open dak

Gestart door robbie1958, 09-07-2008 20:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbie1958

Ik heb een opendak maar deze sluit niet automatisch. ( had ik wel bij mijn vorige auto)
Kan je dit gemakkelijk zelf aanleggen of is het een grote klus.

Turbo-Geek

Zal zeker niet eenvoudig zijn aangezien de aansturing lastig is want de schakeling om hem te sluiten is ook de schakling die hem open schuift en andersom (dichtschuiven - dicht - openklappen).
Zou me er niet aan wagen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

robbie1958


Christian Rodenburg

mijn dak raampje was ook op een of andere manier kapot bij de aankoop.. waarschijnlijk n draadje ergens los /  gebroken.  heb het opgelost door het dakraam aan te sluiten op de binnenverlichting.. nu werktie weer toppie! en alles doet t gewoon nog
Wat er ook is.. Bel Criz

HanV70

SCHUIFDAK KALIBREREN.
Als de accu los is geweest wordt er gesproken over "schuifdak kalibreren"
- Het schuifdak moet gesloten zijn.
-Druk de schakelaar van het schuifdak im om het schuifdak in de gekantelde positie te brengen.
- Laat de schakelaar los.
- Druk de knop nogmaals ten minste vijf seconden in.
- laat de schakelaar los.
- De kalibratie is voltooid.

rberge

#5
Even over het bovenstaande: Een origineel schuifdak van een Volvo 850 hoeft niet te worden gekalibreerd zoals boven beschreven door HanV70. De synchronisatie van de control-unit wordt "mechanisch" geregeld.

Het is overigens wél mogelijk om het dak automatisch te laten sluiten via een externe module, bijvoorbeeld een alarmsysteem. Er zijn op de connector aan de control-unit 2 niet gebruikte terminals. Als je één van deze 2* aan de massa verbindt gaat het dak dicht vanuit zowel de "slide-" als de "tilt-positie". Er moet echter nog wel een KL30 i.p.v. KL15 als voeding voor de control-unit worden voorzien.

Opmerking die hierbij geplaatst moet worden is dat het dak op deze manier zonder zogenaamde klembeveiliging functioneert. Het oplopen van schade aan het dak of andere voorwerpen, maar ook het oplopen van lichamelijk letsel is voor eigen risico!!!

*) Helaas weet ik niet meer welk terminal nummer het is, maar dat valt gemakkelijk te bepalen door het te proberen.

KL30 = continue 12V
KL15 = 12V via contact
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96