speling op de aircopomppullie. edit toch ringenkwestie.

Gestart door tackle, 10-07-2008 14:45:07

Vorige topic - Volgende topic

tackle

Door de aircobijvulmeneer werd me verteld dat er speling zit op de pullie van de aircopomp. Is dat ook op te lossen met die beroemde ringetjes?

thuur

De poelie of de magneetkoppeling?

De riem loopt over de poelie. De koppeling zit aan de buitenkant.

Gr ???

tackle

sja...ik heb het vandaag maar eens even bekeken en het me nog eens uit laten leggen. De speling die de aircomeneer bedoelt is de luchtspleet van de (denk ik) magneetkoppeling. Volgens mij was de enige remedie een nieuwe pomp, รก 750 euro. Na wat onderzoek zag ik dat dat met ringetjes ook opgelost kan worden? Moet je daar heeeeel erg technisch voor zijn? Bovendien las ik dat een nieuwe aircopomp (nonvolvo) maar 350 euro kost.

macdriver

350 euro of effe proberen om de koppeling los te krijgen.
ik wist het wel het word namelijk op het forum uitgelegd en ik heb er naast gestaan toen de airco man ermee aan de gang ging en toen had ik al zoiets van dat lukt mij ook wel

Wally850

Ik weet niet ofdat het hetzelfde is maarrr... mijn airco werkte de 1e 10 min supergoed en daarna niet, als je hem uitzetten en 5 min later aanzette werkte die weer 10min super enz, enz... bleek ook speling op magneetkoppeling te zijn en werd voor 60e bijgesteld en nagekeken, ipv nieuwe pomp.
Nogmaals ik weet niet of dit patroon overeenkomt met het jouwe.

grtz

Amazon

Werkt dit ook bij de V70N?? Of is die niet te stellen?
Bigger and better!