volvo 850 2.0i LPG

Gestart door aroud86, 01-07-2008 19:03:11

Vorige topic - Volgende topic

aroud86

Hoi, ik ben nieuw hier, en overweeg een volvo 850 estate 2.0i LPG te kopen.
De auto heeft echter meer dan 450.000km gelopen.
De eigenaar geeft aan dat de dynamo vervangen moet worden, wat te verrekenen is met de prijs.

Hebben jullie advies?
-Wat is een goede prijs(ervanuitgaande dat alle onderhoudshistorie enzo aanwezig is, en zich geen grote gebreken verder voor doen)?
-Is de kilometerstand een probleem?
-Geeft de LPG installatie problemen?

Vriendelijke groet,

Aroud

Ludo

tja, wat is een goeie prijs.... meestal wat de gek er voor geeft of er voor over heeft.
kilometerstand is normaal geen probleem als hij goed onderhouden is, maar hou er toch maar rekening mee dat het naar 5 ton gaat.
of de lpg installatie problemen geeft is ook moeilijk te zeggen.
als er nooit onderhoud is gedaan, mag je wel een en ander, vroeg of laat verwachten.
hou er ook rekening mee dat een 2.0 10 klepper, niet echt de worst van tafel trekt....  :-X   :evil:

aroud86

Zolang de auto maar redelijk mee kan met het verkeer is het prima..
Ik moet dus vooral goed opletten op de onderhoudshistorie (uit topic "aankooptips").
Dan moet de auto in principe nog wel een aantal kilometers erbij kunnen schrijven.

PS: wat bedoel je met "maar hou er toch maar rekening mee dat het naar 5 ton gaat?" Ik mag toch hopen dat ie nog wel meer dan 500.000km op de teller haalt in elk geval.

Ludo

tuurlijk kan die wel meer dan 5 ton aan.
alles valt en staat met goed onderhoud.
als je dat geluk hebt kan het wel meevallen.
maar met 5 ton op de klok, kunnen er wel eens meerdere onderdelen aan vervanging toe zijn dan gedacht...

aroud86

En hoe weet ik of ik met een 2.0i 10v of 2.0i 20v te maken heb?
En is dit verschil van daadwerkelijke hoogte dat het eventuele verkoop tegenhoudt?

PS: bedankt voor je antwoorden!

Ludo

zoals ik al schreef, kilometerstand hoeft niet een probleem te zijn, mits een degelijke onderhoudshistory.

op de afdekkap/klepdeksel van een 10v staat normaal DOHC.
bij een 20v staat 20 Valve.

)()()sT

Ik zou toch kijken naar een 2.5... Niet omdat ik per defenitie een 2.0 te min vind (heb geen rij ervaring met deze motor), maar gewoon voor het gevoel.

Maar vooral de km-stand. Tuurlijk kunnen ze meer, en tuurlijk kun je nog jaren plezier hebben... Maar eentje met bv. 3-3,5 ton is toch weer een aantal jaren meer rijplezier.

Succes

Walter

voordeel van de 2.0 is dat ie eerder met G3 geleverd werd destijds.

en 2.0 moet je eerst mee rijden, heb er al een 100.000 km mee gereden en bevalt me best. Daarna mag iedereen pas (ver)oordelen.

Alles valt en staat met onderhoud, zoals Ludo al meldde. Kan me voorstellen dat budget beperkt is, maar soms is het wijzer om net ff meer uit de buidel te trekken. Er staat zat te koop!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Geert-Jan

Al zou ik nu als ik de kans heb een "R" aanschaffen, rij ik al 4 jaar met veel plezier rond in mijn 2.0i met Vialle AMS LPG(3).

Kan in het normale verkeer absoluut goed mee komen, dus laat je niet afschrikken. AL is het geen scheurmonster :eusa_whistle:

Gewoon een testrit maken zou ik zeggen en kijken naar de staat van onderhoud.

Suc6

Volvo850Club lidnr.0504409

tackle

een 2.5 10v is ook geen scheurijzer, maar ik doe altijd net alsof.

aroud86

Inmiddels de auto maand in bezit. Ben gisteren teruggekomen van een vakantie van 2 weken naar Tsjechie. Zijn met 5 vrienden + bagage in de volvo 850 estate op vakantie gegaan.

Hierbij dus even een korte indruk van de auto:
-Bagageruimte ongekend, 5 man bagage en de binnenspiegel was redelijk goed bruikbaar.
-Prestaties op snelweg in Duitsland vielen niet tegen, probleemloos 140 cruisen, en ook 190 zonder problemen.
-Gastank ongeveer 350km mee rijden, dus bij tanken ook elke keer even korte pauze (in duitsland af en toe zoeken naar lpg station, maar in tsjechie op veel plaatsen mogelijk).
-Op een stijle helling parkeren trok de handrem niet, waardoor ik stijle hellingen moest mijden om te parkeren.
-Voldoende reiscomfort (beenruimte, instrumenten, ed)

Kortom, de volvo 850 estate 2.0i lpg is voor mij een prima reisauto gebleken. Nou nog even kijken wat we met de auto doen, of houden voor volgend jaar (schorsen) of verkopen. Het is in elk geval zonde om weer terug te moeten naar mijn nissan sunny.
En in de toekomst zie ik het zeker wel gebeuren dat ik nog eens een 850 of V70 aanschaf, maar dan met minder kilometers en voor langere tijd.

thuur

Citaat van: aroud86 op 03-08-2008 23:04:11
-Op een stijle helling parkeren trok de handrem niet, waardoor ik stijle hellingen moest mijden om te parkeren.

Op een flauwe helling trekken veel handremmen het ook niet hoor ;)

Fijn dat de auto zo goed bevalt!

Gr :D

Teddy81

Citaat van: thuur op 04-08-2008 00:46:12

Gewoon parkeren in 1e versnelling. Ik heb nog nooit mijn handrem gebruikt, tenzij ik de auto met draaiende motor wegzet.
In de winter ook handig, heb je geen kans op vastgevroren handrem. ;)

Mooi dat de auto bevalt inderdaad... =D

FGG

Citaat van: Teddy81 op 04-08-2008 12:10:35
Citaat van: thuur op 04-08-2008 00:46:12

Gewoon parkeren in 1e versnelling. Ik heb nog nooit mijn handrem gebruikt, tenzij ik de auto met draaiende motor wegzet.
In de winter ook handig, heb je geen kans op vastgevroren handrem. ;)

Mooi dat de auto bevalt inderdaad... =D

mee eens

Ik gebruik de handrem idd alleen als ik de auto met draaiende motor wegzet. Verder nooit.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: Teddy81 op 04-08-2008 12:10:35Ik heb nog nooit mijn handrem gebruikt, tenzij ...

Citaat van: FGG op 04-08-2008 12:13:20
Ik gebruik de handrem idd alleen ...

Precies de reden waarom ze niet goed werken.

Gr 8)