Gehele electrische installatie valt uit !

Gestart door Yoshi, 11-07-2008 17:16:20

Vorige topic - Volgende topic

Yoshi

Beste mede-volvorijders,

Wie herkent het volgende probleem aan mijn Volvo S70 2.5 10v '97?

Sinds een week valt de gehele elektrische installatie uit wanneer ik tijdens het rijden de rem of koppeling indruk. Alles valt voor ongeveer 1 seconde uit. Dan bedoel ik ook echt alles: binnen- en buitenverlichting, boardcomputer, airco, radio, ruitenwisser, enz. Aan de motor zelf merk ik gelukkig niks.

Nu reed ik vannacht over de A15 met dit probleem. Zelfs wanneer ik het knipperlicht aan deed om in te halen, viel de hele elektrische installatie weer voor een seconde uit of bleef met moeite aan (verlichting werd zwak). En dan wordt het voor 1 seconde toch wel erg donker.... Uiteindelijk vannacht toch even bij een tankstation gestopt, motor uit, sleutel eruit. Na paar minuten weer gestart en verder gereden. Wat denk je? Probleem weg!

Helaas vandaag toch weer dezelfde problemen gehad. Dus onderweg maar weer eens ''gerestart'' bij het verkeerslicht...probleem verholpen.

Heb het forum al een beetje afgezocht, maar dit probleem zag ik er nog niet tussen staan. Wie o wie herkent het of weet waar het aan kan liggen? Alvast bedankt!

thuur

Controleer eerst alle massakabels. 2 bovenop je blok naar het schutbord, en een dikke blauwe kabel aan de versnellingsbak.

Gr ;)

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jeroentjuh

Electrisch gedeelte contactslot? Massa kabel op de accu? (voel eens of deze warm wordt)

dik gussekloo

Heb exact hetzelfde...
Vandaag weer opgedoken het probleem..
Na regenbui, zal dus ok iets met vocht te maken hebben..
Massaprobleem lijkt het, maar vindt het maar eens...

thuur

Kan ook een slippende multiriem zijn.

Gr 8)

Yoshi

Zowel het contactslot als de massakabel laten nakijken. Bleek dus de massakabel te zijn. Inmiddels werkt het allemaal weer perfect! Bedankt voor de reacties!

:)