alternator riem 850GLT motor B5254T

Gestart door delphine, 04-07-2008 23:58:05

Vorige topic - Volgende topic

delphine

Wie kan me helpen?  
Ik zoek een handleiding om de spanrol rond de alternator los te maken en opnieuw vast te maken.

Ik hoor geluid in de motorbak en ik denk dat het probleem aan de alternator ligt!
Hoe los ik de spanrol van de riem?

En heeft hier iemand ervaring mee ? Zou ik daar zelf aan beginnen?

Freakybaby

Wat wil je ermee doen? Gewoon de riem eraf halen en dan starten om te kijken of het geluid er nog altijd is?

Teken goed uit hoe de riem loopt, stop een ratel in het vierkante gat op de spanner en beweeg deze naar de voorkant vd auto. Dan kan je de riem eraf pakken.

Zijn er genoeg die er ervaring mee hebben, of je het zelf moet doen hangt ervanaf of je een beetje handig bent.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Bij het nieuwe type spanner even een metalen plaatje op maat maken en dan met een griptang de spanner lossen. Evt. vastzetten op de uiterste stand met een staalnageltje.

Gr ;)

delphine

bedankt voor je reactie !
ik heb het deze avond eens geprobeerd : riem losgehaald èn terug opgelegd.
op roulement van de  alternator zit geen speling, op de spanrol ook niet=> vervelend geratel blijft wel bij stationair draaien, valt wel weg bij hoger toerental.
bij harder gespannen riem (bij  gas geven ) vermindert dat vervelend geratel.
ik blijf zoeken ...  :eusa_wall:

thuur

Geluiden in de multiriem-lijn zijn vaak te wijten aan de meelooprol. Soms wil de spanrol ook nog wel eens bijgeluiden maken. In alle gevallen vervangen. Als de riem scheef loopt gaat ie stuk en laadt de accu niet meer bij.

Gr ;)