achterhalen of het een van oorsprong Duitse auto is Kijk in het boekje of deze Duits is.

Ludo

Citaat van: Sbv op 01-07-2008 13:46:14
Ik sluit me bij Mehn aan. Misschien dat je kan achterhalen of het een van oorsprong Duitse auto is Kijk in het boekje of deze Duits is.

ik kan een engelstalig boekje in het kastje leggen, maar daarom heb ik nog geen engelse auto.  ;D  ;)

je kan dan beter op het chassisplaatje kijken bij de accu.
daar staat de landcode op.

FGG

Citaat van: Ludo op 01-07-2008 13:52:24
Citaat van: Sbv op 01-07-2008 13:46:14

ik kan een engelstalig boekje in het kastje leggen, maar daarom heb ik nog geen engelse auto.  ;D  ;)

Tja, die Belgen... wat voor boekje zullen we doen? Frans? Nederlands? Duits? Doe maar Engels, dan.  :evil:

Bouke

Welkom op het forum en nog veel plezier morgen met het op halen van je 850 ;)

The Saint

Citaat van: wheelyking op 01-07-2008 18:37:06
ik ben vandaag met de motor heen geweest en net pas weer terug. voor de bikers onder ons (ktm 690 smr supermotard).

meer dan 400 km op een 1 cillinder is niet bepaald een aanrader.

Op 1 cylinder? Op 1 wiel bedoel je  ;D Welkom op het forum Wheelyking, en succes met je mooie aankoop  8)

Mooie introductie had je overigens. Zo herinnert iedereen zich nog wel het moment dat ie voor het eerst in 'aanraking' kwam met Volvo, of dat het voor het eerst echt indruk maakte  8)
No shirt no shoes, no pinball