vervangen remleidingen

Gestart door MM, 14-07-2008 19:27:09

Vorige topic - Volgende topic

MM

Bij het monteren van nieuwe remleidingen, zijn er dan afdichtingsringen of rubbertjes nodig?

Zijn er mensen, die de achterste flexibele remleidingen hebben vervangen zonder brug? Ik zie dat ze op een wat ongemakkelijke plaats zitten (en dat ze nogal verroest zijn...)

Mvrg, Mark

pwassink

Citaat van: MM op 14-07-2008 19:27:09
Bij het monteren van nieuwe remleidingen, zijn er dan afdichtingsringen of rubbertjes nodig?

Zijn er mensen, die de achterste flexibele remleidingen hebben vervangen zonder brug? Ik zie dat ze op een wat ongemakkelijke plaats zitten (en dat ze nogal verroest zijn...)

Mvrg, Mark

Zijn als je even doorzoekt al wel meer tips over te vinden.

Even resumerend, zonder brug kan, maar geweldig is het niet en die boel kan flink vast zitten.
met brander aan t werk liggend onder een auto vind ik persoonlijk niet geweldig.

Ringetjes en dergelijke zijn normaliter niet nodig, dit zijn allemaal knelkoppelingen.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

KMvrtr

Hou er wel rekening mee dat die oude remleidingen nog wel eens willen breken.
En dan heb je een goed setje nodig om weer een nette kraag op de leiding te zetten.
Die oude remleidingen zijn behoorlijk hard, niet die fijne boterzachte koperen remleiding waarop het allemaal zo makkelijk lijkt te gaan..

MM

Dank voor de snelle reactie.

Remsleutels en brander zijn aanwezig, een setje om een kraag op de leiding te zetten ken ik niet. Zijn deze voor een redelijke prijs te koop? Wellicht dat het dan sneller gaat de leiding simpelweg door te zagen en te voorzien van een kraagje. Dan heb ik vast nog een knelkoppeling nodig, zijn deze los te koop?

@pwassink: de man van de Ka-6 als ik mij niet vergis... Volgens mij hebben wij enige tijd geleden al een 'geforumd', een paar maanden geleden met nieuwe baan ook een 'nieuwe' auto..

MvrG, Mark

pwassink

Citaat van: MM op 14-07-2008 23:40:55
Dank voor de snelle reactie.

Remsleutels en brander zijn aanwezig, een setje om een kraag op de leiding te zetten ken ik niet. Zijn deze voor een redelijke prijs te koop? Wellicht dat het dan sneller gaat de leiding simpelweg door te zagen en te voorzien van een kraagje. Dan heb ik vast nog een knelkoppeling nodig, zijn deze los te koop?

@pwassink: de man van de Ka-6 als ik mij niet vergis... Volgens mij hebben wij enige tijd geleden al een 'geforumd', een paar maanden geleden met nieuwe baan ook een 'nieuwe' auto..

MvrG, Mark

Ka7 was het.. idd

tav dat felssetje, dat is wel te koop, maar komt erg precies aan en je hebt idd een nieuwe wartel nodig.
Meeste goede garages kunnen je daarmee wel verderhelpen, is alleen wat meer werk om de hele leiding los te nemen
of om een monteur ter plekke onder jouw auto te krijgen met t gereedschapje ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂