V70r awd Tuning?

Gestart door BartRas, 27-08-2003 09:13:51

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Johann,je geeft zelf toe dat hij boven de 200 langzamer is ook vanwege de hoge km stand.het wordt anders als je dat zwaar opgevoerde C70T5 blok er in hangt maar het is te makkelijk om de AWD de schuld te geven,hans heeft zelfs een handbak.Als ik zie wat die van mij al doet....

er is wat met die auto van hans weet het ook niet.Wat ik wel weet is dat het met een Rica chip een andere R wordt ;)

Dat hoge pk verlies is zwaar overdreven vwb.een AWD....

Dr.Go-Fast...

Johann

Nee dat is niet overdreven Diablo.
De AWD neemt veel vermogen weg.
Bijna het dubbele van een FWD.
Het is gewoon een feit.
Het gaat hier over de acceleratie, niet over topsnelheid.

Mijn 850 heeft een sper welke ook vermogen aan de wielen weg neemt. Het is immers meer massa welke vrij dicht bij de krukas z'n werk doet en daar direct veel vermogen weg haalt.
Die sper is een zwaar ding in vergelijking met dat pis differentieeltje welke er normaal in zit.
Ook de zware remmen nemen acceleratie weg omdat de motor die massa moet overwinnen.
Ik denk wel dat een handbak AWD heel hard kan gaan maar ik weet ook bijna zeker dat ie dan kapot gaat. Ze staan er gewoon om bekend. Je zou dan het hele AWD systeem onder de loep moeten nemen en kijken waar de zwakke plekken zitten.
Ook kun je een carbon cardan as er in zetten, scheelt ook aanmerkelijk.

Rudi

Het is al goed...feit is dat vwb m,n vorige T5 deze langzamer is als m,n huidige...daarom mijn twijfel over dat AWD verhaal... ;)
Dr.Go-Fast...

hpetak

Citaat van: PieT5 op 27-08-2003 23:43:52
Citaat van: hpetak op 27-08-2003 21:50:39
Op de meeting heb ik alleen kunnen opmerken dat Johann met zn 850 T5 langzaam bij me wegliep

Volgens mij blijft Johann z'n 850 bij je weglopen, wat je ook aanpast. Johann blijft namelijk volgens mij altijd een stapje voor!! :) Misschien is het toch verstandiger een ander referentiepunt te nemen, een week geleden was je auto nog top en nu moet er van alles aan veranderd worden en wil je er zelfs één bij kopen ??? Hoe ver wil je gaan! ;D

Piet5,
Je hebt gelijk!!.
NA ZO'N MINI DAG MET ALLEMAAL SNELLE VOLVO'S WORDT JE ECHT HITSIG naar meer snelheid :P.Maar de smile :D waneer Johann je inhaalt staat nog vers in mn geheugen. ;D
Op een gegeven moment moet je tevreden zijn met je roffel.Maar ja het is wel leuk om erover na te denken, een extra volvo erbij of toch een grotere IC ,kkk turbo etc.
Maak je niet druk over mijn gevoeligheid.Ik ben heel impulsief!! ;)

Rudi

Wat ik ook niet snap is het feit dat m,n dealer beweert dat alleen bij spin van de voorwielen  de achteras gaat mee doen,dat betekent dus dat we in feite een FWD hebben ??? ;D
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Diablo ik denk dat uw dealer er maar op los l*lt
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

Citaat van: Entuscan op 29-08-2003 23:37:39
Diablo ik denk dat uw dealer er maar op los l*lt

dat denk ik ook ;D volgens mij hebben we permanente 4 wheel drive maar op laatst begin ik te twijfelen ;)
Dr.Go-Fast...

s©ub@

misschien een optie om de AWD electronisch aan te sturen?

bij start 4wd en hoe hoger de snelheid hoe minder assen er aan gedreven worden en des te hoger de eindsnelheid... bijvoorbeeld vanaf de 100km/u het achter dif uit schakelen en bij 200+ de linkse of de rechtse vooras eruit... dan zou je zeker de 270km/u moeten halen (op papier dan)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Johann

Het AWD systeem van de Volvo is eigenlijk voorwiel aandrijving met achterwiel aandrijving assistentie.
Het Visco koppeling principe berust op het verstarren van een normaal gesproken open verbinding door snelheidverschillen aan beide kanten van de koppeling.
Door de rotatie verschillen zal een combinatie van vloeistof en hulp platen een vaste verbinding worden. Visco staat voor viscositeit. Het systeem maakt gebruik van de vloeibaarheid van een vloeistof of het gebrek daar aan.
Op het moment dat beide assen even snel draaien zal de vloeistof gewoon vloeibaar zijn en de verbinding open staan.
Op dat moment gaan er geen aandrijf krachten door de koppeling.
In principe rij je dus met alleen voorwiel aandrijving als je constante snelheid aan 't rijden bent.
Nadeel is dat deze opzet altijd volgens een vast patroon z'n werk doet omdat de eigenschappen van de vloeistof een vast gegeven zijn.
De nieuwere Haldex koppeling werkt bijna 't zelfde met het verschil dat de koppeling op elk moment electronisch/hydraulisch aangestuurd kan worden. De electronica kan via de ABS sensoren binnen 1/7de rotatie verschil meten en de koppeling aktiveren.
Door de drukken te varieren in de koppeling kan eerder een vaste maar ook langer een open verbinding gerealiseerd worden.

De weerstand van het AWD system zit 'm ook in alle assen en haakse overbrengingen die nog mee draaien met de niet aangedreven wielen als de koppeling open staat.

(Klopt zo wel ongeveer dacht ik.. ;)  )

Rudi

Bedankt voor deze info :)maar wat als m,n wielen niet spinnen en ik toch fel accelereer heb ik dan ook aandrijving op m,n achterwielen?
Dr.Go-Fast...

Boom

Citaat van: Diablo op 30-08-2003 11:07:18
Bedankt voor deze info :)maar wat als m,n wielen niet spinnen en ik toch fel accelereer heb ik dan ook aandrijving op m,n achterwielen?

Ik geloof dat je permanent 5% aandrijving op je achterwielen hebt tot een maximum van 50% (geloof ik).... correct me if I'm wrong
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Rudi

Zou kunnen...Boom hoeveel km heeft jou AWD gedraaid?
Dr.Go-Fast...

hpetak

Citaat van: Diablo op 30-08-2003 17:22:34
Zou kunnen...Boom hoeveel km heeft jou AWD gedraaid?

Rudi ;D,
Ik ben geen boom maar een deel(TAK) ;).Mijn Awd heeft 110000km gelopen.Maar met chip 40000km
mvg Hans ;D

Rudi

;D Oke,binnenkort maar ,s wat regelen of niet? ;)
Dr.Go-Fast...

Bert 02.02.159

Ik ben helemaal niet (meer) ontevreden over de prestaties van mijn R AWD! Kon vorige week op weg naar Hünxe leuk meekomen al zeg ik het zelf. En dat ondanks de automaat en de AWD. Maar wel met Rica chip! Die chip heb ik er nu zo'n 120.000 probleemloze km inzitten. Km stand is nu zo'n 210.000.