ABS + Tracs branden, volgens garage geen defecte controller

Gestart door onnaj, 11-07-2008 14:07:21

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb vd week een mooie 850 2.5 20v gekocht van maart 1996, waarvan toen ik hem kocht het abs en tracs lampje brandde.

Met de garage is een nieuwe apk afgesproken bij aflevering alleen men zit nu met het probleem dat men geen fout kan vinden. Ik zelf vermoedde de abs controller naar het doorlezen van een aantal topics op dit forum en heb ook de garage een aantal links doorgestuurd voor reparatie.

Ze hebben nu de abs controller los gehad maar deze bleek prima te zijn. Ze weten nu (nog) niet wat het wel zou kunnen zijn. Heeft een van jullie een idee?

Ik wil uiteraard zo snel mogelijk de auto op de stoep hebben staan, vandaag :) ik weet het net een klein kind he die op de kado's van zwarte piet zit te wachten :D ;)

-D©©©L-

CiteerZe hebben nu de abs controller los gehad maar deze bleek prima te zijn.

Hoe is dit vastgesteld ? 10 tegen 1 dat hij toch gewoon doorgesoldeerd moet worden.
Zijn er al eens codes uitgelezen ?

onnaj

CiteerHoe is dit vastgesteld ? 10 tegen 1 dat hij toch gewoon doorgesoldeerd moet worden.
Zijn er al eens codes uitgelezen ?

Ik heb ze zojuist gebeld en ze zeiden dat ze hem open gehad hadden maar dat ie helemaal prima was...over evt foutcodes heb ik ze niet gehoord.

mitchelli

Hebben ze niet goed gekeken (vergrootglas doet wonderen)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

-D©©©L-

Als ze dat echt vinden dan zullen ze verder moeten gaan zoeken.
Ik ben benieuwd wat hun reactie is als het na het vervangen van alle sensoren en de ABS pomp/modulator toch de slecht gesoldeerde controller blijkt te zijn. Let i.i.g. goed op dat je je geen poot laat uitdraaien of dat ze de zaak neppen door met lampjes creatief te gaan zijn (bij dynamo opknopen etc).

onnaj

zodra ik hem ophaal ga ik sowieso even vol op de rem staan, kijken of die nog steeds blokkeert!
Ik vertrouw er overigens op dat het wel goed komt, ze hebben nu een kameraad van ze gebeld die al 30 jaar bij Volvo werkzaam is voor hulp.

Hans Duiven

Als de apk voor hun rekening plaats gaat vinden: 't Is toch een afkeur als het abs lampje blijft branden na het starten: Dus hun probleem.

Goed weekend en laat je niet gek maken!

Hans

innocenti

Bij mijn controler was ook met het oog niks waar te nemen. Toch gesoldeerd en het probleem opgelost. Bij solderingen is het erg afhankelijk van het licht en waar het slechte contact zit.

Controleer idd je auto goed als je deze ophaalt. Heb je zo gezien door je tracs een keer aan en uit te zetten.

onnaj

CiteerAls de apk voor hun rekening plaats gaat vinden: 't Is toch een afkeur als het abs lampje blijft branden na het starten: Dus hun probleem.

Nou de afspraak is als de abs reparatie heel duur zou worden dit in overleg gerepareerd zou worden dat konden zij niet ook nog eens doen gezien het aankoopbedrag ;)

Ik wil natuurlijk wel voorkomen dat ik ik dadelijk nog een 400 bij moet betalen dan had ik haast beter een andere 850 kunnen uitzoeken. Maar goed ik heb vertrouwen in de garage dat het goed komt.

onnaj

Net gebeld door de garage en ze hebben met een loep de solderingen bekeken en deze zijn toch goed. Hij geeft de foutmelding ABS rechtsachter maar als ze de sensor doormeten krijgen ze dezelfde waarde eruit als linksachter dus als ik dat zo hoor MOET het in de controller zitten.

any other opinions?

Ludo

als ze dat ding toch open hebben liggen, ga er dan 'overheen' met een soldeerbout...

onnaj

ow en het nummer vd controller is ook zga niemand bekend, nl. deze: 9140774, verder staat er 6840 op en 10.09.46-0401.3 en 3 x 2971

-D©©©L-

Citaat van: onnaj op 11-07-2008 18:12:32
ow en het nummer vd controller is ook zga niemand bekend, nl. deze: 9140774, verder staat er 6840 op en 10.09.46-0401.3 en 3 x 2971

http://www.google.nl/search?&q=9140774+abs

:eusa_think: ???

onnaj

ik ben niet helemaal duidelijk geweest maar in NL kan ik nergens dit onderdeel vinden :(

elmarconi

--
Autogas Inside . . .