V70r awd Tuning?

Gestart door BartRas, 27-08-2003 09:13:51

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Bert heb je enkel chip of ook nog andere dingen aangepast?
MT of AT?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

Citaat van: Bert 02.02.159 op 30-08-2003 21:07:14
Ik ben helemaal niet (meer) ontevreden over de prestaties van mijn R AWD! Kon vorige week op weg naar Hünxe leuk meekomen al zeg ik het zelf. En dat ondanks de automaat en de AWD. Maar wel met Rica chip! Die chip heb ik er nu zo'n 120.000 probleemloze km inzitten. Km stand is nu zo'n 210.000.

Ik ben ook wel tevreden toegegeven het is te danken aan de Rica chip.....heb jij vanaf het begin die chip erin?ik zit nu nl met een kapotte visco.....120000km :(
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Auch en wat moet zo'n visco kosten??

Rudi

1380€ ex. daarom ga ik ze volgende week wat onder druk zetten,het lijkt nergens op dat ze een auto met AWD op de markt brengen met een ondeugdelijke koppeling en dat voor een auto die haast nog nieuw is,4 jaar is bij mij nieuw 8)

daarom vind ik het vreemd dat Bert dit nog niet heeft gehad....want ze gaan allemaal :(
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Als je chipt ... heb je toch niks meer te zeggen :(

Waarom zouden ze allemaal gaan? ok ooit geeft een visco altijd de brui er aan maar toch.
Je hebt misschien vaak met ongelijke banden gereden of zo ... allemaal extra druk op de visco.
Mijn dealer vertelde me altijd goed op te letten om zeker per as geen verschillen te krijgen. Voor achter was iets minder erg.

Zoals je eerder ergens vertelde kreeg je wielspin op de 4 banden tegelijk bij kickdown.  Tot nu toe ben je de enige R awd eigenaar waar ik dit van gehoord heb. Misschien durven de anderen het gewoon niet zeggen kan ook.
Maar zo'n dingen moeten toch ook echt niet goed zijn voor de visco :(

Enfin van al die verhalen krijg ik toch wat schrik om er ook aan te beginnen.

Bert 02.02.159

Tja, ik weet het ook niet. Die van mij rijdt echt nog als nieuw. Ik ben wel altijd heel kritisch geweest op de banden. Maar verder niet echt een subtiele rijder (zegt mijn vrouw). Stoplichtsprintjes met een gechipte R AWD blijven leuk! Vooral omdat de voorwielen niet meer spinnen!

Helaas moet ik er over een week of zes afscheid van nemen. Ik hoop dat de volgende eigenaar er net zoveel plezier van heeft als ik heb gehad.

Daarna weer braaf dieselen.....

Rudi

"Zoals je eerder ergens vertelde kreeg je wielspin op de 4 banden tegelijk bij kickdown.  Tot nu toe ben je de enige R awd eigenaar waar ik dit van gehoord heb. Misschien durven de anderen het gewoon niet zeggen kan ook.
Maar zo'n dingen moeten toch ook echt niet goed zijn voor de visco "

Zou kunnen dat het echt aan de tuning ligt maar toch....Die wielspin zou kunnen komen door die half kapotte visco,als die nieuwe erop zit probeer ik het wel even ;D  Mocht hij weer kapot gaan haal ik die AWD er onderweg....al met al niet leuk.M,n dealer heeft er toch niet veel verstand van,heb al gezegd dat het niks met snelheid te maken heeft ;D ;D ;D hoop alleen niet dat hij verder informeert ::)
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Kijk dat bedoel ik nu.

Bert zegt :
CiteerStoplichtsprintjes met een gechipte R AWD blijven leuk! Vooral omdat de voorwielen niet meer spinnen!

Diablo veklaarde in een andere topic dat hij dan wielspin heeft op de 4 wielen !!
Beide met Rica chip. Diablo volgens mij zit er toch ergens een foutje in dat programma van jouw of zo.
Ik vraag me af of Hans ook wielspin (op droog wegdek) krijgt? Maar ik veronderstel van niet.

Edit: Diablo je berichtje niet gezien

hpetak

"Diablo veklaarde in een andere topic dat hij dan wielspin heeft op de 4 wielen !!
Beide met Rica chip. Diablo volgens mij zit er toch ergens een foutje in dat programma van jouw of zo.
Ik vraag me af of Hans ook wielspin (op droog wegdek) krijgt? Maar ik veronderstel van niet".

Wielspin dat heb ik 1keer met m'n V70 gehad.Toen zat er zo"n bmw achter mn kont.De bocht was te haaks, het wegdek iets nat en hup volgas door de bocht met 4 wielen.Wel lekker gevoel ;D. Die bmw werd wel errug klein in m'n binnenspiegel :D.
Wat lullig Rudi!!Dus ik kan nog 80000 met mijn AWD ;D
Zodra die nieuwe visco erop zit  moeten we maar eens afspreken ;)

Rudi

@Hans,nee nog 10000 km ;D maar vergeet niet dat die van mij van begin is getuned....

@Entuscan,die van mij heeft Rica extra getuned,max turbo druk.... en ik heb al 15 pk extra door die 2.4 maar zoals gezegd ik ga het zeker proberen als die nieuwe eronder zit....

En er is niks mis met m,n Rica chip,hij doet het waanzinnig goed 8) ;)

ps2 hans,had ik even over het hoofd gezien dat je  ,m nog maar 40000 die chip erin hebt ;)
Dr.Go-Fast...

Rudi

Ik lees net op m,n folder dat ik een anti slip differentieel heb dat zou ook kapot kunnen zijn ;D

Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

We weten inmiddels allemaal dat het AWD-systeem vrij kritisch is. Het kan dus voorkomen dat ie de 'geest' geeft. Is erg vervelend, maar ik denk niet dat je bij de dealer aan kunt kloppen voor garantie. Het systeem is gebaseerd/berekend op 265pk/350Nm en niet op +400Nm. Alleen door met beleid te rijden hou je het wellicht langer heel.

Rene

En over die stoplicht sprintjes. Die zijn juist funnest voor het AWD system. (volgens RICA).
Op snelheid wegaccelereren geen probleem.
Ook mag er niet meer dan 2mm verschil in de banden zitten. Maakt niet uit waar.

En dat ze niet meer een AWD draaien op de rollenbank heeft te maken dat ze een officiele brief van Volvo gehad hebben. Draaien betekend onherroepelijk kapot gaan. Hoeft niet op de bank te zijn, dan wel zeer binnenkort erna.

Rudi

Rene,heb jij wel ,s spinnende wielen gehad op droog wegdek?Ik bedoel dan bij het verlaten van een rotonde,bij rechtuit heb ik het nog niet direkt opgemerkt....
Dr.Go-Fast...

Rene

Nee recht uit nog nooit gehad.

Wel al een paar keer als je hem snel de bocht omgooit.

Of als er een beetje zand in de bocht ligt.
Heb daarmee al eens een aardig schuiver meegemaakt.
Soort van 4 wiel drift door de bocht.