Heb even snel advies nodig over de maximale bandbreedte voor T-5R!

Gestart door Yackall, 07-07-2008 11:34:15

Vorige topic - Volgende topic

Yackall

Kan ik ipv de originele 205/45R17, 215/45R17 monteren.

De dealer zegt dat het niet kan omdat de voorbanden dan in de wielkasten gaan aanlopen.

Ik wil niet eens breder vanwege stoerderigheid, maar omdat er in 215/45 veel meer keuze is en de banden ook goedkoper zijn dan de 205/45.

En het ziet er naar uit dat de band die ik wil (P-Zero Nero) niet leverbaar is in de juiste snelheidsindex voor de T-5R.

Wie-o-wie heeft met 215 gereden of rijdt er nu mee.

Duizendmaal dank!

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eric

Volgens mij rijden de meeste mensen hier rond met 215/45/17... Helemaal geen probleem.
Heb zelf onder een 30mm verlaagde 850 T5 met Titans ook deze maat gehad. Nooit aangelopen.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Yackall

Mijn dank voor de snelle reacties grenst aan hondsdolheid!  :eusa_clap:

Ga gelijk de banden bestellen!

Turbobiker

Kan eventueel in de uiterste stand insturen een tikje aanlopen en ook bij inveren bovenin aan de voorkant tegen de plastic rand komen. Kan geen kwaad echter.
De Tussenpaus

Yackall

Dan moeten ze wel ver inveren, of niet? Bij drempels, of zo? Of ook gewoon tijdens normaal rijden?

)()()sT

Ik had onder de 850 ook 215 liggen (liggen er nog steeds onder neem ik aan ;)) in combinatie met 40 mm. verlaging.
Liep nergens aan, alleen bij volledig insturen misschien iets sneller...

De winterbanden (te hoge 205-55-16) liepen met 2 man achterin en een volle gastank wel iets aan bij bochten, verder nooit.

Turbobiker

Citaat van: Yackall op 07-07-2008 11:56:12
Dan moeten ze wel ver inveren, of niet? Bij drempels, of zo? Of ook gewoon tijdens normaal rijden?

Als de wagen niet verlaagd is, dan gebeurt er tijdens normaal rijden niets, hooguit dus bij insturen bij parkeren.
De Tussenpaus

rhodesian

heb onder mijn t5r  215/45 /17 nog nooit problemen mee gehad

J a a p

Waarom neem je niet 215/40/17? wel wat platter, maar minder tellerafwijking, en strakker weggedrag! Ook ruime keus in deze maat, bijv de alom geprezen Falken FK-452.
Wannabe C70 rijder.

M a r c

Als het bij insturen aanloopt ben je sowieso aan nieuwe stuuruitslagbegrenzers toe.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Yackall

Citaat van: VolvoJaap op 07-07-2008 13:18:20
Waarom neem je niet 215/40/17? wel wat platter, maar minder tellerafwijking, en strakker weggedrag! Ook ruime keus in deze maat, bijv de alom geprezen Falken FK-452.

Beetje sneller reageren volgende keer, graag, Jaap.  ;)

Volgens de calculator op carbibles.com (zie toegevoegde link), is de afwijking ten opzichte van 205/45 groter bij 215/40 (nl. -2.03%) dan bij 215/45.
Het is wel een afwijking naar de 'veilige' kant, je rijdt langzamer dan je teller aangeeft. En platter is inderdaad mooier.  8)

Heb mijn bandjes echter al opgehaald bij de leverancier en ze liggen nu bij de dealer voor montage, dus mochten de 215/45's om wat voor reden dan ook niet bevallen (wat ik niet verwacht), dan misschien bij de volgende wissel over de 40 nadenken.

Hoe duur zijn die Falken's van jou, eigenlijk?

Bedankt voor al jullie snelle reacties.  :)

http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html

J a a p

Je hebt gelijk, 215/45 heeft minder tellerafwijking. Ik moet de volgende keer niet zo snel posten   8)

Toch blijf ik bij de 40 serie. Platter is mooier, strakker weggedrag/sturen, en ik vind 215/45 gewoon veel te hoog er uit zien, maar dat is persoonlijk.

Mijn Falkens kostten 100 per stuk incl balanceren en monteren. Koopie!
Wannabe C70 rijder.

Freakybaby

215/45/17 nooit problemen mee gehad, die komen er binnenkort weer onder. 205/50/17 loopt een stuk vaker aan.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn