zwaar piepende achterremmmen

Gestart door Enno, 02-07-2008 20:55:24

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Bij het stilstaan van het stoplicht vandaag viel mij het volgende op :

Ik had de auto in D staan, liet het rempedaal lichtjes los....

Waarna ik links achter een "zware piep" hoorde, dus niet het piepen van de remmen zoals je dat vaak bij een 850 kunt horen.

Moet ik dit als een naderend einde van mijn remklauw achter zien?

Het was me al eerder opgevallen, maar het was vandaag toch wel heel duidelijk.

Misha

Mmmh..

Wat WD40 doet ook hier wonderen....
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

thuur

Volgens mij is dat normaal hoor. Net zoals het 'kraken' van de voorremmen als je in D met voet op de rem de auto HEEL langzaam laat rollen....

Gr ;)

Enno

IK heb het ook gehad met de V70. Dat is geen automaat. Een paar maand later deed de remklauw het niet meer.

Het is een van de weinige stukjes aan de auto die nog niet zijn "gecontroleerd"

Jeff

Ik heb het in het begin ook gehad toen ze er nieuwe nauwen en schijven onder hebben gezet aan de achterkant, maar na 2 dagen was het compleet weg....

Gewoon hard piepen en net doen of die aanloopt zeg maar... echt apart, maar goed nu geen problemen meer dus :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Misha

Citaat van: Jeff op 21-07-2008 15:53:54
Ik heb het in het begin ook gehad toen ze er nieuwe nauwen en schijven onder hebben gezet aan de achterkant, maar na 2 dagen was het compleet weg....

Gewoon hard piepen en net doen of die aanloopt zeg maar... echt apart, maar goed nu geen problemen meer dus :)
Wat kosten die nauwen ? Zullen voor de S70 en de 850 wel hetzelfde zijn denk ik.
ik ben zelf ook toe aan andere denk ik.  Als ik zou weten wat nauwen zijn, dan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Enno op 02-07-2008 20:55:24
Bij het stilstaan van het stoplicht vandaag viel mij het volgende op :

Ik had de auto in D staan, liet het rempedaal lichtjes los....

Waarna ik links achter een "zware piep" hoorde, dus niet het piepen van de remmen zoals je dat vaak bij een 850 kunt horen.

Moet ik dit als een naderend einde van mijn remklauw achter zien?

Het was me al eerder opgevallen, maar het was vandaag toch wel heel duidelijk.
Dag Enno,

Ik zou even kijken.

Haal even je blokjes er uit. Kijk of er koper/keramisch/silicone vet op de achterkant zit en of ze nog dik genoeg zijn.
Controleer ook even de toestand van het veertje dat ze aandrukt. Die dingen worden exht slechter en dan kan het geluid maken.

Controleer de rubbers van je klauwen.

Als je het gezien hebt weet je vast meer.
Groeten van Yits