Dimlicht verlichting

Gestart door Jeff, 10-07-2008 03:00:16

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Ik heb het idee, dat mijn lampen niet goed afgesteld staan... Bij de dealer hebben ze de laatste keer gekeken en gechecken en daar stonden ze goed. Maar toch als ik met mijn dimlicht aan rijdt zie ik niet heel veel en soms te weinig om goed door te kunnen rijden...

Mijn vraag tot hoeveel meter schijnt jullie verlichting ongeveer? Normaal gesproken

Ik ben niet in bezit van de hoogte verstelbare schakelaar
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70geRwin

Je kunt de auto voor een muur zetten om het lichtbeeld een beetje te controleren.
De standaard lampen brengen idd niet heel veel licht op, een aftermarket setje xenon er in klussen helpt echt heel veel (Is ook veel over te vinden op het forum).

Jeff

Citaat van: spekkie99 op 10-07-2008 04:27:37
Je kunt de auto voor een muur zetten om het lichtbeeld een beetje te controleren.
De standaard lampen brengen idd niet heel veel licht op, een aftermarket setje xenon er in klussen helpt echt heel veel (Is ook veel over te vinden op het forum).

Ik heb de nieuwe angel eyes lampen erin gezet, omdat ik dacht nou kunnen we wat meer zien... Maar dit valt me toch nog aardig tegen moet ik zeggen!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Hoor je wel vaker met de heldere lampen die erin gezet worden.... Misschien maakt xenon wat goed?

de geneRaal

Citaat van: Jeff op 10-07-2008 13:02:23

Ik heb de nieuwe angel eyes lampen erin gezet, omdat ik dacht nou kunnen we wat meer zien... Maar dit valt me toch nog aardig tegen moet ik zeggen!

Gewoon de orginele met xenon monteren.
Heb ik ook gedaan,wat een flinke winst van licht brengt

Helder is leuk,maar eigenlijk niet top

gr maus
Blackstone under construction

rené97v70

Citaat van: Jeff op 10-07-2008 13:02:23

Ik heb destijds dezelfde lampen erin gezet en was ook niet bijster enthousiast over het verschil. Ik merkte eigenlijk helemaal geen verschil, behalve dan in de prijs!
Misschien moet je koplampglazen eens schoonmaken of de reflectoren.

René

Jeff

Het zijn hagel nieuwe angel eyes lampen... ik heb het idee, dat ze gewoon niet ver genoeg schijnen aangezien mij originele verlichting dit probleem ook had...

Zou hoogte verstelbare koplampen module misschien werken? en is dit ook mogelijk met de nieuwe heldere en angel eyes koplampen i.v.m. de originele lampen... :eusa_whistle:

Konstant

De afstelling van de koplampen is gebaseerd op 1% verval, dat wil zeggen per meter afstand, de lamp 1 cm naar beneden.

Auto horizontaal voor muur.  :eusa_wall:  Daar waar de horizontale lichtstreep is streepje op de muur zetten.
5 meter terug rijden/duwen/blazen.  :eusa_snooty:
De horizontale lichtstreep moet nu 5 cm lager staan dan het gemaakte streepje. Zo niet, bijstellen/afstellen.
Denk eraan in Europa zijn asymettrische reflectoren. Dwz voor LHD dat er rechts van de horizontale lichtstreep een lichtstreep schuin omhoog gaat naar het oneindige toe. Is makkelijk om de berm te kunnen zien.

Dat is de wettelijke  :police: norm. Mag ook 4 cm zijn hoor. maar niet te weinig want dan schijn je de vogels uit de bomen.

Heb je daarna nog niet voldoende licht. Dan ligt het aan de opbrengst van de lamp/reflector combinatie. Je kunt ook een 100w peertje monteren. Doet echt wel meer dan de standaard 55 of 60 w. Is niet helemaal officieel maar........................... :eusa_whistle:

thuur

Koplampglazen aan de binnenkant schoonmaken, evt. heeeeeel voorzichtig (!) met een droog doekje de reflector ook. En dan een paar goede lampjes kopen, Philips Nightvision of Osram Nightbreaker oid. Dat scheelt al een pak.

Gr 8)

Jeff

Gaan we maar eens proberen dan, maar alles is hagel nieuw... Dus dan moet het toch aan de afstelling liggen of niet soms :eusa_think:

thuur

Dan heb je gewoon slechte lampen erin denk ik. Als de afstelling goed is moet je toch redelijk tot goed zicht hebben.

Ik heb laatst 2 lampen voor 6 euro 'gescoord'. Review in 1 woord: levensgevaarlijk..

Gr 8)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 11-07-2008 00:15:28
Dan heb je gewoon slechte lampen erin denk ik. Als de afstelling goed is moet je toch redelijk tot goed zicht hebben.

Ik heb laatst 2 lampen voor 6 euro 'gescoord'. Review in 1 woord: levensgevaarlijk..

Gr 8)

Even zoeken in de xenon topics geeft een mooie link naar een test van halogeen autolampen. conclusie is schrikbarend

Jeff

Oke, heb de nieuwe angel eyes lampen erin en mag toch aan nemen dat daar goeie lampen in zitten...  :eusa_think:

thuur

Angel eyes zijn die ringen om het gewone lampje van het dimlicht, ze branden als je stadlicht voert. Wat heb je nu precies in je auto gezet: alleen die ringen of heldere koplampen? Zo ja, van welk merk?

En welk merk lampje zit er nu in?

Gr ???

Jeff

Deze, de nieuwe angel eyes lampen dus...

Als ik nu met mijn Dimlicht rij, dan treed dit verhaal op.....