Irritante rammel

Gestart door SIPS Master, 06-07-2008 21:28:39

Vorige topic - Volgende topic

SIPS Master

Ik heb al een tijdje last van een irritant "piepje" een soort metaal achtig rammeltje. Je hoort het alleen bij snelheden van meer dan 90 het heeft blijkbaar met windgeruis te maken. Of met trillingen maar ik houd het bij het eerste.

De dakstrips zijn het niet, zijn vast gekit ondertussen en heeft niet voor verbetering gezorgd. Het komt van links voor heeft iemand een idee? Ik heb het idee dat het ook erger is als het vochtig weer is of geregent heeft.

Alvast bedankt voor tips.
Up the Irons!

mitchelli

Raammechaniek in deur?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

tackle

MM

Kan ook je spiegel motor zijn, wil wel eens wat speling hebben. Ging bij mij ook trillen v.a. 100 km/u.

tackle

als je raam een stukje open staat, is het er dan nog?
Klop dan eens op de binnenbekleding, meestal hoor je dan het mechaniek wel rammelen.

SIPS Master

Citaat van: MM op 06-07-2008 23:05:57
Kan ook je spiegel motor zijn, wil wel eens wat speling hebben. Ging bij mij ook trillen v.a. 100 km/u.

Ik heb al een keer zonder spiegel gereden, dat maakt ook niets uit.

@tackle, als ik het raam open doe met 90-100 per uur hoor ik meer rijwind als nog iets anders. Ik denk dat ik van de week er maar een andere deur in ga hangen. Kijken dat helpt.
Up the Irons!

MM

Geluiden zijn over het algemeen lastig te lokaliseren. Wellicht dat simpelweg uitsluiten uiteindelijk naar boven brengt wat het is. Ik zou in ieder geval proberen:

- Raammechaniek, kan je bekijken door de deurbekleding te verwijderen en zwarte plastic kapje links boven te verwijderen.
- Stootstrips aan de buitenzijde van de deur(en)

SIPS Master

Gisteren aan het checken geweest, nu is het waarschijnlijk de voorste sierlijst die op het zijscherm zit. 1 van de clipjes is afgebroken waardoor deze niet meer strak tegen de auto zit. Ff nieuw clipje ergens scoren en dan is het hopelijk weg.  :eusa_pray:
Up the Irons!