Inlaat Nokkenas GLT

Gestart door mitchelli, 02-07-2008 18:07:31

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Ik wil de inlaat nokkenas van mn t5 vervangen voor een nokkenas van een glt.Nou heb ik er een binnen van auto rima.Ze zeggen dat die nokkenas 100 procent uit een GLT blok komt....Mijn vraag is: Hoe kan ik er zeker van zijn dat dit een GLT nokkenas is?Er staat geen onderdeel nr. op.Wel andere letters en cijfers.Namelijk: ly 14 36 en 180 graden verder : 7 f I

Wie helpt me uit de brand?

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Johann

Op de kant waar de verdeler op komt staat ook nog wat op de rand. Inlaat zou "PGI" moeten zijn.

mitchelli

Oke,maar dat het de inlaat is,is mij wel duidelijk.Zit namelijk de rotor nog opgeschroefd (niet op de foto te zien).

mitchelli

Niemand een idee? Die cijfers en letters moeten toch iets betekenen...Dan maar gewoon monteren en testen  :)

Joachim1

Citaat van: mitchelli op 02-07-2008 22:36:02
Niemand een idee? Die cijfers en letters moeten toch iets betekenen...Dan maar gewoon monteren en testen  :)
spul los maken en de nummers/nokjes vergelijken mischien?zat niet heel veel in dus zal moeilijk te zien zijn
met het oog maar als deze van een glt komt kan het niet mis zijn en moet er wel een verschil zijn in nummers afmetingen nokken lijkt mij.

Ik had het ergens op volvospeed gelezen over de glt nokkenas maar kan het zo snel niet weer vinden....

Ps:waneer komt die KKK turbo er bij je op....ik zoek nog een goede 19T  ;D

mitchelli

CiteerIk had het ergens op volvospeed gelezen over de glt nokkenas maar kan het zo snel niet weer vinden....

jammer...

Als het goed is moeten de nokken van de glt wat scherper en hoger zijn lijkt me.Dus als ik de t5 nokkeas eruit heb,moet ik het kunnen zien....maar hopen dat ze de juiste hebben gestuurd.

Eugene

GLT nokkenas heeft iets meer lift en duration, dus zou er een meetbaar verschil moeten zijn tussen een T-5 en GLT nok.

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Citaat van: mitchelli op 02-07-2008 23:31:33
CiteerIk had het ergens op volvospeed gelezen over de glt nokkenas maar kan het zo snel niet weer vinden....

jammer...

Als het goed is moeten de nokken van de glt wat scherper en hoger zijn lijkt me.Dus als ik de t5 nokkeas eruit heb,moet ik het kunnen zien....maar hopen dat ze de juiste hebben gestuurd.
verschil was volgens mij heel minimaal maar wel merkbaar natuurlijk(mits goede remap)de kans is groter dat ze
glt nokkenas verzonden hebben dan eentje van een 2.3T5 want deze zijn er bijna niet op de sloop  ;D

Verschil moet je wel ergens kunnen vinden...nummers afmetingen dat zie snel genoeg als je ze vergelijkt  ;)

Joachim1

Citaat van: Eugene op 02-07-2008 23:35:15
GLT nokkenas heeft iets meer lift en duration, dus zou er een meetbaar verschil moeten zijn tussen een T-5 en GLT nok.
als je het gaat meten moet er verschil zijn maar opt oog weet ik niet of je het duidelijk kan zien....wel ff foto,s met de 2 nokkjes naast elkaar als je ermee aan de slag gaat he mitch  :laugh:

mitchelli

Doe ik.  :) En dus gewoon vergelijken,maar dat was ik zoiezo wel van plan.Ik dacht miscchien dat iemand wist wat die nummers en letters zouden inhouden...

Eugene

Dat verschil zul je zo niet zien. Verschil in lift is 0,5mm dacht ik.

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Citaat van: Eugene op 02-07-2008 23:41:30
Dat verschil zul je zo niet zien. Verschil in lift is 0,5mm dacht ik.
dus lift-hoogte is wel te vergelijken met een goede micrometer.

mitchelli

Wilde ik net zeggen  :)

Wout309t

Je kunt er zo de schuifmaat opzetten hoor, als hij nog in de kop zit, dat scheelt weer.... Dan kan je het ook al wel zien.
En soms ook al aan de vorm van de nok, die van de t-5 is duidelijk platter/boller hoogstwaarschijnlijk. Meer de overall-vorm dus.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbo-Geek

Citaat van: Joachim1 op 02-07-2008 23:26:23
Citaat van: mitchelli op 02-07-2008 22:36:02
spul los maken en de nummers/nokjes vergelijken mischien?zat niet heel veel in dus zal moeilijk te zien zijn
met het oog maar als deze van een glt komt kan het niet mis zijn en moet er wel een verschil zijn in nummers afmetingen nokken lijkt mij.

Ik had het ergens op volvospeed gelezen over de glt nokkenas maar kan het zo snel niet weer vinden....

Ps:waneer komt die KKK turbo er bij je op....ik zoek nog een goede 19T  ;D

Joachim, ik dacht dat jij helemaal ging stoppen met het T-5 gebeuren ?? Je ging de wagen toch weg doen ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------